Strona 1 z 2

dwa wentylatory, maly i duzy... po co??

Post: 30 kwietnia 2010, 18:37
autor: tukan
witam
jak w temacie posiadam fireblade z 2009 roku w ktorym zastosowano dwa wentylatory maly i duzy. czy zna ktos moze dokladna zasade ich dzialania?? czemu sa dwa?? kiedy sie wlacza ktory?? przy jakich temperaturach??
dzieki i pozdrawiam

Post: 30 kwietnia 2010, 23:51
autor: Kondore
Ten drugi to działa jak odpalisz klimę ;)

A tak poważnie to nie mam pojęcia sam jestem ciekaw.

Post: 01 maja 2010, 12:55
autor: babyy82
Ten drugi to działa jak odpalisz klimę


O tym samym pomyslalem jak przeczytalem pytanie :) cos w tym musi byc ;)

Post: 01 maja 2010, 16:44
autor: fergu
witam drugi wentylator włancza sie przy 103 stopniach jak moto stoi np. w korku pozdrawiam

Post: 01 maja 2010, 18:40
autor: orzech
<lol> 5 generacji firebalde i ponad 15 lat potrzebowali japończycy żeby rozwiązać problem grzejącego się silnika w korkach :P wiem fajery to sprzęty sportowe od samego początku bardziej przystosowane do do jazdy torowej, a nie miejskiej ... ale mimo wszytko skoro mają homologację :P Miedzy innymi dla tego nie trawie żadnych parad czy innego podobnego szajsu motor się grzeje wentyl dmucha na okrągło, krew człowieka zalewa a jaja się gotują ... dla tego wszelki paradom, przejazdom i innym podobnym atrakcją mówie stanowcze NIE :P

Post: 01 maja 2010, 20:24
autor: wysy85
orzech pisze:<lol> 5 generacji firebalde i ponad 15 lat potrzebowali japończycy żeby rozwiązać problem grzejącego się silnika w korkach :P wiem fajery to sprzęty sportowe od samego początku bardziej przystosowane do do jazdy torowej, a nie miejskiej ... ale mimo wszytko skoro mają homologację :P Miedzy innymi dla tego nie trawie żadnych parad czy innego podobnego szajsu motor się grzeje wentyl dmucha na okrągło, krew człowieka zalewa a jaja się gotują ... dla tego wszelki paradom, przejazdom i innym podobnym atrakcją mówie stanowcze NIE :P

Amen :D

Post: 02 maja 2010, 16:44
autor: miki1406
Dla informacji... Jak macie SC28 zalane wodą to silnik się najpierw gotuje, a dopiero potem załącza wentyl (ok 105stopniC) dlatego obowiązkowo płyn... Młody stestował organoleptycznie rotfl2:

Post: 02 maja 2010, 17:20
autor: BAX
miki1406 pisze:Dla informacji... Jak macie SC28 zalane wodą to silnik się najpierw gotuje, a dopiero potem załącza wentyl (ok 105stopniC) dlatego obowiązkowo płyn... rotfl2:


Bzdury piszesz. Dowiedz sie w jakiej temperaturze wrze woda w układzie zamknietym pod ciśnieniem, a póżniej dodawaj swoje 3grosze.

Post: 04 maja 2010, 08:30
autor: miki1406
No to jakim cudem młody na paradzie zagotował swoje sc28... A na następnej jak miał zalane borygo to już nie?? Może przesadziłem z 105stopniami... Wiem, że wentyl załączał mu się dopiero jak już woda wrzała...

Post: 04 maja 2010, 09:26
autor: wuja
Wystarczy że miał nieszczelność małą w układzie. W każdym razie każda ciecz pod ciśnieniem wrze w wyższej temperaturze, zaczynając od ciekłego azotu, a kończąc na red labelu :P

Post: 04 maja 2010, 12:13
autor: BAX
miki1406 pisze:Wiem, że wentyl załączał mu się dopiero jak już woda wrzała...


jak na wodzie jeżdzi to tylko pogratulować, mógł chociaż pocukrować hihi:

wuja pisze:Wystarczy że miał nieszczelność małą w układzie. W każdym razie każda ciecz pod ciśnieniem wrze w wyższej temperaturze, zaczynając od ciekłego azotu, a kończąc na red labelu :P

:one:

Post: 04 maja 2010, 15:48
autor: miki1406
wuja pisze:Wystarczy że miał nieszczelność małą w układzie. W każdym razie każda ciecz pod ciśnieniem wrze w wyższej temperaturze, zaczynając od ciekłego azotu, a kończąc na red labelu :P


Labela już piłem... Azotu muszę spróbować :P