Dzisiaj jest 18 maja 2024, 22:43

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

wajasnienie

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 27
Rejestracja: 06 czerwca 2009, 12:53
Lokalizacja: Przeworsk
Motocykl: SC33 99r.
Rok produkcji: 1999

wajasnienie

Post » 07 czerwca 2009, 17:08

witam chcialbym zapytac czy ktos moze wyjasnic zjawisko ktore ma miejsce przy jezdzie torowej a dokladniej chodzi mi o moment gdy moto wchodzi jakby bokiem w zakret (niemal ze jak w zuzlu), kierowca kontruje wtedy kierunek jazdy, po czym sklada sie w zakret...

[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 5:10 pm ]
http://www.youtube.com/watch?v=kdjIG10D6kE&feature=fvw na tym filmiku widac to o co mi biega przy czasie 2:17

[ Dodano: Nie Cze 07, 2009 7:01 pm ]
dla ulatwienia:D dodam ze chodzi mi o to co powoduje ze tylne kolo ucieka na bok??? jednoczesne hamowanie polaczone ze skladaniem sie w winkiel cze cos innego???

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 07 czerwca 2009, 23:09

Witam!!
:-) ... no piękny drift ..
Też w głowę zachodzę jak to robią .. przy wyjściu z zakrętu to pewnie nie jeden z nas miał traume jak w połowie winkla przy złożeniu dodał gazu i poszedł w uślizg NO ALE PRZED WEJŚCIEM ?? Mi się wydaje że raptowne danie po przednim heblu bez ujęcia gazu może spowodować odciążenie tyłu z jednoczesnym uślizgiem bo moc narasta w napędzie bez odjęcia manety ... to na pewno wzięło początek w supermoto tam drift jest naturalną jazdą ..... ale to tylko moja teoria może wypowie się ktoś mądrzejszy :diabel:

a wszytko sprowadza się chyba do opanowania tego :
http://www.youtube.com/watch?v=C7Ow9W0MIac
i tu świetna kompilacja slid`ów :
http://www.youtube.com/watch?v=DARsTJkqBXs

 
Posty: 1629
Rejestracja: 01 maja 2007, 20:22
Pochwały: 10
Motocykl:

Post » 07 czerwca 2009, 23:22

hamowales kiedys tak ostro by tyl tracil kontak z asfaltem i zaczol wezykowac ja tak :diabel: tu tez jest hamowanie polaczone z odpowiednim balasem ciala co podwouje takie wejscie w zakret tak mi sie wydaje hihi: a generalnie to jestem po :piwo: rotfl2:

 
Posty: 27
Rejestracja: 06 czerwca 2009, 12:53
Lokalizacja: Przeworsk
Motocykl: SC33 99r.
Rok produkcji: 1999

Post » 08 czerwca 2009, 00:15

dzieki za zainteresowanie tematem:P czekam na wiecej spostrzezen odnosnie tematu:)

Awatar użytkownika
 
Posty: 245
Rejestracja: 05 marca 2009, 00:33
Lokalizacja: śląsk
Pochwały: 3
Motocykl: ZX-10R
Rok produkcji: 2007

Post » 08 czerwca 2009, 00:21

Witam!!
Trochę sugestii z supermoto
http://www.youtube.com/watch?v=uxYiWOJ59Vg&feature=fvw

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 08 czerwca 2009, 16:58

sa dwie motedy wejscia w zakret bokiem

pierwsza to wlasnie przy lekkim hamowaniu przodem dodac do tego mocniej hamulec tylni by przednie kolo obracalo sie szybciej od tylniego wtedy ladnie wychodzi tzw frift

lub

druga to przed szybkiem wchodzeniem w zakret szyb redukcja np o 2 - 3 biegi i szybie puszczenie sprzegla powoduje to samo co wyzej czyli predkosc obrotowa przedniego kola jest wieksza od tylniego dlatego tyl prubuje wyprzedzic przod bokiem :)

Sam osobiecie kilka razy cos takiego podobnego mi wyszlo ale strach jest na scigaczu bo w koncowej fazie hamowania gdy juz bokiem jest tyl puszczenie hamulcow powoduje przyczepnosc i moze zaliczyc glebe ;)

Ja gdy przerobie swoja crf450 na supermoto (narazie brak srodkow :/ ) to bedzie priorytet w nauce jazdy na tym diebelstwie :)

 
Posty: 812
Rejestracja: 07 grudnia 2007, 22:29
Lokalizacja: Opole Lub
Pochwały: 1
Motocykl: r1, drz 400
Rok produkcji: 0

Post » 08 czerwca 2009, 17:48

pocwicz wlasnie taka redukcje jak asfalt jest wilgotny mokry i zbij np 2 biegi w dol i lekko skrec kierownica albo nawet wystarczy balans cialem wtedy jest taki kontrolowany poslizg
sisi to jest gość

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 08 czerwca 2009, 19:33

Tytus, czy Blady '07 nie ma sprzęgła antyhopingowego ? Kolejne pytanie to czy takie sprzęgło całkowicie uniemożliwia poślizg tylnego koła przy redukcji? czy tylko zapobiega zblokowaniu koła przy zbyt gwałtownej redukcji ? Pytam bo nigdy nie jeździłem z takim przybytkiem :diabel:

Awatar użytkownika
 
Posty: 1896
Rejestracja: 19 lutego 2007, 14:56
Lokalizacja: Katowice
Pochwały: 10
Motocykl: CBR1000RR SC59 REPSOL C-ABS
Rok produkcji: 2009
Samochód: TYPE-R

Post » 08 czerwca 2009, 21:50

orzech pisze:Tytus, czy Blady '07 nie ma sprzęgła antyhopingowego ? Kolejne pytanie to czy takie sprzęgło całkowicie uniemożliwia poślizg tylnego koła przy redukcji? czy tylko zapobiega zblokowaniu koła przy zbyt gwałtownej redukcji ? Pytam bo nigdy nie jeździłem z takim przybytkiem :diabel:


nie ma, od 2008 jest sprzeglo antyhopingowe, w moto z takim sprzeglem wydaje mi sie ze trrzeba pomagac sobie tylnim hamulcem

Awatar użytkownika
 
Posty: 59
Rejestracja: 31 stycznia 2009, 16:14
Lokalizacja: Vavamuffi
Motocykl: 954RR
Rok produkcji: 2003

Post » 09 czerwca 2009, 01:26

początek driftu w SM to pełen ogień, mocne heblowanie przodem - by odciążyć tył, nadrzucenie moto do winkla, redukcja i ogień.
W sportowych maszynach jest podobnie, ktoś zresztą wspomniał już o mocnym heblowaniu kiedy odelżony tył zaczyna myszkować. Jednak to o wiele trudniejsze bo to inne bajki są zupełnie, wyczucie maszyny, a przede wszystkim nawierzchni musi być doskonałe

Awatar użytkownika
 
Posty: 308
Rejestracja: 17 stycznia 2008, 00:27
Lokalizacja: Krosno (P
Motocykl: CBR 1000 RR SC57
Rok produkcji: 2005

Post » 09 czerwca 2009, 09:53

Jest kilka filmików ładnych jak kolesie na WSBK jeżdżą powerslidami. Wpiszcie na youtube sobie Kiyonari i wyskoczą wam ładne kwalifikacje na mokrym w wykonaniu tego zawodnika. Oto one: link http://www.youtube.com/watch?v=KycZk1M7g24&NR=1

Tutaj wyraźnie widać że te uślizgi sa przy redukowaniu a napewno przedni hamulec musi byc wciśnięty żeby taki powerslide był długi jak na filmikach choć pewnie nie zawsze .
-Akrapović carbon
-K&N Air filter
- kierunkowskazy LED

http://www.bikepics.com/members/lukasz302/

Awatar użytkownika
 
Posty: 310
Rejestracja: 24 marca 2009, 22:27
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: HONDA CBR 900RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 09 czerwca 2009, 10:35

na filmie widać dokładnie, że koleś naciska mocno tylny hamulec.

No, no - niezła kontrola nad maszyną... :brawo:


Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości