Dzisiaj jest 07 czerwca 2025, 12:52

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

PRAWO JAZDY KAT. A

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

PRAWO JAZDY KAT. A

Post » 04 sierpnia 2010, 01:40

Witam! czasem w zyciu każdego motocyklisty przychodzi taka chwila gdy trzeba zrobic prawko . Zakończyłem juz wszystkie kursy i zapisałem sie w wordzie. tylko jest jeden ból mój instruktor w sprawach nauki kierowania motocyklem był troche h*** nie nauczył mnie wielu potrzebnych rzeczy . teraz zwracam sie do wszystkich forumowiczów z wielką proźbą abyscie powiedzieli mi jak ma wyglądac taka jazda na egzaminie o czym mam pamiętać? i na co egzaminatorzy zwracają największa uwage? egzamin juz w srode 11 sierpnia (tzn za tydzień) zdawał bd w bielsku białej ;) egzamin teoretyczny zaczyna sie o godz 8,15 .


Jak ktos zobaczy w godzinach 8.30 -9,30 yamahe tricker 250 zapylająca na jednym kole przez bielsko to ja , nie zdałem egzaminu i na pocieszenie przywłaszyłem sobie motor lub tez istnieje inna wersja. jeśli w godzinach wyzej podanych bedzie słychac karetke jadacą na sygnale to znaczy ze zakończyłem egzamin z wynikiem negatywnym i pobiłem egzaminatora ;d ;d ;d

Awatar użytkownika
 
Posty: 115
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 01:28
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 04 sierpnia 2010, 02:04

czasem w zyciu każdego motocyklisty przychodzi taka chwila gdy trzeba zrobic prawko

Powinno być odwrotnie najpierw prawko potem moto :diabel2:
a z tego co pamietam to z jednych najwazniejszych rzeczy na co kiedys zwracali uwage, a zdawałem 4-5lat temu uczono mnie o tym by zawsze podczas stania na krzyzówce i ruszania trzymać prawa noge na hamulcu nożnym a lewa sie podpierać, czesto sie ogladać przez lewe ramie, sprawiać wrażenie pewnego i panujacego nad sytuacja, druga najwazniejsza rzeczą jest abyś nie zgubił egzaminatora ;P zawsze jedz tak zeby za Toba zdążył. No i nie pomyl w stresie na placu obsługi motocykla :P :P jesli wogóle jeszcze takie rzeczy są ;) Powodzenia
Pozdro i lewa w góre:)

 
Posty: 567
Rejestracja: 05 marca 2008, 01:29
Lokalizacja: małopolsk
Pochwały: 2
Motocykl: SATAN-LUCYFER 954RR
Rok produkcji: 0

Post » 04 sierpnia 2010, 03:02

Szerszeń pisze:No i nie pomyl w stresie na placu obsługi motocykla
Obsługa oczywiście jest, więc jak napisał Szerszeń dobrze się jej naucz, bo niby to takie proste, a podobno oblewają dość często i na tym za drobiazgi!! Mam nadzieję, że twój instruktor zapoznał Cię z trasą [podobno jest tylko jedna ], bo jak znasz to łatwiej Ci będzie jechać bez wskazówek egzaminatora. Mój kumpel ostatnio oblał za to , że oglądał się dopiero jak przecinał skrzyżowanie 8-ki [tak uczył go instruktor], a egzaminator stwierdził, że trzeba się oglądać przed skrzyżowaniem!! Dodam,że egzamin miał właśnie w Bielskim WORD-ie!! Tyle z doswiadczeń mojego kolegi który ostatnio zdawał, swoje mam, ale z przed 14-tu lat więc na nie wiele się przydadzą!! Szerokości ! Powodzonka!!

 
Posty: 162
Rejestracja: 22 listopada 2009, 02:25
Lokalizacja: ze wsi
Pochwały: 1
Motocykl: 1100XX
Rok produkcji: 2004

Post » 04 sierpnia 2010, 08:10

Ze swojego egzaminu to już niewiele pamiętam ale na pewno 2x nie wyłączyłem kierunku i po mieście poleciałem ok 80 km/h ale i tak zadałem, co prawda za drugim razem ale kwit jest. Nie zapomnij aby sprawdzić czy masz włączone światła w motocyklu bo możesz polec już na starcie i aby wszystko było formalnie to spojrzenie na kontrolki może nie wystarczyć więc dla pewności wychyl sie lekko na moto i przyłóż rękę do lampy, tzn z 15 cm od lampy, to i ty będziesz pewien że są i egzaminator będzie widział że pamiętałeś.

Awatar użytkownika
 
Posty: 303
Rejestracja: 22 sierpnia 2008, 09:48
Lokalizacja: serokomla
Motocykl: szukam...
Rok produkcji: 0

Post » 04 sierpnia 2010, 08:15

uwazaj zeby sznurowka nie zaplatala Ci sie w dzwignie zmiany biegow - ja tak mialem :)

 
Posty: 321
Rejestracja: 10 lipca 2010, 15:45
Lokalizacja: Połaniec
Pochwały: 1
Motocykl: Honda CBR929 FireBlade
Rok produkcji: 2000

Post » 04 sierpnia 2010, 10:11

Przy obsłudze motocykla, a dokładnie przy przeprowadzaniu i gdy wsiadasz złożyć stopki. I tak jak koledzy mówili oglądanie sie na boki, mi ciągle instruktor marudził że ma być wyraźny ruch głową, żeby na pewno ten egzaminator widział.


Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 695
Rejestracja: 23 czerwca 2009, 10:54
Lokalizacja: Połaniec
Motocykl: CBR 1000RR SC59 white :)
Rok produkcji: 2014

Post » 04 sierpnia 2010, 10:52

dokladnie nawet na osemce na "krzyzowce" spojrzec w lewo i prawo ;)

co do obslugi : mi kiedys kazal sprawdzic olej - biore moto na prosto a tu nic nie ma w oczku :mrgreen: mowie prosze pana nima oleju nic w oczku..

ten popatrzył machnal reka i to nic JEDZIEMY hihi: hihi:

 
Posty: 45
Rejestracja: 11 maja 2009, 19:49
Lokalizacja: Łomża / W
Motocykl: Honda CBR 900RR Fireblade :
Rok produkcji: 1998

Post » 04 sierpnia 2010, 10:58

Główna zasada machać głową na zakrętach na ósemce i nawet na górce jak się zatrzymasz rozejrzeć sie na prawo i lewo (tak dla pewności). I jeszcze jeden bardzo istotny szczegół :diabel2: założyć dobrze kask bo gościu u mnie na egzaminie nie wiem jakim cudem, ale usiłował założyć kask tyłem na przód :ooo: hihi: Ale chociaż rozluźnił trochę atmosferę hehe :diabel:

 
Posty: 82
Rejestracja: 03 sierpnia 2010, 01:16
Lokalizacja: Wilamowic
Pochwały: 1
Motocykl: HONDA CBR 900RR FIREBLADE
Rok produkcji: 1997

Post » 04 sierpnia 2010, 12:23

tzn mówie jak naj czesciej upewniać sie , przy każdym manewrze? ogldałem chyba wszystkie filmy instruktażowe jakie sa na necie ...... kazdy był inny ... tak ze ja jzu zdzikłem i jestem jeszcze bardziej podenerwowany niz byłem ;/ nie chce dać d** NO ALE JAKOS TO MUSI BYĆ

Awatar użytkownika
 
Posty: 115
Rejestracja: 14 kwietnia 2010, 01:28
Lokalizacja: WLKP
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929
Rok produkcji: 2001

Post » 04 sierpnia 2010, 13:33

tak najwazniejsze bys ty prowadził moto a nie motor Ciebie :)
Pozdro i lewa w góre:)

 
Posty: 695
Rejestracja: 28 marca 2010, 19:39
Lokalizacja: Wyszogród
Pochwały: 3
Motocykl: Było 954rr jest R1 Rn12
Rok produkcji: 2002

Post » 04 sierpnia 2010, 18:29

Ja tez już daaawno prawko zdawałem ale o ile nic się nie zmieniło to najpierw trzeba zdać teoretyczny a dopiero jest praktyka ;) co mogę powiedzieć to z tego co pamiętam najważniejsze zapalić światła, wyraźnie się rozglądać tak aby było widać że łab na boki ci lata, wyraźnie sygnalizować manewry ( jakja zdawałem to moto nie miało jeszcze kierunków więc trzeba było łapami sygnalizować hihi: ) i pamiętać o prawej nodze na podnóżku ma stać a lewą się podpieramy ( to chyba jeszcze z czasów kiedy przedni hamulec był ale ze skutecznością zerową )
Powodzenia i bezstresowego zdania egzaminu ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 164
Rejestracja: 27 stycznia 2010, 23:34
Lokalizacja: Zachodnio
Motocykl: sc59 street sc57 tor f4i stunt
Rok produkcji: 2012

Post » 04 sierpnia 2010, 19:04

i żeby ci do głowy nie przyszło iść z własnym kaskiem na egzamin,bo ja tak zrobiłem,i usłyszałem tylko"uuu,widze że ma pan ładny kask.....to motorkiem pewnie też sie fajnym jezdzi...." i już wszystko było jasne,uwalił mnie za jakąś bzdure,nawet nie ruszyłem.... :wnerwiony:

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości