Dzisiaj jest 12 maja 2024, 13:10

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

jazda "na kolanie "

Możesz napisać swoje doświadczenia i inne ...

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 167
Rejestracja: 01 stycznia 2008, 21:29
Lokalizacja: Kalisz Po
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

jazda "na kolanie "

Post » 11 czerwca 2008, 21:47

Witam !
Moze ktos moglby rozwinac temat pokonywania zakretow "na kolanie " . Znajduje tylko ogolne informacje a mnie interesuja szczegoly , co jest wazne i na co zwrocic uwage .
Podzieli sie ktos doswiadczeniami ? :)
---
pozdrawiam
Jacek

Awatar użytkownika
 
Posty: 244
Rejestracja: 21 marca 2008, 00:43
Lokalizacja: Drzewica/
Motocykl: CBR 1000rr kosa z USA
Rok produkcji: 2005

kolanko

Post » 11 czerwca 2008, 22:07

witaj kolego. jazda na kolanie jest porownywana przez innych z tzw. ZIMNYM LOKCIEM w samochodzie. widok z tylu jest taki ze poza obrysami auta czy moto widac kawalek kolana lub lokcia....hi hi. dobra do rzeczy. chodzi tu o to ze przy wyzszych partiach predkosci na wilnkach (zakretach) mozna tak przechylic motocykl az bedzie mozna dotknac kolanem nawierzchni drogi. jak to sie robi. trzeba poszukac dobry kawalek drogi z zakretami rozpedzic moto i cieszyc sie tym ze mozna wchodzic w zakret z wyzsza predkoscia..... zwroc uwane na to ze nie jestes sam na drodze i nie kazdy umie tak jezdzic jak ty i upewnij sie ze na drodze nie ma zadnych wyciekow i piasku. bo jak bedzie to bedzie jazda ale z cale reszta ciala po drodze a nie kolanem...powodzenia
"POLICJA "stoj bo strzelam .......... ze sprzegla hehe

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Post » 11 czerwca 2008, 22:09

Sisi motor masz zaledwie od dwoch tygodni a juz taki specjalista z Ciebie ? Pogratulowac
Jacek co dokladnie chcesz wiedziec? Jak zaczac jezdzic czy jak postepowac jak juz sie przyciera? Moim zdaniem to poprostu trzeba wycwiczyc nie ma na to schematow bo wiekszosc osob ma juz wyrobiony swoj styl jazdy i niektore nawyki trzeba zmiienic a jesli juz to najlepiej na torze.

Awatar użytkownika
 
Posty: 244
Rejestracja: 21 marca 2008, 00:43
Lokalizacja: Drzewica/
Motocykl: CBR 1000rr kosa z USA
Rok produkcji: 2005

Post » 11 czerwca 2008, 22:14

rudiszRR motocyklem jezdziel juz od dziecka zaczynalem od malej pojemnosci i z czasem na cos wiecej wsiadalem. nie chodzi tu od kiedy mam moto tylko od kad jezdze. tak samo moge powiedziec o tobie ze jestes mlodszy od mnie i nie za szybko zaczoles jazde na 954. co.....
"POLICJA "stoj bo strzelam .......... ze sprzegla hehe

 
Posty: 167
Rejestracja: 01 stycznia 2008, 21:29
Lokalizacja: Kalisz Po
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 11 czerwca 2008, 22:23

Sisi1623 - prosilem o konkrety a Ty mi z "zimnym lokciem " wyskakujesz , no prosze Cie bardzo .
Jezdze od ponad 10ciu lat i jest to moj bodajze 9-ty motocykl ale pierwszy z klasy superbike wiec niektorych rzeczy dopiero sie ucze . Nie latam na jednym kole ale winkielki uwielbiam . Nie mam takze problemow z zamknieciem tylu ale chcialbym popracowac nad technika pokonywania zakretu "na kolanie " czyli z przeniesieniem ciezaru ciala do wewnetrznej strony zakretu .
RudiszRR - wlasciwie to chcialbym sie dowiedziec na temat pozycji na motocyklu , jak ulozyc wewnetrzna stope na podnozku i jak bardzo przesunac ciezar ciala .
Zreszta kazda porada i uwaga bedzie dla mnie cenna .
---
pozdrawiam
Jacek

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 11 czerwca 2008, 23:42

Ujme to w punktach: :)

1) Dobry asfalt z nieco ostrzejszym, w miare dłuższym winklem
2) Prędkość conajmniej powyżej 100 km/h żeby dobrze się złożyć
3) Przeciwskęt przedewszystkim - jeżeli nie wiesz co to jest zapraszam na forum motocyklistow - tam jest b. obszerny temat o tym..

Co do rad co do pozycji to polecałbym przy składaniu się np. w lewy winkiel przyjmować taką pozycje aby siedzieć tylko na prawym pośladku (lewy nie siedzi praktycznie na kanapie tylko jest wysunięty po wewnętrznej winkla poza moto) i na odwrót z prawym winklem - trudno troche wyjaśnić konkretnie te pozycje ale jak nie wiesz o co chodzi dalej to proponuje lekture w postaci Moto Gp - pomaga! :D

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 11 czerwca 2008, 23:54

na zwyklej drodze to ja bym sie bał bardzo zeby zadrzec kolano, dzis po raz 1 udalo mi sie to zrobic na torze, co do pozycji to tak na poczatku zeby jak najdalej wystawiac kolano czyli dupa z siedzenia 2 noga zapierasz sie o bak n o i jedziesz;) pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 maja 2008, 19:11
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: SC33 '98
Rok produkcji: 0

Post » 12 czerwca 2008, 01:40

W skrócie:
1) pozycja na motocyklu - pupa przesunięta w stronę skrętu , głowa i bark na wysokości manetki
2) noga na podnóżku -na podnóżku opieramy się palcami

Reszta to kwestia treningu.

Polecam obejrzeć filmiki:
http://youtube.com/watch?v=UjXZC2B4y8g
http://youtube.com/watch?v=QCg3BMGe52M
http://youtube.com/watch?v=5wYD9SSBBNQ

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 12 czerwca 2008, 08:23

http://128.83.80.200/italy/mgp12.jpg

http://www.dani-pedrosa.info/pictures/Dani-Pedrosa-Photo-9.jpg

http://fotos.tx2r.com.ar/albums/motogp07/rc212_2008/Test_Cheste_071106_1_2_tcm7-427006.jpg

Ogólnie poszukaj sobie zdjęć jak jeżdżą zawodnicy Moto GP. Widać jak się ukladają na moto. Powodzenia w nauce, bo to swietna sprawa :lol:

 
Posty: 167
Rejestracja: 01 stycznia 2008, 21:29
Lokalizacja: Kalisz Po
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 0

Post » 12 czerwca 2008, 10:04

Witam i dziekuje bardzo za cenne wskazowki :)

goOly19 - spokojnie , na drodze publicznej nie bede trenowal :) mam w poblizu lotnisko poradzieckie z super trzymajaca nawierzchnia asfaltowa .

beyontruh - dzieki za filimiki , wlasnie o taki instruktaz mi chodzilo , super sprawa :)

krolik - wzorce z moto GP jak najbardziej ale nie ten etap :) Dzieki za fajne ujecia , podziwiam i zazdroszcze :)
---
pozdrawiam
Jacek

Awatar użytkownika
 
Posty: 686
Rejestracja: 10 stycznia 2008, 18:23
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 6
Motocykl: 1000 RR HRC
Rok produkcji: 2007

Re: kolanko

Post » 12 czerwca 2008, 12:49

To ze jestem mlodszy ( o rok) to nie znaczy ze mam mniejsze doswiadczenie. Sam pisales ze wczesniej jezdziles tylko czasami moto pozzyczonymi wiec nie liczy sie to od kiedy jezdzisz bo ja jjuz np od 6 lat z czego drugi sezon na 954 tylko ile km i jak robisz.
Co do jazdy na kolanie sie nie wypowiadam bo sam chetnie bym sie nauczyl przycierac i tu pytanie do tych ktorzy to potrafia.
Wychodzac na kolano dociazacie rekami kierownice opierajac sie na niej czy raczej odciazacie ?
Jezeli ktos ma blisko w strony Sanoka i ogolnie bieszczad to zapraszam w gory Slonne w miejsce gdzie sa organizowane wyscigi gorskie jest okolo 18 serpentyn z nowym asfaltem i szeroka droga idealne do szlifowania tego typu spraw.

Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Rejestracja: 30 września 2007, 22:59
Lokalizacja: Piotrków
Motocykl: Fajera SC28
Rok produkcji: 0

Post » 12 czerwca 2008, 14:22

Bo maneta jest od tego aby krecic nia na całego - Yoghurty PTb ;)

Następna

Wróć do Szkoła jazdy, stunt, tricki

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość