Świece irydowe są bardzo odporne a w szczególności DENSO stosowane na pierwszy montaż. Jeśli stosujesz zasadę "odpalam i nie gaszę ani nie przegazowuję na zimnym silniku" to spokojni świece wytrzymają kilkadziesiąt tysięcy kilometrów bez konieczności ich wymiany. Świece wymagają inspekcji pod kątem zużycia izolatora jak również jego barwy. Czyszczenie należy robić bardzo ale to bardzo ostrożnie !! Pierwszym objawem zużycia świec jest ciężki rozruch, niestabilna praca biegu jałowego, tendencja do "dziur" w gazie, wypadanie zapłonów, nadmiernie częste strzały z wydechy...większe zużycie paliwa..etc. Zanim jednak pokusisz się o zmianę świec zadbaj o kondycję akumulatora, ponieważ słabe aku implikuje również bardzo podobne problemy. Minimalne napięcie akumulatora w stanie spoczynku to 12.6V. Podstawą dobrej kondycji dla całego systemu motronic (w tym świec) to sprawne aku !! Jeśli Twoje moto chodzi poprawnie to nie wymieniaj