Dzisiaj jest 02 maja 2024, 03:02

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kaski USA a Europa

Akcesoria, ubrania, kaski i inne rzeczy związane z motocyklami - ogłoszenia dziale GIEŁDA!

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Kaski USA a Europa

Post » 31 marca 2011, 10:25

Naczytałem się trochę o różnicach i chciałbym was zapytać czy warto kupić kask z certyfikatem DOT (czyli z USA). Jeździ ktoś z was w takich kaskach?

Mam okazje kupić shoei x-spirit II w bardzo dobrej cenie tyle że właśnie z rynku USA. Różnice jakie zauważyłem to:
-USA są cięższe od CE http://www.shoei-europe.com/uk/ecesnell-uk
-kaski USA muszą przetrwać cięższe testy od kasków europa co może sugerować że są lepsze mocniejsze itd.

Poza tym i nazwą nie różnią się absolutnie niczym. A teraz kwestie prawne:
-Na tor pewnie nie wjadę w kasku DOT ale czy ktos to sprawdza? tak czy siak nie zamierzam jeździć po torze a nawet jeśli to mam drugi stary kask który mogę wziąć na tor.
-Czy ktoś miał problemy przy kontroli drogowej z tymi kaskami?
-Jakby wyglądała moja sytuacja ubezpieczeniowa w razie wypadku w takim kasku? Odszkodowania za kask nie dostanę bo nie będę miał paragonu ale to mi też nie przeszkadza. Ale czy nie doczepili by się i nie zwaliliby na mnie całej winy z powodu kasku?

Według europejskiego prawa tiger z certyfikatem jest bezpieczniejszy od shoeia czy araia z USA:/. Żeby uniknąć ewentualnych problemów podobno są specjalne naklejki zakrywające certyfikat na skorupie na certyfikat CE. A metkę ze środka kasku można przeszyć np z innego uszkodzonego kasku (da się załatwić). Proszę o opinie użytkowników kasków DOT.

Awatar użytkownika
 
Posty: 187
Rejestracja: 02 lipca 2009, 20:25
Lokalizacja: Jaworzno/
Motocykl: HONDA 954
Rok produkcji: 2002

Post » 31 marca 2011, 10:31

jeśli chodzi o wage to w zasadzie powinna być to prawda ponieważ certyfikat DOT wymaga grubszej skorupy od Euroejskiego odpowiednika, inna sprawa czy producent na Europe nie wypuszcza takiego samego z nabitym innym certyfikatem.

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 31 marca 2011, 14:51

Na dzień dzisiejszy nie ma obowiązku wożenia i przedstawiania podczas kontroli certyfikatu kasku kurtki butów itp :mrgreen: możesz na DOT nakleić sobie co co chcesz albo zerwać tą naklejkę. Producent musi produkować kask spełniający normy wymagane w danym kraju/rynku, naklejka nie jest żadnym dokumentem, a jedynie informacją dla użytkownika.

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 31 marca 2011, 15:17

Ja mam RF1000 z USA (odpowiednik europejskiego XR1000) i jak porównywałem kiedyś mój kask z europejskim kolegi, to czuć było nieznaczną różnicę w wadze (te same rozmiary) - DOT jest odrobinę cięższy. Jestem niemal na 100% pewny, że jedyna różnica jest w gęstości/strukturze "styropianu", lub tak jak kolega sc-xxx wyżej napisał - w grubości skorupy.
Poza samym kaskiem różnica była w wyposażeniu - europejskie XR1000 dostawały w standardzie Pinlocka na szybkę, natomiast "DOT-y" nie miały Pina, ale za to dostawało się deflektor na nos i kurtynkę podbródkową.
Jeszcze nigdy nie słyszałem, żeby ktokolwiek gdziekolwiek miał problem w związku z posiadaniem DOT-a.
Dla mnie ważna była cena i że to bardzo dobry kask, DOT wyniósł mnie 3 lata temu 900zł, podczas gdy u nas musiałbym wyskoczyć z 1600zł-1700zł.
Jak masz dobrą cenę z USA to się nie zastanawiaj...

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 31 marca 2011, 15:35

Już nie zagłębiając się w sam certyfikat ... jest jedna jeszcze sprawa - nie wiem jak SHOEI ale np. Arai ma inną skorupę dla danego rozmiaru na różny kontynent (w zasadzie 3: Eu, USA , Japan). Jak chodzi o SHOEI'a to nie wiem ale wydaje mi się , że również stosuje różne modele skorup dla tego samego rozmiaru i innego kontynentu gdyż mierząc Mkę RF1000 USA kolegi nijak nie mogłem głowy włożyć , natomiast Mka EU pasowała idealnie.
W kwestii certyfikatów ciekawostka , że np. Arai RX7GP spełnia w zasadzie wszystkie z tych norm.
Jak chodzi o same normy to ECE jest najłagodniejsza więc patrząc logicznie DOT jest bardziej wymagająca i w pewien sposób można rzec , że przewyższa ECE (choć nie wiem jak to jest traktowane przez urzędasów). Pocieszające jet to, że raczej u nas jest na tyle nie kumate środowisko ubezpieczycieli , że nikt Cię o normę raczej nie zapyta po wypadku.
Najbardziej z kolei wymagająca normą jest SNELL - tworzona przez niezależną organizację.
Fajny artykół polecam:
http://www.scigacz.pl/Bezpieczenstwo,mo ... 12218.html

 
Posty: 18
Rejestracja: 27 czerwca 2009, 07:54
Lokalizacja: Leszno
Motocykl: 1000RR SC57b
Rok produkcji: 2007

Post » 31 marca 2011, 15:36

Roznice sa w ksztalcie skorupy w zaleznosci od przeznaczenie na okreslony rynek. Inne sa na USA inne na Europe i inne np na Japonie. Chodzi o to, ze inne glowy ma ludnosc zamieszkujaca ameryke (duze w stosunku do ciala), a np azjaci maja male glowy, Europejczycy sa posrodku. Producenci twierdza, ze kask produkowany dla statystycznego mieszkanca USA moze nie lezec tak dobrze na glowie mieszkanca EU. Odnosnie bezpieczenstwa pewnie jest to samo :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 30
Rejestracja: 12 czerwca 2010, 20:31
Lokalizacja: Gdynia
Motocykl: ZX6R
Rok produkcji: 2009

Post » 31 marca 2011, 15:44

Czytałem kiedyś artykuł, że Azjaci, Amerykanie i Europejczycy mają różne kształty głowy, dlatego na te rynki przynajmniej Shoei produkuje różne kształty tego wypełnienia, co jest w środku, dlatego ja się zdecydowałem na europejską wersję, ale mój kolega Kupił wersję USA i też jest zadowolony (może jego ojciec był z USA :D )

Zdrów
M.

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 31 marca 2011, 15:47

Pisałem to u góry...Kwestia , że nie każdy producent wspomina o takich różnicach. Jak chodzi o mnie to interesowałem się przed zakupem akurat ARAI'em więc o nim napisałem (podają te informacje nawet na oficjalnej stronie).
Przez chwilę myślałem o SHOEI'u ale akurat nie jestem pewny czy gdzieś oficjalnie pisano na ich stronie o tych różnicach. Natomiast jestem pewny , że są z autopsji ponieważ mierzyłem kumpla RF1000 i XR1000 w tym samym rozmiarze i jak dla mnie to była duża rozbieżność - dyskwalifikująca RF w moim rozmiarze.

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 31 marca 2011, 16:18

A ja mierzyłem w Polsce XR1000, żeby rozeznać się w rozmiarze i kupiłem ten sam rozmiar z USA, szczerze mówiąc to nie poczułem różnicy. :) Komfort mam bajka, kask dopasowany ale nigdzie nie uciska.

Może i są jakieś różnice w uformowaniu kasku, ale to, że kask jest na rynek euro to nie znaczy, że już będzie leżał jak ulał na każdej Polskiej łepetynie, jest wyciągnięta jakaś średnia, ale czaszki nadal mogą się trafiać różne. I w drugą mańkę - to, że kask jest z USA nie znaczy, że pasuje na 100% amerykańców i na 0% europejczyków. ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 31 marca 2011, 17:24

Szyby w wersji USA nie mają mocowania na Pilock-a i to jest spory problem. Trzeba wklejać różne wynalazki.

Awatar użytkownika
 
Posty: 396
Rejestracja: 25 sierpnia 2008, 09:28
Lokalizacja: WG i WKZ
Pochwały: 15
Motocykl: 1000RR Repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 31 marca 2011, 18:24

A jakiż to znów problem? :)
Ja od trzech lat mam wklejony ten "wynalazek":
http://allegro.pl/antifog-fog-city-clas ... 63810.html
http://allegro.pl/listing.php/search?sg ... nge_view=1
i od trzech lat ciągle jeden ten sam... Trzyma się dobrze i dobrze działa, ja myję zawsze wypiętą szybkę pod bieżącą wodą i wszystko jest git z tym antifogiem.

Miałem dopłacać do europejskiej wersji tak na prawdę tylko za tego antifoga 700zł? pffff...

A... mam folie FogCity wklejone w dwóch szybkach, i w obu spisuje się rewelacyjnie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 31 marca 2011, 19:12

Nie trzeba dopłacać 700 zł do kasku, wystarczy kupić europejską szybę :D JA używałem FogCity i jest rzeczywiście ok, jednak nie ma co porównywać do Pinlock-a szczególnie w wersji Race :!:

Następna

Wróć do Akcesoria, gadżety, odzież, narzędzia (bez ogłoszeń)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości