Dzisiaj jest 08 czerwca 2025, 01:13

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ciśnienie w oponach torowych

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 05 stycznia 2011, 16:41

To kup za 200 zł potorówkę i przetestuj :one:

 
Posty: 59
Rejestracja: 01 marca 2009, 19:52
Lokalizacja: nowa sól
Motocykl: GSXR 1000 K7
Rok produkcji: 0

Post » 07 stycznia 2011, 19:54

Witam..
Troszke mnie zaciekawilo co piszecie poniewaz ja na tor:
- przod 1,8
- tyl 2,2

W tym sezonie zaczalem od Dunlopow D211Gp a skonczylem na Pirelli Supercorsa SP i zdecydowanie jestem za tym drugim modelem..Chcialem troche potestowac ale po pierwszym kompleci Pirelli zostalem na tych gumach, dokladniej na mieszance SC2
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 07 stycznia 2011, 20:02

Ja zeszły sezon na Metzelerach Racetekach Interactach śmigałem bo zródło było super :D
W mieszance K1 bardzo spoko guma moim zdaniem!
Teraz mam jeden komplet Supercorsy Sp do testowania i myślę nad wypróbowaniem D211GP

[ Dodano: Sob Sty 08, 2011 2:19 pm ]
W Racetekach latałem po ulicy na ciśnieniach przód 2,2 , tył 2,3 -2,4.
Na tor (nie byłem na żadnym konkretnym obiekcie jedynie gokartowe lublin , biłgoraj oraz winkle w okolicy) troszkę niższe jakieś przód 2,1 , tył 2,2. Przy niższych ciśnieniach na przodzie niż 2,1 po porządnym dogrzaniu opona zaczynała dawać sygnały zmniejszonej przyczepności więc już więcej nie kombinowałem tylko zazwyczaj 2,1 max 2,2.

Awatar użytkownika
 
Posty: 4
Rejestracja: 04 stycznia 2011, 22:25
Lokalizacja: South Pol
Motocykl: Yamaha YZF 750 R
Rok produkcji: 0

Post » 24 lipca 2011, 11:44

Własnie zjechałem do zera D211.. starczyła na okolo 3 tys km.
Czas na cos nowego..o
Chcialbym potestowac Diablo SuperCorsa.. Mam juz kupiona nówke na przód.
teraz szukam na tył.
Tylko pytanie.. czy sprawa wyglada tak jak w D211 ze na 5,5" felge daje sie 190 a nie 180?
Moja YZF ma fabrycznie 180/55-17
Z gory dzieki za pomoc..

D211 przejezdzilem na cisnieniu 1.8 bara
z przodu byl PilotPower 2CT
+LV SBK R

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 24 lipca 2011, 17:25

moje ciśnienie na tor w D211 to około 1.7 |(fakt że na ciepło), więc jeśli ty latałeś po ulicy na 1.8 to nie miałeś przypadkiem "pływania" na winklach ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 4
Rejestracja: 04 stycznia 2011, 22:25
Lokalizacja: South Pol
Motocykl: Yamaha YZF 750 R
Rok produkcji: 0

Post » 24 lipca 2011, 22:29

W 1 osobe 1.8 było ok
+LV SBK R

Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Rejestracja: 24 stycznia 2011, 14:53
Lokalizacja: starogard
Pochwały: 2
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 25 lipca 2011, 06:45

w 211 na tył daje się 1,3 ... 1,4 na ciepło. Przód 2,3 ... 2,4. Wyższe ciśnienie powoduje szybsze zużycie gumy. Dunlop opracował system NTSC polegający na pracy przy właśnie tak niskim ciśnieniu. Mowa oczywiście o torze

Awatar użytkownika
 
Posty: 78
Rejestracja: 19 października 2010, 20:34
Lokalizacja: Hindenbur
Pochwały: 1
Motocykl: w poszukiwaniu sc57 lub suzuki k4
Rok produkcji: 1999

Post » 25 lipca 2011, 13:44

czyli jak mam taka oponke na tyl a latam tylko po miescie to cisnienie jak podaje producent ?????

Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Rejestracja: 24 stycznia 2011, 14:53
Lokalizacja: starogard
Pochwały: 2
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 25 lipca 2011, 13:55

W przypadku użytkowania na drodze, w warunkach, gdzie guma nie uzyska zakładanej temperatury pracy (tor) pompuje tak jak zaleca producent motocykla. Czyli w większości 2,5 2,9. Tak powiedzieli mi fachowcy na Pannonii. W PL spotykałem różne opinie. Co prawda może to być mało miarodajna opinia, z uwagi małego koniecznego czasami dystansu po ulicy na 211, to właśnie jeżdziłem na ciśnieniu fabrycznym (jakieś w sumie 300 ... 400 km) i było wszystko ok. Potem były dwa treningi i 211 się skończyła.

Awatar użytkownika
 
Posty: 78
Rejestracja: 19 października 2010, 20:34
Lokalizacja: Hindenbur
Pochwały: 1
Motocykl: w poszukiwaniu sc57 lub suzuki k4
Rok produkcji: 1999

Post » 25 lipca 2011, 20:15

sbstg pisze:W przypadku użytkowania na drodze, w warunkach, gdzie guma nie uzyska zakładanej temperatury pracy (tor) pompuje tak jak zaleca producent motocykla. Czyli w większości 2,5 2,9. Tak powiedzieli mi fachowcy na Pannonii. W PL spotykałem różne opinie. Co prawda może to być mało miarodajna opinia, z uwagi małego koniecznego czasami dystansu po ulicy na 211, to właśnie jeżdziłem na ciśnieniu fabrycznym (jakieś w sumie 300 ... 400 km) i było wszystko ok. Potem były dwa treningi i 211 się skończyła.



i o taka odpowiedz mi chodzilo - dzieki

Poprzednia

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości