Strona 1 z 2

Kolektory wydechowe

Post: 26 lutego 2009, 21:11
autor: Marvin
Czołem załoga
Mam zamiar ściągnąć kolektory wydechowe w moim sc33 w celu oczyszczenia ich z nadmiaru rdzy http://www.bikepics.com/pictures/1583571/ i tu pytanie do was czy po zdemontowaniu kolektorów będę musiał do ponownego montażu zakupić jakieś uszczelki czy pasty uszczelniające czy montuje się je na "sucho" ?! Interesuje mnie jeszcze to jak wyglądają gniazda w silniku w które wkłada się kolektory, zakładam ze muszą być tam jakieś tulejki albo pierścienie bo na pewno kolektory nie maja bezpośredniego kontaktu z korpusem silnika, ktoś z was wie jak to wygląda i z jakiego materiału są zrobione ewentualne elementy ?!

Post: 26 lutego 2009, 23:56
autor: crazyduck
Witam ja swoje chromowalem odkrecilem pochromowalem i zalozylem spowrotem i nic sie nie dzialo,jedyne co to posmarowalem szpilki,specjalnym smarem bym mogl je kiedys moze jeszcze dokrecic :mrgreen:

Post: 27 lutego 2009, 00:45
autor: Marvin
smarem miedzianym czy jakimś innym ? a zerkałeś w otwory w silniku tam są jakieś tulejki czy coś takiego jak to tam wygląda ?! i czy dało rade ściągnąć kolektory nie ruszając chłodnicy ?

Post: 27 lutego 2009, 00:52
autor: toper-utl
Jeśli chcesz tylko zgrubnie oczyścić to bez sensu jest zdejmować kolektory.

Post: 27 lutego 2009, 02:22
autor: lukasz302
Z tego co pamiętam to jest w bloku silnika wytoczony rant i kawałek rury z kolektora jest osadzany na tym rancie a między kolektory a blok idzie chyba pierscień albo podkładka miedziana nie pamiętam juz dokadnie moge sie mylić. Jak odkrecałem kolektory to pamiętam że tez nic nie wymieniałem założyłem na tym co było i grało.

Post: 27 lutego 2009, 08:18
autor: RudiszRR
Zawsze mozesz zalozyc je na jakims smarze czy cos wiadome ze nie zaszkodzi ale ja w sumie zawsze zakladalem na sucho.
Ogolnie fajer SC33 ma takie kolektory ze lepiej faktycznie wyczsc je tylko z grubsza bo zaraz zajda Ci na nowo.

Post: 27 lutego 2009, 20:54
autor: crazyduck
nie musisz chlodnicy sciagac a nie pamietm jakim smarem ale miedziany bedzie dobry :D

Post: 27 lutego 2009, 23:00
autor: tomogt
ja swoje zdejmowalem i zakladalem bez zadnych wymian--a powinno sie wymienic za kazdym razem podkladki miedziane pomiedzy kolektorem a glowica.po demontazu one zostaja wbite w glowice wiec w polandzie raczej sie ich nie rusza.---a co do kolektora to mam z jakiejs bardzo dobrej stali bo sie bardzo blyszczy -ma wieksza srednice niz oryginal i wyloty z glowicy sie troszke zrobily niebieskwe a tak pozatym to go nic nie bierze---alew iem ze sa i zwytkle i z kwasowki mialem taki z kwasowki wczesniej i tez nie rdzewial-tera mam z jakiegos kosmicznego metalu chyba :mrgreen:

Post: 27 lutego 2009, 23:59
autor: rzymas
tomek a magnes łapie ten korektor? znaczy czy przyciaga

Post: 28 lutego 2009, 09:02
autor: tomogt
pewnie ze przyciaga---rozni sie glownie wygladem-srednica i wazy polowe tego co zwykly

Post: 01 marca 2009, 01:12
autor: Marvin
tomogt pisze:pewnie ze przyciaga---rozni sie glownie wygladem-srednica i wazy polowe tego co zwykly
a gdzie je robiles czy tam kupowales ?!

[ Dodano: Sro Kwi 08, 2009 9:06 pm ]
w ramach zakańczania wątków fotki kolektorów po robocie
http://www.bikepics.com/pictures/1624426/
http://www.bikepics.com/pictures/1624429/

a dokupione części to 8 nakrętek na szpilki , 1 szpilka, 4 podkładki miedziane do gniazd kolektorów, odrobina cierpliwości i dobry odrdzewiacz ;)...

Post: 14 lutego 2011, 22:27
autor: JankoCBR
Pozwólcie ze odkopie stary temat. a czy ktoś może polecić jakąs farbe? lub coś czym by mozna zakonserwować kolektory przed rdzą? nie chce bawić się w srebzanki które odchodzą po tygodniu ... poniewaz nie bd co tydzień tego odkręcał i malował na nowo :P chodzi też o koszta zeby nie były jakieś z kosmosu :P wyzej czytąłem ze ktoś chromował kolektory i bardzo ciekawi mnie ile sie ceni taka impreza