Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 23:08

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

czy wymieniać Swiece iridium?

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 listopada 2008, 11:03
Lokalizacja: Ireland
Motocykl: kiedyś sc33
Rok produkcji: 1999

czy wymieniać Swiece iridium?

Post » 01 lipca 2009, 19:36

J.W. pytanie czy irydy trzeba wymianiac mam juz prawie 40tys km przejechane na nich troche osmolone na czarno ale podobno je sie tylko czysci i smiga dalej dziadek w sklepie mowi ze 10tys km i wymieniasz jak to wyglada w praktyce? i jak sie zahowuje moto ktore ma swiece do wymiany?

Awatar użytkownika
 
Posty: 244
Rejestracja: 21 marca 2008, 00:43
Lokalizacja: Drzewica/
Motocykl: CBR 1000rr kosa z USA
Rok produkcji: 2005

oki

Post » 01 lipca 2009, 19:40

srednio irydy wymienia sie co 50 tys km. wiec masz jeszcze troszke. jak chcesz to mozesz juz wymienic i byc lzejszym o pare euro w kieszeni.pozdro.
PS. zapraszam kolego w sobote i niedziele do skerries na wyscigi ze slawkiem
"POLICJA "stoj bo strzelam .......... ze sprzegla hehe

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 01 lipca 2009, 21:38

ja slyszalem ze po 25 tys wymienia sie irydy ale 40 tys to juz lekka przesada :ooo:

 
Posty: 204
Rejestracja: 21 września 2008, 10:30
Lokalizacja: Tarnów
Motocykl: były cbr 900 sc33 jest gsxr1000 k7/sc57b
Rok produkcji: 0

Post » 01 lipca 2009, 21:47

sisi1623, napisał po 50 tys km xD

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 listopada 2008, 11:03
Lokalizacja: Ireland
Motocykl: kiedyś sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 01 lipca 2009, 21:54

ponoć swiece irydowe wytrzymują do 120tys. km! nie wiadomo skad sisi wział te 50tys :D a koles ze sklepu 10 tys :ooo:
http://www.pressmedia.com.pl/sn/index2. ... f=1&id=697

Awatar użytkownika
 
Posty: 141
Rejestracja: 14 września 2008, 11:03
Lokalizacja: slask/uk
Motocykl: SC28/SC33/SC50/SC57/SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 01 lipca 2009, 21:58

szogun w samochodach nie w motorach :P

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 01 lipca 2009, 22:03

Świece irydowe są bardzo odporne a w szczególności DENSO stosowane na pierwszy montaż. Jeśli stosujesz zasadę "odpalam i nie gaszę ani nie przegazowuję na zimnym silniku" to spokojni świece wytrzymają kilkadziesiąt tysięcy kilometrów bez konieczności ich wymiany. Świece wymagają inspekcji pod kątem zużycia izolatora jak również jego barwy. Czyszczenie należy robić bardzo ale to bardzo ostrożnie !! Pierwszym objawem zużycia świec jest ciężki rozruch, niestabilna praca biegu jałowego, tendencja do "dziur" w gazie, wypadanie zapłonów, nadmiernie częste strzały z wydechy...większe zużycie paliwa..etc. Zanim jednak pokusisz się o zmianę świec zadbaj o kondycję akumulatora, ponieważ słabe aku implikuje również bardzo podobne problemy. Minimalne napięcie akumulatora w stanie spoczynku to 12.6V. Podstawą dobrej kondycji dla całego systemu motronic (w tym świec) to sprawne aku !! Jeśli Twoje moto chodzi poprawnie to nie wymieniaj ;)
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 01 lipca 2009, 22:08

właśnie ten artykuł odnosił się do świec samochodowych, czikien oraz serwisówka mówią, że świece we franku należy sprawdzić po 25tys, a po 50tys wymienić pewnie stąd wział to sisi :one: i tego należy sie tzrymać :diabel:

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 listopada 2008, 11:03
Lokalizacja: Ireland
Motocykl: kiedyś sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 01 lipca 2009, 22:15

wlasnie nie chodzi poprawnie w manualu zalecaja wymiane co 13tys km (NGK irydy montowane seryjnie R1) wlasnie moto kuleje na wolnych obrotach i czasem strzeli nierowno chodzi od 1do 3,5 tys obr i ni ma mocy w tym zakresie a jak wypne alternator i kreci z samej baterii to wtedy jest jeszcze gorzej wlasnie jego barwy co wiec oznacza czarny osmolony izolator?

 
Posty: 789
Rejestracja: 20 lipca 2008, 16:42
Lokalizacja: krasnysta
Pochwały: 22
Motocykl: w narzędziach to z 5x929
Rok produkcji: 2000

Post » 01 lipca 2009, 23:09

bogata mieszanka a w twoim przypadku niedomagania układu zapłonu bądź wtrysku. Sprawdz jaką masz iskrę na poszczególnych świecach
wciąż zajmuję się serwisem

Awatar użytkownika
 
Posty: 244
Rejestracja: 21 marca 2008, 00:43
Lokalizacja: Drzewica/
Motocykl: CBR 1000rr kosa z USA
Rok produkcji: 2005

oki

Post » 01 lipca 2009, 23:24

czyli dobrze mowilem :jupi: :jupi: :D :D :D :diabel: :diabel: :diabel: :sylwester: :sylwester: :biglol:
"POLICJA "stoj bo strzelam .......... ze sprzegla hehe

 
Posty: 41
Rejestracja: 30 listopada 2008, 11:03
Lokalizacja: Ireland
Motocykl: kiedyś sc33
Rok produkcji: 1999

Post » 01 lipca 2009, 23:43

sisi wez juz idz spać tylko nie zapomnij sie z fireblade wylogować :diabel: :mrgreen:

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości