Dzisiaj jest 15 maja 2024, 06:22

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Mój nowy nabytek

Kupiłeś nowy motocykl, przerobiłeś moto ? tu możesz się tym pochwalić :)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 25
Rejestracja: 02 października 2015, 19:37
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 2001

Mój nowy nabytek

Post » 20 listopada 2015, 20:04

Witam jestem na forum od niedawna, ale dziś udało mi się po sprzedaży mojego Bandita zakupić wymarzoną Honde CBR 929 fireblade, Honda z 2001roku zakupiona od osoby prywatnej. Poprzedni właściciel miał ją 4 sezony do motocykla posiadam całą książkę serwisową z serwisem do 2008roku wpisy kończą się na przebiegu 24tys km. Na temat motocykla nie mogę zbyt wiele jeszcze powiedzieć na chwile obecną czeka mnie do zmiany standardowo olej oraz płyn chłodniczy filtr powietrza to podobno K&N więc go tylko wypiorę oraz klocki z przodu jak i z tyłu nadają się do wymiany, oraz tylna opona, ale dostałem drugi komplet kapci do niej. Honda jest po wymianie łańcucha rozrządu oraz napinacza. Fajer dosyć dobrze doinwestowany gdyż posiada:
- Komin Vipera
-stalowy oplot
-zaciski zmienione z seryjnych na Brembo
-gmole
-opaski czerwone na felgach
-carbonowy błornik z tyłu
-alarm
amortyzator skrętu
w planie wymienić jeszcze szybe przednią na czarną lub Iridium, założyć mniejsze kierunkowskazy i to chyba będzie na tyle do pospawania kawałek czaszy nad mocowaniem lusterka oraz przykręcenie jednej srubki od owiewki bocznej pod zbiornikiem. Zdjęcia robione na szybko zaraz po przyprowadzeniu moto.
Załączniki
20151120_152946.jpg
20151120_153002.jpg

Awatar użytkownika
 
Posty: 682
Rejestracja: 27 grudnia 2012, 15:32
Lokalizacja: Starachowice
Pochwały: 4
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008
Samochód: E61 525d

Re: Mój nowy nabytek

Post » 22 listopada 2015, 16:09

Fajna 929, dobrze wspominam ten motocykl ;)

W sumie to może dlatego, że nic mi się w Nim nie zepsuło, oprócz alternatora.

Niech służy :brawo:

PS. Mogłeś się przywitać w odpowiednim temacie...
Yamaha R1 RN22 !

PostTen post został usunięty przez maciekx 07 grudnia 2015, 14:32.

 
Posty: 25
Rejestracja: 02 października 2015, 19:37
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 2001

Re: Mój nowy nabytek

Post » 27 grudnia 2015, 18:05

Wysłany: Dzisiaj 16:38
Witam po małej przerwie jestem już na finiszu przygotowywania cebry do sezonu co zostało zrobione od dnia zakupu:
-rejestracja
-wymiana oleju standardowo Motul 5100 10W40 oraz filtr oleju
-wymiana płynu chłodniczego Prestone
-Wymiana filtra powietrza była zbędną gdyż jest zamontowany filtr K&N potraktowałem go tylko specjalną chemią przeznaczoną do tego
-wymiana klocków z przodu oraz płynu hamulcowego Motul 5.1
-wymiana napędu stary łańcuch był wyciągnięty jak psie jaja kupiłem napęd zębatki Sunstar łańcuch standardowo DID
-wymiana łożysk koła przód były zatarte
Co zostało jeszcze do zrobienia przed sezonem:
-wymiana klocków hamulcowych z tyłu oraz płynu hamulcowego
-sprawdzenie luzów zaworowych
Poniżej kilka zdjęć z akcji garażowych i dzisiejszego latania:
Załączniki
20151124_183550.jpg
20151124_184410.jpg
20151125_190406.jpg
20151207_164523.jpg
20151223_191104.jpg
20151227_151233.jpg
20151227_151302.jpg

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Mój nowy nabytek

Post » 27 grudnia 2015, 18:16

Kolego płyn hamulcowy dot 4 tylko i wyłącznie się leje.
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 175
Rejestracja: 01 października 2008, 09:12
Lokalizacja: Nowa Deba
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 929rr
Rok produkcji: 2001

Re: Mój nowy nabytek

Post » 27 grudnia 2015, 21:05

fajne moto malowanie jak moje, jak dla mnie troszke za duza przerwa miedzy blotnikiem przednim a lampa moze wina tych lag sa innej dlugosci od serii lub wina fotek
przechuj ninia:)))

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Mój nowy nabytek

Post » 28 grudnia 2015, 15:48

5,1 tez pewnie pojeździ tylko po co lać 5.1 ktory jest niezalecany a do tego ma gorsze parametry jak RBF 660 :) ktory jest dot 4:)

 
Posty: 25
Rejestracja: 02 października 2015, 19:37
Motocykl: Honda CBR 929RR
Rok produkcji: 2001

Re: Mój nowy nabytek

Post » 28 grudnia 2015, 18:38

Hmm a może mi ktoś naświetlić bardziej dlaczego dot 5.1 nie jest zalecany, teraz już nie za bardzo chce mi się go zmieniać skoro mam już zrobiony przedni hebel, i hamuje nie najgorzej, na tył zaleje dot. 4 bo jeszcze tylnego zacisku nie robiłem

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Mój nowy nabytek

Post » 28 grudnia 2015, 20:21

instrukcja obsługi mowi jasno że należy lać dot 4, a dot 5 i pochodne są na bazie sylikonu i układ może być do tego nie przystosowany tutaj masz takie info z sieci

Uwaga: płyny DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 są ze sobą mieszalne, ale zalecamy stosowanie płynów zgodnie z zaleceniami producenta motocykla, które rozpoznacie po napisach na pokrywkach zbiorników płynu typu „DOT 3 only", lub „DOT 4 only". Płyn DOT 5 jest niemieszalny z innymi płynami, a jego zastosowanie w układzie do tego nie przystosowanym może doprowadzić do uszkodzenia uszczelek w tymże układzie.

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Re: Mój nowy nabytek

Post » 28 grudnia 2015, 21:46

maciekx pisze:instrukcja obsługi mowi jasno że należy lać dot 4, a dot 5 i pochodne są na bazie sylikonu i układ może być do tego nie przystosowany tutaj masz takie info z sieci

Uwaga: płyny DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 są ze sobą mieszalne, ale zalecamy stosowanie płynów zgodnie z zaleceniami producenta motocykla, które rozpoznacie po napisach na pokrywkach zbiorników płynu typu „DOT 3 only", lub „DOT 4 only". Płyn DOT 5 jest niemieszalny z innymi płynami, a jego zastosowanie w układzie do tego nie przystosowanym może doprowadzić do uszkodzenia uszczelek w tymże układzie.


Bardzo ładnie wyjaśniłeś ;)
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Re: Mój nowy nabytek

Post » 28 grudnia 2015, 21:58

Z tym ze jak powstal dot 4 to nie bylo dot 5.1:D

marketing maekting i jeszcze raz marketing.

tak jak i paliwo 95 i 98

tak opony ze starszym dot-em.

tak jak i PatrykNSR i jego niezwykla historia sprzedazy motocykla, ktora uwiodla moje serce.

Awatar użytkownika
 
Posty: 1546
Rejestracja: 18 maja 2011, 20:50
Lokalizacja: Mrągowo
Pochwały: 20
Motocykl: 929 -> GSX-R 1000 k5
Rok produkcji: 2005

Re: Mój nowy nabytek

Post » 28 grudnia 2015, 23:24

Rok tylko z tym że tutaj nie ma sensu kupować 5.1 bo ma gorsze parametry jak dot 4 RBF 660. a druga sprawa że przecież 5.1 jest nie od roku czy dwóch a od pewnie ładnych paru lat albo nastu, a producenci do ścigów ciągle zalecają dot 4 czy się mylę? chyba właśnie dlatego że jak kiedyś patrzyłem temperatury wrzenia 5.1 to nie znalazłem wyższych temperatur od RBF 660 dot 4. może słabo szukałem może są jakieś wyścigowe 5.1 o lepszych parametrach

Następna

Wróć do Mój Fireblade, nasze motocykle, nowe nabytki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości