Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:17

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

CBR 900 RR 97r.

Kupiłeś nowy motocykl, przerobiłeś moto ? tu możesz się tym pochwalić :)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 8
Rejestracja: 26 października 2015, 23:36
Motocykl: Honda CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1997

CBR 900 RR 97r.

Post » 27 października 2015, 00:23

Witam wszystkich.
Pierwszy raz u was i pierwszy post zarazem. Wypada się przedstawić wiec: Paweł lat 30... dobra wystarczy tej kultury na początek, niżej zdjęcia mojego środka transportu. Zaznaczam ze jestem początkującym fanem jeżdżenia na motocyklu. Jest to moja pierwsza maszyna, zakupiona ok miesiąca temu, wcześniej jeździłem na motorynce jakieś 15 lat temu :P . Na chwile obecna większość czasu spędzam na czytaniu forów i publikacji, jeśli pogoda dopisuje wsiadam i jeżdżę. Czemu akurat cbr i ten rocznik? Podobno ostatni bez problematycznej elektroniki, a taki typ maszyn lubię, tyczy się to również samochodów. Wybacza dużo błędów i potrafi długo służyć przy odpowiednim traktowaniu i serwisowaniu. Stan oceniam na dobry z przekłamaniem na bardzo dobry, silnik równo pracuje, bez stuków i dziwnych zachowań, skrzynia również ok. W przerwie zimowej motocykl zostanie przemalowany, klamki do zmiany na krótkie, wymiana przewodów hamulcowych na wzmacniane stalowym oplotem, ogólny przegląd silnika i wymiana płynów z filtrami. To chyba na tyle. Pozdrawiam

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Koło
Pochwały: 2
Motocykl: Honda cbr 929
Rok produkcji: 2000

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 27 października 2015, 00:44

Dobry zwyczaj tego forum to pierwszy post w powitalni sie pisze bo zaraz bedziesz miał zj....ke od forumowiczów :)

 
Posty: 8
Rejestracja: 26 października 2015, 23:36
Motocykl: Honda CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1997

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 27 października 2015, 01:28

blazej_CBR929 pisze:Dobry zwyczaj tego forum to pierwszy post w powitalni sie pisze bo zaraz bedziesz miał zj....ke od forumowiczów :)


Ogarnięte, dzięki za zwrócenie uwagi.

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 27 października 2015, 08:58

Sam mam 900rr jeżdżę na motorach od ponad 10lat i według moich doświadczeń 900rr to dużo za dużo na pierwsze moto.
Dlaczego chcesz malować całość ???

 
Posty: 8
Rejestracja: 26 października 2015, 23:36
Motocykl: Honda CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1997

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 27 października 2015, 11:46

Chce go odświeżyć. Z kilku metrów i na zdjęciach wygląda ładnie ale z bliska widać że ma już kilka lat. Czacha przy prawej lampie zrobiona na CENZURA..., na lewej owiewce brakuje ok 2cm elementu, wygląda to jakby uderzone butem lub kamieniem. Do tego na zbiorniku killa wiekszych rys.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 27 października 2015, 17:48

Jeśli plastiki są w oryginale to próbował bym je ratować, jesli są juz malowane to nie ma co kombinować. Przez moje ręce przeszło już pare wiekowych moto i jesli malowanie jest oryginalne to mozna uzyskać naprawde dobre efekty pod względem rys i stanu lakieru.

 
Posty: 8
Rejestracja: 26 października 2015, 23:36
Motocykl: Honda CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1997

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 04 listopada 2015, 09:30

Jak będę miał chwile czasu to zrobię dokładniejsze zdjęcia i sam ocenisz czy lepiej malować czy ratować. Na moje tylko malować. Mam za to kilka pytań odnośnie części które chce kupić. Pierwsze to świece. Książka serwisowa mówi o CR9EH-9, są jednak jeszcze CR9EHIX9. Nie wiem dokładnie czym one się różnią oprócz ceny i co da założenie tych droższych. Chciałem wymienić przewody hamulcowe na wzmacniane, ale czytając fora zaczynam się zastanawiać czy jest sens. Jestem zwykłym kierowca który zapewne nigdy nie pojedzie na tor. Pytanie do was: Czy przy normalnej jeździe odczuje zauważalną różnice w pracy układu hamulcowego. Kolejna sprawa to łańcuch. I znowu dylemat czy VX czy ZVMX. Lubie czasami mocniej manetkę odkręcić, ale czy do tego VX nie będzie wystarczający? Ostatnia sprawa to klamki. Przejrzałem oferty różnych sklepów i ebay`a. Ceny zaczynają się od ok 15 funtów do ponad 200zl. Na co zwracać uwagę i czym się kierować przy wyborze. Nie jestem skąpcem tylko po prostu szanuje swoje pieniądze, stad te pytania. Nie chce kupować czegoś czego nie wykorzystam. Chciałem wymienić tylna lampę na led, czy ktoś z was miał z tym do czynienia i może napisać jak ona świeci? http://www.ebay.co.uk/itm/LED-Rucklicht-Honda-CBR-900-RR-Fireblade-SC28-SC33-CBR900-CBR-Baujahr-1992-1997-/351078948714?hash=item51bdef9f6a:m:mJhoRg_hA18P3kH1koeHn_g. Za pomoc wszystkim z gory dziekuje.

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 04 listopada 2015, 19:40

co do świec to proponuje Denso bo w NGK za dużo chińczyków. :)

 
Posty: 122
Rejestracja: 14 grudnia 2012, 01:07
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 0

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 04 listopada 2015, 20:16

Przewody wzmacniane, masz na myśli oploty?
Zakładaj, o wiele lepsza dozowalność.

 
Posty: 64
Rejestracja: 08 stycznia 2015, 20:59
Motocykl: frankenstein
Rok produkcji: 0

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 05 listopada 2015, 08:33

dokładnie, hamulca nigdy za dużo więc wrzucaj oploty bo te gumowe oryginalne swoje już przeżyły.
co do klamek śmiało mogę polecić chińczyki które do 150 pln już kupisz, nie brałbym tylko tych składanych bo dźwignia lata, drży, a i tak może się połamać- czyli krótkie w zupełności wystarczą.
co do lampy tył- pozycja i stop świeci ładnie i dosyć mocno, ale kierunki warto mieć dodatkowe tak jak pani bozia przykazała w razie kontroli.

 
Posty: 262
Rejestracja: 23 lipca 2015, 09:51
Pochwały: 3
Motocykl: CBR 900 sc33
Rok produkcji: 1998

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 05 listopada 2015, 15:54

1. Specem nie jestem ale przerabiałem jdne i drugie:
CR9EH-9 - swieca iskrowa u mnie kończyło sie tak ze po zimie były wieczne problemy z odpaleniem
CR9EHIX9 - świeca irydowa, jeżdze na nich od kilku lat i w starych moto sprawdzają sie bez problemu więc bierz te.
2. W sc 33 masz zwykła pompe hamulcową i oplot w takim zestawieniu jest mało potrzebny, w pompach radialnych sprawa wygląda nieco inaczej. W naszych fajerach jesli przewody są ok oplot to tylko bajer akcesoryjny.
3. Jeśli chcesz polepszyć hamulce zrób regeneracje zacisków (nowe uszczelnienia) zalej dobrym płynem i zainwestuj w porządne klocki efekt będzie 10 razy lepszy niż oplot.
4. VX czy ZVMX, tu nie mam za wilelkiej wiedzy ponieważ w sc33 nie wymieniałem ale teraz mam ZVMX i trzyma sie ok. Wszyscy mówią ze do 900cm wsadza sie juz ZVMX ale niech inni sie wypowiedzą.
5. Klamki wiele osób traktują jako bajer a jest to bardzo istotna sprawa dla wygody, krótkie klamki to bajer który jest nie wygodny czyli zbędny, po przejechaniu 200km od naciskania sprzęgła nie czujesz ręki. Jesli miał bym wymieniać ori klamki to tylko na długie z regulowaną długością rekojści i dużą regulacją skoku ale takie klamki nie kosztują 150zł :P
6. Powiedz czym lampa led poprawi walory jezdne moto ???? Jak dla mnie kolejny zbędny bajer.

Jeżdze na moto juz kilka ładnych lat i wszelkie głupoty mam juz dawno za sobą typu lampy led, podświetlania, używane opony czy najtańsze manetki. Według mnie najpiękniejsze są motocykle oryginalne nawet po 15 latach od wyjechaniu z fabryki.

 
Posty: 8
Rejestracja: 26 października 2015, 23:36
Motocykl: Honda CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1997

Re: CBR 900 RR 97r.

Post » 05 listopada 2015, 19:04

Dzięki za pomocne rady i sugestie. Co do zmiany lakieru, klamek i lamp to słyszę coraz więcej negatywnych opinii, nie tylko tutaj na forum, ale tez wśród znajomych. W założeniu miałem malować go na czarno-biało, coś stylowego i fajnego. Słyszę opinie typu, ze motong straci na urodzie, ze zatraci się na tle asfaltu, innych uczestników ruchu i nie będzie tak widoczny i reprezentatywny jak w obecnym oryginalnym malowaniu. Sprawę jeszcze przemyślę, jak dostane gotowe projekty malowania na czarno-biało.

Następna

Wróć do Mój Fireblade, nasze motocykle, nowe nabytki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości