Dzisiaj jest 19 maja 2024, 09:04

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Jakie plyny i kosmetyki polecacie

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 265
Rejestracja: 02 listopada 2007, 06:17
Lokalizacja: Darłowo ;
Motocykl: ******
Rok produkcji: 0

Jakie plyny i kosmetyki polecacie

Post » 05 listopada 2007, 20:09

Witam! Obecnie na rynku mamy taka roznorodnosc olejow, plynow i kosmetykow motocyklowych ze trudno sie w tym wszystkim polapac :? Czy zawsze cena jest adekwatna do jakosci?! Gdzie najlepiej zaopatrywac sie w/w artykuly- sklep, allegro ... Po prostu :arrow: ktorych uzywacie i polecacie :?:

[ Dodano: Pon Lis 05, 2007 11:46 pm ]
Troche precyzyjniej.... Najbardziej interesuje mnie czym potraktowac gume, lancuch oraz plastiki, szczegolnie teraz przed odstawieniem motocykla na przyslowiowe "kolki" :cry:

Awatar użytkownika
 
Posty: 815
Rejestracja: 03 września 2007, 01:21
Lokalizacja: Gorzów Wl
Pochwały: 1
Motocykl: SC44 01r. i ZX6R 02r. (stunt maszyna)
Rok produkcji: 2001

Post » 06 listopada 2007, 01:52

Do lancucha uzywam bialego syntetycznego smaru Valvoline. Jestem z niego bardzo zadowolony. Do opon mam jakis specjalny plyn od znajomego ktory ma wulkanizacje. Olej Castrol GPS Power. Plyn hamulcowy Castrol Response. Jestem z niego zadowolony, ma wysoka temp wrzenia. Płyn chlodzacy firmy Prestone. Większość tego kupuje w InterCars poniewaz mam warsztat samochodowy i niezle znizku u nich:D

Awatar użytkownika
 
Posty: 220
Rejestracja: 11 października 2007, 19:06
Lokalizacja: Rybnik
Pochwały: 6
Motocykl: było SC33, SC50, SC57A teraz SC33FL
Rok produkcji: 0

Post » 06 listopada 2007, 12:07

Witam

Jesli chodzi o silnik to ja leje CASTROL 4R. Tylko ze jak zmienailem na fullsyntetyk to najpierw wlalem CASTROL 4R i zrobilem jakies tys km i wylalem go i nalalem nowego castrol 4r. Wszystko poto bo full syntetyk castrola ma wlasnosci pluczace wiec w misce zbieralo sie troche swinstwa. Efektrm jest ze lepiej mi pracuje skrzynia biegow, sprzeglo tez lepiej dziala. Plyn chlodzacy mam DYNAGER (srednia jakosc ale moim zdanie wystarcza). Plyn hamulcowy Castrol. Smar do lancucha Castrol. Kosmetyki do lakieru SONAX. Gumowe uszczelki na zew i rozne czarne plastiki itp. stosuje kokpit ale to tylko czasami. Kosmetyki do lakieru kupuje na allegro, a wyroby z castrola u olek motocykle.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 06 listopada 2007, 20:40

Ja używam do silnika oleju motul 300v 15w50 pełny syntetyk i jestem bardzo zadowolony.Z reguły kupuje go w hurtowni z olejami albo załatwia mi znajomy po rabatach(wychodzi ok180-200zł za 4litry, a normalnie kosztuje w detalu 54zł za litr).Do łańcucha używam preparatów motula (biały syntetyczny smar w sprayu)albo walvoline (ok20-30zł najtańsze sklepy motocyklowe).Płyn hamulcowy zalewam dot5 (z petrochemii bodajże kupić można na każdym cpnie)i jestem w pełni zadowolony(ma wyższą temp. wrzenia od dot4),wymieniam zawsze co sezon(lepiej częściej zmieniać niż potem zagotować hamulce).Płyn chłodniczy ostatnio przy wymianie zalany miałem bodajże dynagel albo coś innego do chłodnic aluminiowych(to ważne).

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 07 listopada 2007, 11:45

Nie ślizga się Tobie marcinSC33 sprzęgło na tym 15W50 :?: bo powinien być 10W40 u nas :roll:

..a i co do wymiany płynu chłodniczego, samemu dałeś rade go wymienić czy oddawałeś do serwisu ? bo mi też będzie się to kłaniać i nie wiem czy dam rade sam to zrobić

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 07 listopada 2007, 19:21

Tylik ten olej występuje też w klasie 10w40 a jedyną różnicą pomiędzy tymi dwoma klasami lepkości jest to ,że 15w50 jest bardziej odporny na wysokie temperatury(a na to motor jest bardziej narażony przez większą część sezonu np.przejazd przez miasto w upale 30stopni-choć po mieście to ja bardzo rzadko jeżdże bo zawsze jade od razu na winkle).Niema prawa się ślizgać sprzęgło przy tego typu zmianie klasy lepkości i u mnie niewystępuje to zjawisko.Ja też myślałem żeby zalać 10w40 (jak zalecany) ale mechanik znajomy mi mówił że niema różnicy a na plus 15w50 jest to że właśńie jest odporniejszy na temp.Posłuchałem go i jestem zadowolony (mam do gościa zaufanie bo pracuje już bardzo długo przy motocyklach).Co do wymiany płynu to niejest to skomplikowana sprawa spust znajduje się przy pompie,spuszaczasz(ważne żebyś dokładnie pospuszczał stary) zalewasz nowy odpowietrzasz dokładnie.Myśle że dasz sobie spokojnie sam rade to zrobić.

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 07 listopada 2007, 20:21

Ok, dzięki za info :)

Zastanowie się przy nast. wymianie oleju nad tym 15W40 bo często latam po mieście..

Co do lepkości oleju jak kupowałem 10W40 to mi odradzili w Larssonie 15W40 jak tylko zobaczyli że trzymam takowy w ręku - powiedzieli że u mnie lepiej go nie stosować bo sprzęgło będzie się ślizgać itp. ale widać chłopaki g.. się znają :roll:

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 08 listopada 2007, 08:43

Niewiem jakie oleje sprzedają w larssonie (jakich firm) ale jestem pewny że jak chodzi o motula to niema lipy i ten 300v 15w50 daje rade i naprawde nic się niedzieje niepokojącego.Ja miałem duże obawy że mogą być jakieś minusy ale jest wszystko ok i wychodzi że koleś miał racje.A to co napisałeś 15w40 to ten drugi parametr(w40) jest dla nas mniej istotny bo to lepkośc w okresie zimowym a wtedy kiedy jest minusowa temp i tak się nieda jezdzić i motor raczej rzadko w zimie odpalasz.pozdrawiam

 
Posty: 175
Rejestracja: 21 listopada 2007, 11:58
Lokalizacja: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Rok produkcji: 0

Post » 21 listopada 2007, 12:36

Taki sam problem był u nas na forum co wybrać czy 15W40 Motul czy 15W50 Mobil.Polecam lekture na www.motobracia.pl odnosnie tego tematu.Tam naklepałem troche wiecej. 8) 8)
You can't fuck with

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 21 listopada 2007, 23:37

Kolego coś Ci się pomyliło motul to jest 15w50 (albo 10w40) a nie jak napisałeś 15w40 jeśli chodzi o gatunek 300v(i w obu przypadkach jest to pełny syntetyk).oczytałem co tam pisałeś na forum i niektóre twoje komentarze mnie zdziwiły...Mi żadna firma za reklame niepłaci więc się nieupieram co jest lepsze.Poprostu ja jeżdże na tym i jestem zadowolony i tyle ode mnie.A co do castrola to też lałem ale półsyntetyk do lekko zajechanego olejaka i też dawał rade.

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 23 listopada 2007, 17:25

mam takie kretynskie pytanie co ile tys wymieniacie olej ?w sc 33 co 6 tys czy co 12 tys ?

Awatar użytkownika
 
Posty: 344
Rejestracja: 06 czerwca 2007, 20:12
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 3
Motocykl: Bmw S1000 RR
Rok produkcji: 2010

Post » 23 listopada 2007, 18:41

Mi to już różnie opowiadali w serwisach :) - co 6 tys. km, w innym co 10 tys. km ale chyba najbardziej ufam instrukcji w której piszą że co 12 tys. km

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości