Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 06:26

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

cb1000r - silnik stuka

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 18
Rejestracja: 04 lipca 2013, 08:21
Lokalizacja: Warszawa/Janówek
Motocykl:

cb1000r - silnik stuka

Post » 07 sierpnia 2013, 11:38

Witam.

Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem cb1000r...jednak szczęśliwym nie do końca.
Moto kupiłem lekko używane, z przebiegiem 3500km.
Po kilkuset przejechanych kilometrach, jak emocje lekko opadły, zaczęło z silnika, z prawej strony dochodzić do moich uszu głuche miarowe stukanie: stuka zawsze na rozgrzanym silniku bez względu na to, czy sprzęgło jest wciśnięte, czy nie. Wraz ze stukaniem wyczuwalne jest minimalne drganie, które lekko czuć trzymając motocykl za kierownicę.
Przy okazji przeglądu przy 6000tyś km zwróciłem na to uwagę, jednak gościu w serwisie powiedział mi, że faktycznie coś tam sobie postukuje ale to normalny odgłos pracy silnika, ten typ tak ma, nie ma się czym przejmować i trzeba jeździć dalej.
Jednak nie dawało mi to za bardzo spokoju i zacząłem podróże po fachowcach różnej maści. Jedni stukanie słyszeli ale twierdzili, że nie ma się czym martwić, inni mówili, że nic nie stuka (i sam zacząłem się zastanawiać, czy może jednak to stuka coś w mojej głowie a nie w silniku???).
Dziś znowu pojawiłem się w ASO. "Mechanik" od razu po odpaleniu powiedział, że to stukanie jest brzydkie i nie powinno to mieć miejsca, tym bardziej w motocyklu z przebiegiem niecałych 8000km! Diagnoza była taka że to albo koszyk sprzęgłowy albo łańcuch pompy oleju, ze wskazaniem na to pierwsze. Spytałem, co z tym zrobić skoro motocykl jest na gwarancji. W odpowiedzi usłyszałem, że na obecną chwilę można zrobić niewiele: nawet jeśli w tym momencie rozbiorą silnik - prawdopodobnie żaden z elementów nie będzie okazywał żadnych widocznych śladów zużycia a samo stukanie podobno nie jest podstawą do napraw gwarancyjnych...więc rozbiorą, niczego nie znajdą, złożą i prawdopodobnie dalej będzie stukało. Ale mam przyjechać pod koniec okresu gwarancji (gwarancję mam do 03.2014 więc pod koniec sezonu) i wtedy otworzą zlecenie gwarancyjne - czyli tak jakby będę miał potwierdzenie, że faktycznie już podczas gwarancji wykryto jakieś nieprawidłowości i jeżeli wada będzie się pogłębiała - zostanie to zrobione w ramach gwarancji nawet rok czy dwa lata po jej zakończeniu.

No i jak już sobie poczytaliście, co spędza mi sen z powiek, nadszedł czas na kilka pytań:

1. Czy słyszeliście kiedyś o takiej opcji z otwarciem zlecenia gwarancyjnego, o którym mówił mechanik w serwisie?
2. Czy to możliwe, że ten typ tak ma? Byłem w międzyczasie w innym ASO...akurat miałem pecha bo wtedy stukanie się nie pojawiło (złośliwość rzeczy martwych) ale usłyszałem, że jakiś czas temu mieli taki sam przypadek w tym samym motocyklu...tylko przy 3x większym przebiegu. Swoją drogą trochę się już w sieci naczytałem o stukających koszykach sprzęgłowych...tylko ze względu na brak doświadczenia nie wiem, czy to na pewno koszyk.
3. Czy stukający koszyk sprzęgłowy nie będzie negatywnie wpływał na inne elementy silnika i czy można z tym tak po prostu jeździć?

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie i porady.

Jeśli komuś też stuka i jest chętny, żeby się spotkać, posłuchać i porównać w wawie lub północnych okolicach - byłbym wdzięczny! :)

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 07 sierpnia 2013, 11:53

jeżeli to kosz sprzęgłowy nawala i jest np uszkodzony to jak peknie to wszystko CENZURA Ci. Ja czegoś takiego nigdy na gwarancji nie słyszałem jeżeli tak nawala to dawać na gwarancje i niech robią.

[ Dodano: Sro Sie 07, 2013 11:54 am ]
i lepiej jak byś nie jeździł żeby bidy sobie nie narobić
Oddam nerkę za cbr :)

 
Posty: 18
Rejestracja: 04 lipca 2013, 08:21
Lokalizacja: Warszawa/Janówek
Motocykl:

Post » 07 sierpnia 2013, 12:01

No właśnie jestem w kropce: mówisz, żeby nie jeździć a wszyscy mówią, żeby jeździć bo to nic groźnego albo jeździć, żeby się rozleciało jeszcze na gwarancji...

Jeszcze poważnie zastanawiam się nad ogarnięciem kogoś, kto zna się na prawie handlowym i prawach konsumenta i zwrócić im sprzęt - jeśli faktycznie sprzedali mi go z wadą ukrytą...

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 07 sierpnia 2013, 13:02

Wiesz z tym koszem to jest tak, ze często stukają spręzyny amortyzatora drgań skrętnych. W SC-59 to chyba jest nawet dwumas. U mnie stuka tak samo, przejechałem juz 17 tyś km i narazie nic nie CENZURA. Byłem w Aso-Hondy, u Ratki i jeszcze jednego fachowca i mowili ze mozna smigac

 
Posty: 18
Rejestracja: 04 lipca 2013, 08:21
Lokalizacja: Warszawa/Janówek
Motocykl:

Post » 07 sierpnia 2013, 13:44

Podobną diagnozę usłyszałem w serwisie (jeśli coś pomieszam to poprawcie): kosz sprzęgłowy swoją budową przypomina trochę dwumas: zewnętrzna część kręci się razem z wałem a wewnętrzna z wałem nie jest bezpośrednio połączona - są między nimi sprężynki działające trochę jak tłumik drgań. Czasami zdarza się, że te sprężynki tracą swoje właściwości i powodują takie stukanie...tylko zaskoczyło mnie, że stało się to przy tak niskim przebiegu! Może poprzedni właściciel lubił otwierać przepustnicę.
Szkoda, że do Cieszyna mam daleko - chętnie bym podjechał i porównał.

A tak przy okazji, znalazłem jakiś film pokazujący hałasowanie kosza sprzęgłowego:
http://www.youtube.com/watch?v=8IOJFB__hXU
U mnie wygląda to zupełnie inaczej: jest to typowe stukanie, występuje bez względu na to, czy sprzęgło jest wciśnięte czy nie.

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 07 sierpnia 2013, 17:43

No u mnie też stuka bez wględu na wcisnietą klamke sprzęgła, szczególnie na nagrzanym silniku- stuka to tylko na wolnych obrotach i po ostrzejszej jezdzie, choc nie ma zasady z tym stylem jazdy. Jak Ci stuka, to sprobuj wbic 1ynke i popuscic sprzegło, zeby zaczęło ciągnąc, ale moto nie jechało jeszcze- pewnie stukotu wtedy nie ma. Stukot podobny, jakby miała panewa walnąć

 
Posty: 18
Rejestracja: 04 lipca 2013, 08:21
Lokalizacja: Warszawa/Janówek
Motocykl:

Post » 07 sierpnia 2013, 19:47

Tak jest: stukot i okoliczności pojawiania się są identyczne jak u mnie!
Jutro spróbuję przytrzymać na półsprzęgle tak, jak mówiłeś.
Postaram się też nagrać film ze stukaniem - jakość na pewno nie będzie powalała, ale myślę, że jak masz ten sam stukot u siebie - wychwycisz to na filmie.
Czyli można to uznać za typową przypadłość?

Awatar użytkownika
 
Posty: 16
Rejestracja: 21 sierpnia 2011, 09:05
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Cbr 929 fireblade
Rok produkcji: 2000

Post » 08 sierpnia 2013, 08:23

Chyba nie ma sie czym martwic. W moim cbf1000f tak samo stuka w silniku! Wystepuja takie same objawy bo tylko na ciepłym silniku lub po ostrej jezdzie. Tylko na luzie,podczas jazdy tego nie ma. Cos jakby z góry silnika wiec to napewno nie kosz sprzegła! Na poczatku myslałem ze zawory ale one chyba inaczej popukuja... Uznałem ze ten typ tak ma i zostawiłem to w spokoju lecz czasem wkurza mnie to jak stoje na swiatłach. Jak wiadomo w cbfie 1000 silnik pochodzi z sc57b z głowica własnie cb1000r wiec byc moze to jest przyczyna przedziwnych odgłosów pracy... Moto mało pali i dobrze smiga tak wiec czym sie przejmowac?
Dodam ze namachane mam 40 tysi i nic złego sie nie dzieje,wiec smigam dalej.

 
Posty: 18
Rejestracja: 04 lipca 2013, 08:21
Lokalizacja: Warszawa/Janówek
Motocykl:

Post » 08 sierpnia 2013, 09:03

No to jestem trochę spokojniejszy :)
Pela, tak jak wspomniałeś: nie ma to większego wpływu na jazdę ale podczas postoju na światłach potrafi irytować...

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 08 sierpnia 2013, 09:44

U mnie to słychać z dołu. Z góry to bym się zastanowił nad spalaniem stukowym...

 
Posty: 18
Rejestracja: 04 lipca 2013, 08:21
Lokalizacja: Warszawa/Janówek
Motocykl:

Post » 08 sierpnia 2013, 15:24

U mnie też raczej stuka dół, prawa strona.

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 08 sierpnia 2013, 16:32

To twój pierwszy motocykl?
Kiedy kupowałem pierwszego japońca to myślałem że te silniki pracują jak szwajcarskie zegarki, a tu zonk. W każdym sprzęcie miałem jakieś cykania, stukania szumy i nigdy nic nie wybuchło. A może mam po prostu wrażliwe ucho ;-)
Moto Psycho

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości