Akcesoria, ubrania, kaski i inne rzeczy związane z motocyklami - ogłoszenia dziale GIEŁDA!
Moderatorzy: maciekx, Tytus
-
-
- Posty: 571
- Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
- Lokalizacja: Warszawa/
- Pochwały: 5
- Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
- Rok produkcji: 0
» 28 lutego 2011, 19:44
doczytałem się kiedyś w jakiejś instrukcji.
to nie jest tak że motocykl przestanie hamować ale skuteczność hamulców spada jeśli przewody są stare. przecież jeżdżą motocykle co mają po 20 lat i nikt tam nie wymieniał nigdy przewodów. podobnie jest ze wspomnianymi wcześniej akumulatorami producent zaleca wymianę co 2-3 lata ale i tak wszyscy jeżdżą aż im padnie do końca. oczywiście producenci też świadomie zaniżają żywotność części eksploatacyjnych w specyfikacjach żeby więcej sprzedać. w każdym razie trzeba jakieś kryteria wymiany przyjąć.
-
-
- Posty: 628
- Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
- Lokalizacja: Gliwice
- Pochwały: 3
- Motocykl: cbr 929
- Rok produkcji: 2000
-
» 01 marca 2011, 17:08
Moj sąsiad- mechanik też mi o tym mowił ale to dotyczyło się fiatów 125p i innych trabantów i chodziło tu głównie o metalowe przewody które pod podwoziem lubiły rdzawy kolor...
Ani w serwisówce ani w instrukcji obsługi 929 nie jest nic napisane na temat wymiany przewodów hamulcowych więc co ? motor był projektowany na 5 lat użytkowania ?
Jeśli chodzi o stopniowo malejącej skuteczności hamulców nie jestem ekspertem, ale z tego co wiem starzejąca się guma traci na elastyczności (a nie zyskuje co by skutkowało ich pęcznieniem podczas hamowania) i zaczyna pękać ... owszem widziałem awarie starego przewodu który to w skutek biegu czasu był spękany i stał się nieszczelny ale on miał z 22 a nie 5lat
-
-
- Posty: 549
- Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
- Lokalizacja: Lublin /
- Pochwały: 6
- Motocykl: była sc50, jest sc57b
- Rok produkcji: 2007
-
» 01 marca 2011, 19:55
To ja wam proponuję zrobić coś takiego.
Jak juz sobie wymienicie te brzydkie oryginalne przewody hamulcowe na stalowy oplot, to proponuję przeciąć taki oryginalny przewód (obiecuję że nie będzie łatwo) a szybko przekonacie się że wyrzuciliście pieniądze w błoto na niby stalowy oplot.
-
roksc33Staly Bywalec
-
- Posty: 928
- Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
- Lokalizacja: Żory
- Pochwały: 22
- Motocykl: Cbr 900rr
- Rok produkcji: 1999
-
» 02 marca 2011, 23:06
fabiq pisze:roksc33 pisze:pare gumek i stoppie. po 30 minutach jazdy prawie wyladowalem za barierkami wiec nie mow mi ze sa niepotrzebne
orzech pisze:większość użytkowników nie potrzebuje stalowego oplotu (nie mowie o tych co śmigają po torach) więc po co?
roksc33, czytaj ze zrozumieniem, widac ze Orzech mial na mysli normalne drogowe uzytkowanie
roksc33 pisze:pare gumek i stoppie
, a to na pewno nie jest nomalne jezdzenie motocyklem
Poza tym czasem tez zdarzy mi sie zrobic endo albo gumke a hamulec nigdy nie zniknal a mam gumowe przewody
moja wypowiedz tyczy sie nie tylko gumowania ale szybkiej jazdy i hamowania. a jezeli ty uwazasz ze gumowe przewody sa ok to kup sobie kymco lub keewaya z auchana
-
-
- Posty: 628
- Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
- Lokalizacja: Gliwice
- Pochwały: 3
- Motocykl: cbr 929
- Rok produkcji: 2000
-
» 03 marca 2011, 00:13
człowieku zastanów się co piszesz - idąc twoim tokiem rozumowania nowa sc59 nie nadaje się do użytku bo ma gumowe przewody ? A może mała sprawność twoich hamulców wynikała z zasyfionych zacisków, nieszczelnych simerów, starego płynu hamulcowego, zużytych klocków hamulcowych...? Jeśli nie hamujesz z 200km/h prawie do zera 10 razy na odcinku niecałych 5 km toru wyścigowego, a tak zapewne nie jest na drodze publicznej to seryjne hamulce dają rade w 100%...
Natomiast jeżeli nie potrafisz zadbać o stan techniczny swojego motocykla to może TY powinieneś pomyśleć o przesiadce na kymcko albo najlepiej coś z linką zamiast hydrauliki nie będzie trzeba płynu wymieniać
-
-
- Posty: 566
- Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
- Lokalizacja: Wrp
- Pochwały: 7
- Motocykl: streetfighter
- Rok produkcji: 0
-
» 22 marca 2011, 11:39
podłączę się pod temat szukam przewodów na max 1 sezon teraz już z kasy sie wypłukałem i w drodze potomek a jeździć trzeba
czy ten plot da radę w sc28 jeden sezon bo w zimie zakupię coś lepszego a puki co bym chciał pośmigać , oplot potrzebny do streeta więc raczej powyżej 200 to rzadkość
http://moto.allegro.pl/przewod-hamulcow ... 30229.html
ktoś może ma takie oplot zakupiony w tej firmie ?
-
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 29 września 2009, 23:33
- Lokalizacja: cz-wa
- Pochwały: 1
- Motocykl: feniks2 - VFRstreet
- Rok produkcji: 1993
» 22 marca 2011, 12:53
walek809, a opłaca Ci się wywalać kasę na coś takiego ?.Bo to wyjdą dwa przewody do tego śruby itp pierdoły i wyjdzie ok 150 ?.Może od razu warto dorzucić stówkę i mieć od razu takie jak chcesz
A może przejeździć jeden sezon na "gumach" i w zimę kupisz coś lepszego ?
-
-
- Posty: 566
- Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
- Lokalizacja: Wrp
- Pochwały: 7
- Motocykl: streetfighter
- Rok produkcji: 0
-
» 22 marca 2011, 13:04
chodzi o to że nie mam na dziś w ogóle oplotu moto przerobiłem iu mój stary stalowy za krótki był śruby posiadam ze starego także myślę że same przewody tylko , sam się zastanawiam ciśnienie jest bo pogoda faja
-
-
- Posty: 106
- Rejestracja: 29 września 2009, 23:33
- Lokalizacja: cz-wa
- Pochwały: 1
- Motocykl: feniks2 - VFRstreet
- Rok produkcji: 1993
» 22 marca 2011, 14:08
śruby przy pompie nie wykorzystasz
Wróć do Akcesoria, gadżety, odzież, narzędzia (bez ogłoszeń)
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości