Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 20:39

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Polska oliwa

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 277
Rejestracja: 15 lutego 2011, 21:33
Lokalizacja: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Rok produkcji: 1998

Post » 29 października 2011, 14:33

osobiście wole wydać więcej na olej i mieć spokój (przynajmniej w psychice). to kosz rzędu 110-130 zł za Motula raz na rok lub max 2 jak ktoś częściej śmiga. zmieniam co 6 a nie 10 tysięcy. Twój motocykl i lej co lubisz (nawet słonecznikowy jeżeli chcesz)

Wydaje mi się ze motungi które kręcą się bardzo wysoko zasługują na dobry olej a nie jakiś szajas do samochodu.
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

Awatar użytkownika
 
Posty: 279
Rejestracja: 15 kwietnia 2009, 19:39
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 1
Motocykl: CBR 929 RR
Rok produkcji: 2000

Post » 29 października 2011, 15:41

Po prostu takie eksperymenty nieczemu szczególnemu nie służą... Oprócz spełnienia swojej ideii patriotycznej :) . Ale takich racjonalnych argumentów to brak zupełnie.. Cena porównywalna, jakoś raczej nic specjalnego.. A tym bardziej jeśli wymieniasz olej co 10 tys to wolałbym wlać coś naprawdę dobrego i sprawdzonego. Ja z powodzeniem stosuje motula 5100 co 6tys km i nigdy nie miałem z olejem żadnych kłopotów,a raczej z silnikiem.

 
Posty: 15
Rejestracja: 28 września 2011, 18:04
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Honda sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 29 października 2011, 18:28

Cudze chwalicie a swojego nie znacie. To że cpn kiedyś robił lubro itp oleje każdy wie. Teraz rączka w górę kto tak naprawdę z was jeździł na tym oleju, że takie negatywy ciśniecie. Ja zalałem bo byłem ciekaw. Ludzie do aut leją Platinuma i sobie chwalą, to czemu olej który został wyprodukowany z przeznaczeniem do motocykli sportowych nie ma dać rady?? Nasi chemicy tez mają laboratorium i po tylu latach chyba wiedzą co robią. Takie czasy nastały, że mamy dostęp do wielu produktów różnych marek więc jak ktoś robi szit zwyczajnie znika z rynku, a Orlen raczej nie może sobie na to pozwolić. Uważam, że Orlen wprowadzając taki olej musi być pewny, że ich produkt poradzi sobie z wysilonymi wysokoobrotowymi silnikami. Ceny się uczepiliście strasznie :D, a podałem ją informacyjnie, bo może akurat ktoś nie wie po ile chodzi ten olej. Na stacji cpn jest droższy o prawie 10zetów na L.
pozdrawiam niedzwiad

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 29 października 2011, 19:22

roksc33 pisze:P.S. napisałeś że oliwa to oliwa ale jeśli chodzi o silniki wysoko obrotowe jakie są w fajerach to jest różnica ogromna nawet między motulem 5100 a 300V a co dopiero jakimś no name !
na chwile obecna ujezdzam litrowa spoldzielnie k4 i mam najechane 25tys km i wlany jest motul 5100 a kolega ktorego rowniez namowilem na zmiane moto na 1000 k4 kupil moto z przebiegiem 40tys km i mial tam lany pelny syntetyk i tak jak kolega napisal roznica w pracy silnika jest piorunujaca. nieposiadam laboratorium ale sluchac to na wlasne uszy:) nawet gdybym za darmo dostal polska oliwe nigdy bym go nie wlal:)


To który lepiej pracuje??? :D
Ostatnio zmieniony 29 października 2011, 19:22 przez pit, łącznie zmieniany 1 raz
Moto Psycho

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 29 października 2011, 19:22

a ja czytałem bardzo złe opinie o castrolu i motulu nawet na tym forum.
jeśli olej spełnia normy to producent raczej nie ma znaczenia.

Awatar użytkownika
 
Posty: 430
Rejestracja: 16 stycznia 2010, 14:23
Lokalizacja: Kobyłka
Pochwały: 5
Motocykl: 954 RR
Rok produkcji: 2003

Re: Polska oliwa

Post » 29 października 2011, 20:51

niedzwiad pisze:Silnik przepłukałem naftą czyli tradycyjnie po staroświecku spuściłem troszkę oleju i wlałem butelkę nafty i uruchomiłem silnik na ok 5 min



A o tym ktoś słyszał?? dla mnie to głupota , ale ja sie nie znam

Awatar użytkownika
 
Posty: 58
Rejestracja: 25 lutego 2011, 22:53
Lokalizacja: okolice T
Motocykl: Honda CBR 954RR
Rok produkcji: 2003

Post » 29 października 2011, 20:57

Panowie....... ja śmigam już 3 sezon na lux 10 i moto daje rade. Cena nie powala z nóg - 7 zł za litr. Kupuje 5 litrow za 35 zł i wlewam w piec - a niech ma więcej, niech smaruje, (pamiętajcie kto smaruje-ten jedzie), tylko 2 razy wywaliło mi przez odme po ok. pół litra, zalało mi całe białe spodenki i trochę poparzyło uda, ale co tam :) Taniooo i to się liczy, filtra nie zmieniam tylko myję naftą, bo taniej wychodzi, 1 litr nafty starcza mi na dwukrotne umycie filtra ijuż jakies 5 dych jestem do przodu, żeby było taniej to jeszcze radze skracac łańcuch napedowy o 1 ogniwko i nacinac opony, te które nie mają juz bieżnika i wtedy rozpedzic sie do ok. 280 km/h i zobaczyc czy wszystko jest O.K hehehehehe
Tomaszek954

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 29 października 2011, 20:58

heh wygląda na to że nasz kolega ma wszystko wiedzącego doradcę tzw pana Kazia , którego znajomość tematu to w szczycie jawa 350 :P stąd te metody sprzed lat i podejście do tematu typu olej to olej wiec co się może spier...lić ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 77
Rejestracja: 01 lutego 2011, 09:13
Lokalizacja: Iława
Motocykl: <f2>>>FIREBLADE;)
Rok produkcji: 1993

Post » 30 października 2011, 06:48

witam koledzy :) a co sadzicie o oliwie repsola czy jest lepsza od motula?? Ja tez mam zalanego motula aktualnie i jest gicior:D!

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 30 października 2011, 13:41

motobandyta pisze:a ja czytałem bardzo złe opinie o castrolu i motulu nawet na tym forum.
jeśli olej spełnia normy to producent raczej nie ma znaczenia.


To jest tak jak z Colą.
Jest np. Coca-cola, Pepsi tańsza nasza krajowa Hoop cola i różne inne o wątpliwych walorach smakowych.
Teraz sedno sprawy:
Kilka lat temu wybuchła afera bo okazało się że Pepsi leje do swoich produktów kranówę.
:D :D :D
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 277
Rejestracja: 15 lutego 2011, 21:33
Lokalizacja: NGI
Motocykl: była SC33// szukam
Rok produkcji: 1998

Post » 30 października 2011, 20:47

niedzwiad pisze:Cudze chwalicie a swojego nie znacie.


nie masz racji. chwale to na czym jeżdżę.

niedzwiad pisze: Teraz rączka w górę kto tak naprawdę z was jeździł na tym oleju, że takie negatywy ciśniecie. Ja zalałem bo byłem ciekaw.


pewnie nikt nie jeździł i to już jest bardzo przekonujące żeby nie być tym pierwszym ;) mnie ciekawi jak chodzi motung na słonecznikowym ale nie spróbuje :D

niedzwiad pisze: Takie czasy nastały, że mamy dostęp do wielu produktów różnych marek więc jak ktoś robi szit zwyczajnie znika z rynku, a Orlen raczej nie może sobie na to pozwolić


nie tak do końca. Orlen robi tani olej i jak kogoś nie stać na dobre to bierze gorsze za dużo mniej żeby oszczędzić.
Lewy pas, gaz i płynę...
54.036592,21.799654

 
Posty: 15
Rejestracja: 28 września 2011, 18:04
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: Honda sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 30 października 2011, 21:35

Ezio pisze:
niedzwiad pisze:Cudze chwalicie a swojego nie znacie.


nie masz racji. chwale to na czym jeżdżę.

Jak jest do D to też chwalisz i dalej jeździsz??

Ezio pisze:
niedzwiad pisze: Teraz rączka w górę kto tak naprawdę z was jeździł na tym oleju, że takie negatywy ciśniecie. Ja zalałem bo byłem ciekaw.


pewnie nikt nie jeździł i to już jest bardzo przekonujące żeby nie być tym pierwszym ;) mnie ciekawi jak chodzi motung na słonecznikowym ale nie spróbuje :D


Skąd możesz wiedzieć czy jest przekonujące skoro nawet nie spróbowaliście, parametry ma lepsze niż nie jeden znany olej bo sprawdzałem.

Ezio pisze:
niedzwiad pisze: Takie czasy nastały, że mamy dostęp do wielu produktów różnych marek więc jak ktoś robi szit zwyczajnie znika z rynku, a Orlen raczej nie może sobie na to pozwolić


nie tak do końca. Orlen robi tani olej i jak kogoś nie stać na dobre to bierze gorsze za dużo mniej żeby oszczędzić.

by oszczędzić na remont silnika?? bo mowa że mi panewa kozła wywinie. A gdzie Ci co im panewa wykręciła numer ?? he na jakim to było oleju Castrol?? Motul?? Bo na pewno nie platinum :D Panewa się wykręca od złego użytkowania, jeżdżenia na gumie zwiedzając czerwone pole obrotomierza kiedy smarowanie jest potrzebne a na gumie z tym ciężko. Moim zdaniem macie słabe argumenty. Nie jeździliście na nim i nie macie co powiedzieć tylko tyle że jest be, bo kiedyś Polskie oleje były be. Kiedyś to nawet Casrol był be i Mobil itd. Technologie i chemia poszły na przód. Zalałem pojeździłem chwilkę jest ok. Na pewno lepiej niż na poprzednim, a był to Castrol 10w40. Proszę o silne argumenty a nie psie szczekanie, bo temat nudny się robi. Macie czym się pochwalić, doświadczenia z tym olejem (Platinum moto 4T 10W50) serdecznie zapraszam, bo o domniemaniach i przeczuciach nie chce mi się z wami dyskutować to nie ma sensu.
pozdrawiam niedzwiad

PoprzedniaNastępna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości