Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:54

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Przyrząd do synchronizacji gażników.

Akcesoria, ubrania, kaski i inne rzeczy związane z motocyklami - ogłoszenia dziale GIEŁDA!

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 22:55
Lokalizacja: Wielkopol
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Przyrząd do synchronizacji gażników.

Post » 25 stycznia 2009, 23:00

Witam wszystkich. Zastanawiam sie nad kupnem przyrządu do synchronizacji gażników, ale tak właściwie nie mam zbyt wielkiego doświadczenia w tym temacie.Wie ktoś może ile kosztuje taki przyrząd no i jak działa?Pozdrawiam
Bartas

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 25 stycznia 2009, 23:25

Przyrząd ten nazywa się wakuometr a w zasadzie wakuometry bo do 4 gazoli potzrebujesz listwe składającą się z czterech takich. Wakuometr (inaczej próżniomierz) służy do pomiaru podciśnienia czyli ciśnienia poniżej ciśnienia atmosferycznego. Działa w oparciu o przetwornik ciśnienia (te motocyklowe najprawdopodobniej zwykła membrana i jakiś układ mechaniczny). Ale jak się je stosuje do regulacji gaźników nie mam pojęcia :P. Na allegro można kupić od 150pln. Pzdr

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 22:55
Lokalizacja: Wielkopol
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 26 stycznia 2009, 21:02

Czyli nie az tak bardzo droga zabawka... Przydaloby się jeszcze wiedziec jak tego używac, jakie wartosci podcisnienia powinny to byc. Chyba ze regulacja ta polega na uzyskaniu równych na wszystkich 4 gaznikach....
Bartas

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 26 stycznia 2009, 21:20

podlaczasz i krecisz srobkami az wszystkie zegary beda pokazywaly jednakowa wartosc, :mrgreen:

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 22:55
Lokalizacja: Wielkopol
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 26 stycznia 2009, 21:25

I to wszystko??? Bye była równa?? Wydaje się proste... Dzieki za info
Bartas

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 26 stycznia 2009, 21:35

teoretycznie to wszystko jak ja robilem to pierwszy raz to nie bylo tak prosto ale teraz juz jest :mrgreen:

Awatar użytkownika
 
Posty: 27
Rejestracja: 16 stycznia 2009, 21:11
Lokalizacja: Police
Motocykl: CBR 954
Rok produkcji: 2002

Post » 26 stycznia 2009, 21:38

Piwo ma jedno imie L . . H

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 27 stycznia 2009, 11:35

Poczatkowo faktycznie jest z tym troche zabawy i najlepiej robic to w dwie osoby ale pozniej juz idzie to latwiej. ogolnie przemysl sprawe czy warto wydawac te 150zl na to bo zaleznie ile razy ta regulacje zrobisz ? Raz w roku ? A jak zmienisz na wtryska to nie bedzie Ci to wgole potrzebne. Chyba ze bedziesz to dobrze robil to bedziesz mogl znajomym robic synchro tak zeby Ci sie wrocilo.

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 22:55
Lokalizacja: Wielkopol
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 27 stycznia 2009, 19:50

Heh no właśnie, dla siebie to mało opłacalna inwestycja a idąc z postępem to niedługo raczej napewno bedzie zmiana na jakiegoś wtryska.Ale dzieki za cenne wskazówki...
Bartas

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 27 stycznia 2009, 21:29

na wtrysku tez sie przepustnice reguleje :mrgreen:

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Post » 27 stycznia 2009, 21:35

A ja uważam iż warto je zakupić, jest na alledrogo kilka wakuometrów o klasie dokładności 1,6 - które są wystarczające do tego typu działań. Fakt iż są one "gołe"- potrzeba do nich kilka wężyków, dławiki i ewentulanie jakieś przejściówki.
Ja samemu wole kręcić śrubkami, jak się człowiek wczuje to zrobi lepiej niż zagoniony pracą mechanik, a do tego jaka satysfakcja. No i hondka będzie bardziej kochać :P
100 - 200 pln to orientacyjna kasa do zapłaty za synchro - więc gdyby nawet użyć ich tylko raz wyjdzie się na zero.
Podobna, a nawet lepsza sytuacja jest ze sprawdzeniem luzu zaworowego - sama weryfikacja w serwisie to minimum 100 pln (Łódź), a w większości przypadków hondek nie ma zazwyczaj czego regulować. Dla porównania zakup znośnej jakości szczelinomierza o skoku 3 setki to 30 pln.
I tak można by długo wymieniać ...

Nie pomyślcie że jestem jakimś sknerą który liczy każdy grosz i nie da nikomu zarobić. Mnie po prostu zaj... kręcą motocykle, czy to jazda czy dłubanie - ważne zeby były 2 kółka :mrgreen:

 
Posty: 5
Rejestracja: 25 stycznia 2009, 22:55
Lokalizacja: Wielkopol
Motocykl: CBR 900 RR
Rok produkcji: 1999

Post » 27 stycznia 2009, 23:19

No i tym podsumowaniem dałem się już chyba przekonac, sprzęt do regulacji tzn jego kupno to koszt jednorazowej regulacji w warsztacie u przeciętnego mechanika... A jeśli nabierze sie wprawy w obsłudze to mozna jeszcze jakie piwo wśród znajomych tez zarobic... No i ile przyjemności z kolejnych chwil spędzonych przy moto... :D
Bartas

Następna

Wróć do Akcesoria, gadżety, odzież, narzędzia (bez ogłoszeń)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości