Dzisiaj jest 05 maja 2024, 19:54

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jazda "na kolanie "

Możesz napisać swoje doświadczenia i inne ...

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 25
Rejestracja: 30 lipca 2009, 07:54
Lokalizacja: Poznań/Wr
Motocykl: CBR900RR sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 02 sierpnia 2009, 09:59

Wybaczcie offtopic, ale rozsierdzilem sie z lekka...
Panowie, dajcie sobie siana z tematem "kto ile lat jezdzi". Nie staz sezonowy sie liczy, a ilosc wylatanych kilometrow i roznorodnosc tras.
Co z tego ze masz 22 lata na karku, jezdzis od 18r zycia, jesli rocznie/sezonowo wylatasz ze 30-40kkm po roznych trasach, w roznych warunkach pogodowych i na roznej nawierzchni? Na leb, na szyje bijesz osobe 35 letnia, jezdzaca teoretycznie juz 10 lat, ale po.. kilka tys rocznie, wyprowadzajaca maszyne tylko, gdy sloneczko po grzbiecie glaszcze, jezdzaca w wiekszosci znanymi trasami.

Co do tematu..
Polecam szczerze nauke nie we wlasnym zakresie, ale skorzystanie z rad i doswiadczenia osob, ktore czesto lataja po torze. Mimo, ze nie do konca tor odzwierciedla sytuacje z zycia drogowego wziete, nauczy cie i kontroli i pozwoli na poznanie mozliwosci maszyny, jak i swoich wlasnych.

W Poznaniu sa co jakis czas treningi urzadzane, znam tez kilka firm, ktore sie zajmuja takim szkoleniem. Nawiazujesz kontakt, umawiacie sie z trenerem, wykupujesz AC, zaklejacie blachy i wio na tor :)
Efekt (w przypadku mojej skromnej osoby): Po pierwszym dniu na Torze Poznan - 4-5 godziny treningu, wyjasnien i latania, bylem w stanie zamknac opone. Po kolejnym dniu, nabralem duzo pewnosci siebie, tak duzo... ze i podnozki mialem nadtarte ;)

Nauka na podstawie czytania i ogladania filmikow pozostawia wiele do zyczenia, praktyka to praktyka, koszty nie sa porazajace - dzien na torze z instruktorem kosztuje obecnie 200-250pln. Na pewno jest tez bezpieczniej (przeglad maszyny, zestrojenie zawieszenia), w razie slizgu masz pewnosc, ze zaden dupek z drogowki nie postawil slupka, znaku czy innego wynalazku, nie ma drzew, troche poszorujesz po dupie najwyzej, a gdyby co.... zbieracie maszyne na jakis samochod, czekasz do wieczora, znajdujesz swiadka, rozsypujecie motocykl po ulicy bocznej, koniecznie na winklu, troche piachu na asfalt, wzywacie policje.... i dalej juz chyba wiesz co robic ;)
32 gary w stajni smacznie sobie spia...
Max speed: 1238kmph/Power: 1081HP / Torque:1351 Nm /Fuel:106L/100km..

/'89Pontiac Firebird /'94BMW 750i/'93Omega/'96GSX600F/'99CBR900RR

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 03 sierpnia 2009, 22:14

Witam!!
Hmmm..... bardzo dobrze że to napisałeś .. bo co jeden to wie lepiej i coraz to lepszymi cenami rzuca :-( ...
Powiedz mi dokładnie .. bo jak czytam to największy koszt ot to AC .. to musi być ?? Bo za 3 tyś zł czy 3,5 to ja sobie plastik pokupuje jak by co więc raczej mi to AC nie potrzebne .... Masz jakiś kontakt na takich trenerów ?? Jak coś to można na PW ?? .. ja bym busa wzioł i z kolegą w dwa motory bym się ustawił bo BARDZO mi brakuje umiejętności :( .. na tylnej oponie mam ok 2 cm do końca :-((( ...

Awatar użytkownika
 
Posty: 680
Rejestracja: 31 maja 2009, 10:27
Lokalizacja: Mrozy
Pochwały: 2
Motocykl: 1000rr Repsol
Rok produkcji: 0

Post » 04 sierpnia 2009, 22:21

widze ze temat aktualny to moze cos wtrace.nie jestem jakims wyczesanym jezdzcem apokalipsy aczkolwiek zdaza sie troszke terroru na miescie posiac.sam kupilem mojego fajera bardzo niedawno.wymarzone 929 stoi w garazu bez jednej ryski,pisze to poto zebys wiedzial jak bardzo sie trzese nad swoim moto.Majac moto ok 3 tyg pojechalem z kumplami na tor do lublina.tor raczej wolny ale techniczny a przeciez o to chodzi.pojezdzilem gora ze 40 min bo pozniej zaczal padac deszcz.wczesniej wysluchalem rad doswiadczonych kolegow ktorzy mi z grubsza wytlumaczyli jak jezdzic jak sie ustawic i jakie miec cisnienia w oponie co sie okazalo bardzo wazne.i tak wracajac do domu w potwornej ulewie moglem stwierdzic ze slizgacz prawego buta zostal nadtarty a opona tylnia zamknieta z obydwu stron do konca.na kolano niestety nie zszedlem ale 9 sierpnia znow lecimy i tym razem nie ma wyjscia albo sie posram albo slizg moto-wole to 1 :D zreszta kupione crashpady mam nadzieje dodadza mi odwagi.nawiazujac do wczesniejszych postow to trzeba sie starac i juz a na torze wogole inna jazda jest i przyczepnosc.grunt to sie nie bac i trenowac.no i jak pisal Ansset, nie jezdze tylko w czasie slonca ale zakosztowalem juz naprawde fatalnych warunkow a w nich mozna sie chyab jedynie nauczyc pokory hihi:

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 04 sierpnia 2009, 22:43

crash pady uclą ci owiewki od popekania ale beda porysowane jak cos. Myslalem podobnie jak ty musze dotknac kolanem i h**j moto polecialo szlifem poprostu lepiej ostudz sobie łeb i jezdzij jezdzij jezdzij i wkoncu dojdziesz do tego pkt nic na sile !!samo przyjdzie
sisi to jest gość

 
Posty: 25
Rejestracja: 30 lipca 2009, 07:54
Lokalizacja: Poznań/Wr
Motocykl: CBR900RR sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 08 sierpnia 2009, 06:04

@AS
Moja RRka jest ubezpieczona w PZU
pakiet OC/AC/NNW(300tys pln)/Assistance z podywzszonymi limitami na terenie kraju (transport bez limitu kilometrow, dowoz wachy, gdyby zabralo w trasie, naprawa na miejscu do 800pln). AC z 10% wkladem/udzialem wlasnym, 20% znizek z link4 przeniesli mi, prawo jazdy od 8 lat, roczny zadeklarowany przebieg "do 10tys km", bezszkodowa jazda od zawsze.
Za caly ten pakiet zaproponowano mi w PZU na os.Lecha w Poznaniu 1712pln. Dodatkowa - bardzo fajna opcja dla mnie - przy wzieciu pakietu, mozna platnosc rozlozyc sobie na 4 raty kwartalne, zatem wychodzi to niepelne 500pln co trzeci miesiac, a komfort psychiczny jest naprawde duzy, nawet jesli 10% pomniejsza mi wartosc w wypadku szkody calkowitej lub kradziezy czy pozaru (to ten tzw wklad wlasny/udzial wlasny).
Gdybym dla analogicznych danych liczyl - bez tych 10% wkladu - wychodzilo mi prawie 3,3tys pln za rok, skusilem sie wiec na te opcje.

PZU nie robi przeszkod, jako chyba jedyne TU w Polsce, zeby ubezpieczane moto(mowa o AC na motocykl) bylo starsze niz 10 lat. Wowczas tylko robia dokumentacje fotograficzna i podpisuja umowe od reki.

Jesli moge prosic, jesli ma ktos AC lub pakietowe ubezpieczenie, opiszcie podobnie warunki i ceny. Blagam tylko, nie wpadajcie od razu w krytyke, ze takie a nie inne TU ktos wybral. Uje byly i sa wszedzie, koniec i kropka, a ubezpieczyc sie trzeba gdzies. Interesujace beda wylacznie ceny i krotki opis warunkow.

Moze uda sie z tego jakis porownawczy temat przyklejony zrobic? Wowczas prosze odpowiedniego MODa o zadzialanie ;)


PS 12.08.2009 od samego rana sa treningi na Torze Poznan, ale w nieco innej niz zwykle. Ktos tam organizuje tzw Dzien Motocyklisty. Kumpel z AW juz mnie zapisal, szczegolow nie znam - zerknijcie na strone AW. Cena - 200pln za naprawde caly dzien brykania :)
32 gary w stajni smacznie sobie spia...
Max speed: 1238kmph/Power: 1081HP / Torque:1351 Nm /Fuel:106L/100km..

/'89Pontiac Firebird /'94BMW 750i/'93Omega/'96GSX600F/'99CBR900RR

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 08 sierpnia 2009, 19:38

Witam!!
Hmm... z tego co widzę to przelew to 360 zł .. gotówka 410 zł .. no na 200 to mi to nie wygląda :-(
1) sprawdzanie ubezpieczenia >> czyli CO ?? AC MA BYĆ ???
2) sprawdzanie głośności >>> walne 400km w JEDNĄ stronę i dowiem się > SORRY koleś masz 99 dB .... GO HOME :-(
3) 12.08 .. nie wiem jak panowie co to organizują .. ale normalni ludzie to w środę pracują :-) .. brawo za pomysłowość :-) ..
No nie żebym był jakoś wybredny .. ale >> może innym razem niestety :-( ..

 
Posty: 25
Rejestracja: 30 lipca 2009, 07:54
Lokalizacja: Poznań/Wr
Motocykl: CBR900RR sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 09 sierpnia 2009, 22:50

1. Jestem czlonkiem AW - zwykle mamy 50% znizek na wszlekie torowe sprawy ;)
2. OC + NNW musi byc, AC - twoja sprawa.
3. Na glosnosc... nic nie poradze - mozna zabrac ze soba metalowej waty i zatyczki na wydechy, wowczas na pewno przejdziesz.
4. Odkad siegam pamiecia, na torze poznan takie zabawy we srody sie odbywaja.
32 gary w stajni smacznie sobie spia...
Max speed: 1238kmph/Power: 1081HP / Torque:1351 Nm /Fuel:106L/100km..

/'89Pontiac Firebird /'94BMW 750i/'93Omega/'96GSX600F/'99CBR900RR

Poprzednia

Wróć do Szkoła jazdy, stunt, tricki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość