Dzisiaj jest 02 maja 2024, 05:46

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Stalowy oplot czy warto?

Akcesoria, ubrania, kaski i inne rzeczy związane z motocyklami - ogłoszenia dziale GIEŁDA!

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2011, 18:45

a gdzie widziales ten motyw z wymiana przewodow co 5 lat? jakbym mial obadac swoj sprzet to polowa do wymiany :P
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 28 lutego 2011, 19:44

doczytałem się kiedyś w jakiejś instrukcji.
to nie jest tak że motocykl przestanie hamować ale skuteczność hamulców spada jeśli przewody są stare. przecież jeżdżą motocykle co mają po 20 lat i nikt tam nie wymieniał nigdy przewodów. podobnie jest ze wspomnianymi wcześniej akumulatorami producent zaleca wymianę co 2-3 lata ale i tak wszyscy jeżdżą aż im padnie do końca. oczywiście producenci też świadomie zaniżają żywotność części eksploatacyjnych w specyfikacjach żeby więcej sprzedać. w każdym razie trzeba jakieś kryteria wymiany przyjąć.

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 01 marca 2011, 17:08

Moj sąsiad- mechanik też mi o tym mowił ale to dotyczyło się fiatów 125p i innych trabantów i chodziło tu głównie o metalowe przewody które pod podwoziem lubiły rdzawy kolor...
Ani w serwisówce ani w instrukcji obsługi 929 nie jest nic napisane na temat wymiany przewodów hamulcowych więc co ? motor był projektowany na 5 lat użytkowania ?

Jeśli chodzi o stopniowo malejącej skuteczności hamulców nie jestem ekspertem, ale z tego co wiem starzejąca się guma traci na elastyczności (a nie zyskuje co by skutkowało ich pęcznieniem podczas hamowania) i zaczyna pękać ... owszem widziałem awarie starego przewodu który to w skutek biegu czasu był spękany i stał się nieszczelny ale on miał z 22 a nie 5lat

Awatar użytkownika
 
Posty: 549
Rejestracja: 19 marca 2009, 22:10
Lokalizacja: Lublin /
Pochwały: 6
Motocykl: była sc50, jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Post » 01 marca 2011, 19:55

To ja wam proponuję zrobić coś takiego.
Jak juz sobie wymienicie te brzydkie oryginalne przewody hamulcowe na stalowy oplot, to proponuję przeciąć taki oryginalny przewód (obiecuję że nie będzie łatwo) a szybko przekonacie się że wyrzuciliście pieniądze w błoto na niby stalowy oplot.

Awatar użytkownika
 
Posty: 820
Rejestracja: 16 czerwca 2008, 12:23
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 10
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Post » 02 marca 2011, 18:31

no nie popadajmy w skrajnosci :ooo:
Proste drogi sa dla szybkich motocykli... kręte drogi są dla szybkich kierowców... ja wole kręte :)

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 02 marca 2011, 23:06

fabiq pisze:
roksc33 pisze:pare gumek i stoppie. po 30 minutach jazdy prawie wyladowalem za barierkami wiec nie mow mi ze sa niepotrzebne


orzech pisze:większość użytkowników nie potrzebuje stalowego oplotu (nie mowie o tych co śmigają po torach) więc po co?


roksc33, czytaj ze zrozumieniem, widac ze Orzech mial na mysli normalne drogowe uzytkowanie

roksc33 pisze:pare gumek i stoppie
, a to na pewno nie jest nomalne jezdzenie motocyklem

Poza tym czasem tez zdarzy mi sie zrobic endo albo gumke a hamulec nigdy nie zniknal a mam gumowe przewody



moja wypowiedz tyczy sie nie tylko gumowania ale szybkiej jazdy i hamowania. a jezeli ty uwazasz ze gumowe przewody sa ok to kup sobie kymco lub keewaya z auchana

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 03 marca 2011, 00:13

człowieku zastanów się co piszesz - idąc twoim tokiem rozumowania nowa sc59 nie nadaje się do użytku bo ma gumowe przewody ? A może mała sprawność twoich hamulców wynikała z zasyfionych zacisków, nieszczelnych simerów, starego płynu hamulcowego, zużytych klocków hamulcowych...? Jeśli nie hamujesz z 200km/h prawie do zera 10 razy na odcinku niecałych 5 km toru wyścigowego, a tak zapewne nie jest na drodze publicznej to seryjne hamulce dają rade w 100%...
Natomiast jeżeli nie potrafisz zadbać o stan techniczny swojego motocykla to może TY powinieneś pomyśleć o przesiadce na kymcko albo najlepiej coś z linką zamiast hydrauliki nie będzie trzeba płynu wymieniać

Awatar użytkownika
 
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
Lokalizacja: Wrp
Pochwały: 7
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0

Post » 22 marca 2011, 11:39

podłączę się pod temat szukam przewodów na max 1 sezon teraz już z kasy sie wypłukałem i w drodze potomek a jeździć trzeba :)
czy ten plot da radę w sc28 jeden sezon bo w zimie zakupię coś lepszego a puki co bym chciał pośmigać , oplot potrzebny do streeta więc raczej powyżej 200 to rzadkość :)

http://moto.allegro.pl/przewod-hamulcow ... 30229.html

ktoś może ma takie oplot zakupiony w tej firmie ?

 
Posty: 106
Rejestracja: 29 września 2009, 23:33
Lokalizacja: cz-wa
Pochwały: 1
Motocykl: feniks2 - VFRstreet
Rok produkcji: 1993

Post » 22 marca 2011, 12:53

walek809, a opłaca Ci się wywalać kasę na coś takiego ?.Bo to wyjdą dwa przewody do tego śruby itp pierdoły i wyjdzie ok 150 ?.Może od razu warto dorzucić stówkę i mieć od razu takie jak chcesz
A może przejeździć jeden sezon na "gumach" i w zimę kupisz coś lepszego ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 566
Rejestracja: 09 lutego 2010, 20:42
Lokalizacja: Wrp
Pochwały: 7
Motocykl: streetfighter
Rok produkcji: 0

Post » 22 marca 2011, 13:04

chodzi o to że nie mam na dziś w ogóle oplotu moto przerobiłem iu mój stary stalowy za krótki był śruby posiadam ze starego także myślę że same przewody tylko , sam się zastanawiam ciśnienie jest bo pogoda faja :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 22 marca 2011, 13:57

Jak masz oryginalne "gumiaki" to wrzuć narazie a jak odłożysz coś kasy zapodasz goodridge'a albo HELa i po sprawie. Moim zdaniem szkoda zmieniać przewody częściej niż klocki - co sezon :D

 
Posty: 106
Rejestracja: 29 września 2009, 23:33
Lokalizacja: cz-wa
Pochwały: 1
Motocykl: feniks2 - VFRstreet
Rok produkcji: 1993

Post » 22 marca 2011, 14:08

śruby przy pompie nie wykorzystasz

PoprzedniaNastępna

Wróć do Akcesoria, gadżety, odzież, narzędzia (bez ogłoszeń)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości