Strona 1 z 1

Plytki zaworowe szlifowac czy nie

Post: 13 kwietnia 2009, 01:03
autor: crazyduck
Witam tak jak w temacie przyszla pora na zawory i nie wiem czy szlifowac plytki czy kupic nowe musze wymienic wszyskie 8 na zaworach ssacych, czy hotcam sa dobre czy inne polecacie?pozdrawiam

Post: 13 kwietnia 2009, 09:01
autor: moto18
jak juz pozamieniałes i tyle ci zostało to ja bym 8 kupił , w moim przypadku po zamianie mi zostało 1 płytka i wziołem papier scierny wodny i na sucho pocierałem na szybie i było gites a niechciało mi sie czekac na ta płytke, ale 8 to jest ich troche tak ze jak wolisz pozdro

Post: 13 kwietnia 2009, 11:06
autor: Luki213
Na moje szlifuj.

Post: 13 kwietnia 2009, 19:56
autor: crazyduck
temat zakonczony :!:

zawory zrobione :D ile to one daja radosci jak sa dobrze ustawoine :diabel:

Post: 13 kwietnia 2009, 20:00
autor: tomogt
szarpalem cala droge--i suki nie wyrwalem na kolo ---sie brak zgadac na instruktaz :diabel2:

Post: 13 kwietnia 2009, 20:28
autor: crazyduck
ja raz szarpnalem i widziales :diabel: zapraszam lekcje gratis :)

Post: 21 kwietnia 2009, 15:20
autor: banshee
jakie miałeś luzy przed i na jakie ustawiłeś? Dałeś górne granice, czy po środku?

Post: 21 kwietnia 2009, 20:11
autor: fabiq
crazyduck pisze:nie wiem czy szlifowac plytki czy kupic nowe
kup nowe, plytka jest utwardzana powierzchniowo, jesli ja zeszlifujesz to i warstwa sie zrypie, plytka straci swoje wlasciwosci za 1000 km bedziesz robic to jeszcze raz

Post: 21 kwietnia 2009, 20:50
autor: banshee
fabiq pisze:
crazyduck pisze:nie wiem czy szlifowac plytki czy kupic nowe
kup nowe, plytka jest utwardzana powierzchniowo, jesli ja zeszlifujesz to i warstwa sie zrypie, plytka straci swoje wlasciwosci za 1000 km bedziesz robic to jeszcze raz


róbcie, jak chcecie, każdy ma swoją teorię, ale jak ktoś napisał na innym forum przeprowadził testy twardościowe, które dowodzą, że tak cienka płytka, jakie występują w motocyklach jest utwardzana całościowo, a nie powierzchniowo, więc zeszlifowanie jej nie zmienia twardości.
Koleś napisał na prawdę niezły temat i większość była przeciwna, jednak osobiście szlifowałem płytki w kilku moto i żadnych objawów szybszego zużycia. Również nikogo nie będę przekonywał.
Fakt jest taki, że płytki masz swoje i możesz szybko je zeszlifować, zanim zamówisz, kupisz to minie kilka dni i wydasz kasę.
Jeżeli chcesz, kupuj.

Post: 22 kwietnia 2009, 07:16
autor: fabiq
sam nie sprawdzalem, mialem to na szkoleniu

Post: 22 kwietnia 2009, 08:29
autor: BUZKA
NIE SZLIFUJE SIE.Ręczne szlifowanie powoduje zmiane równoległości płaszczyzn styku.Płytka miedzy szklanką a trzonkiem zaworu jezeli jest krzywo zeszlifowana powoduje powstanie dodatkowej siły działającej w bok i przyspieszone zużycie prowadnic.

Post: 22 kwietnia 2009, 09:07
autor: banshee
Z tym BUZKA akurat zgadzam się w 100%.
Równoległość jest tu najważniejszym parametrem, który musi być zachowany.
Pozostaje magnesówka.