Zawodnicy zespołu Castrol Honda Teamstartuj±cy w serii World Superbike – Johnathan Rea oraz Hiroshi Aoyama zakończyli udział w trzydniowych testach na torze Phillip Island, by przygotować się do nowego sezonu.
Przez trzy dni Rea i Aoyama testowali w sprzyjaj±cych warunkach na obiekcie w Australii. To wła¶nie na tym torze, położonym dwie godziny jazdy od Melbourne, gdzie 26 lutego rozpocznie się kolejny cykl zmagań serii World Superbike.
Swiss Replica Watches
Testowano now± Honde CBR1000RR Fireblade w specyfikacji na 2012 rok, która to jest wersj± stworzon± z okazji dwudziestej rocznicy produkcji tej kultowej maszyny producenta z Kraju Kwitn±cej Wi¶ni. Aż do końca sezonu 2013 partnerem tej ekipy będzie tymczasem Castrol, a więc ¶wiatowy producent smarów.
„To były udane trzy dni testów, w trakcie których pokonali¶my mnóstwo okr±żeń i wypróbowali¶my wiele nowych czę¶ci. Wykonali¶my też symulacje wy¶cigowe, które je¶li mam być szczery, wypadły bardzo pomy¶lnie. Pozwoliły nam one sprawdzić, gdzie wła¶ciwie jeste¶my, ale wad± testów na własn± rękę jest to, że nie możesz zmierzyć się z rywalami. Cała ekipa pracuje niezwykle ciężko, a ja cieszę się, że znów siedzę na motocyklu. Krok po kroku spisujemy się coraz lepiej i s±dzę, że mamy maszynę z dobrymi podstawami, by udanie rozpocz±ć sezon,” przyznał Jonathan Rea, dla którego będzie to czwarty rok startów na Fireblade. Po minionym sezonie, w trakcie którego zmagał się z kontuzjami, w tym liczy on na walkę o czołowe lokaty.
Zadowolony z przebiegu tych prób był także i Hiroshi Aoyama, który po wywalczeniu w 2009 roku tytułu Motocyklowego Mistrza ¦wiata w klasie 250cc i spędzeniu dwóch ostatnich sezonów w MotoGP, ma nadzieję na udane starty w WSBK. „Pierwsze testy z maszyn± na 2012 rok dostarczyły mi sporo frajdy. Dobrze czułem się na maszynie już podczas prób w Katarze w grudniu, ale teraz odczucia były zupełnie inne. Mieli¶my sporo do zrobienia, ale ja wiele się nauczyłem. Ostatniego dnia wykonali¶my symulację wy¶cigow± i sprawdzenie, jak zużywaj± się opony, było ciekawym do¶wiadczeniem. Musimy jeszcze zrobić kilka kroków naprzód, ale je¶li się uda, zaliczymy ekscytuj±ce wy¶cigi w przyszłym miesi±cu. Na pewno potrzebuję jeszcze wielu okr±żeń by lepiej poznać motocykl i opony, bo wszystko jest jeszcze dla mnie nowe. Jestem pewien, że kilka rund zajmie mi przystosowanie się do wszystkiego,” potwierdził 30’letni Japończyk.