Dzisiaj jest 05 maja 2024, 22:35

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Ile powietrza w tyle CBR 1000 RR 04r

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 79
Rejestracja: 27 listopada 2009, 16:28
Lokalizacja: opole
Motocykl: cbr900rr
Rok produkcji: 0

Ile powietrza w tyle CBR 1000 RR 04r

Post » 30 czerwca 2010, 21:44

Witam

Mam pytanie ile wy macie w swoich fireblade powietrza ??
chodzi mi o tylną oponę 190 .

bo przy 2.9 atmosfery strasznie szybko się zużywa opona .

Proszę o radę

Awatar użytkownika
 
Posty: 313
Rejestracja: 29 grudnia 2009, 23:02
Lokalizacja: KCH
Pochwały: 1
Motocykl: gixx k7
Rok produkcji: 0

Post » 30 czerwca 2010, 21:59

No to opona zuzywa sie od jazdy a nie od cisnienia;) Cisnienie masz git, tu sie nic nie da wykombinowac.

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 30 czerwca 2010, 22:15

Ja mam zazwyczaj 2.5 na tył. Lepiej klei ale szybciej się zużywa :/

 
Posty: 79
Rejestracja: 27 listopada 2009, 16:28
Lokalizacja: opole
Motocykl: cbr900rr
Rok produkcji: 0

Post » 30 czerwca 2010, 22:15

A czy prz ciśnieniu 2,5 nie uszkodzi mi się felga.

Awatar użytkownika
 
Posty: 143
Rejestracja: 20 października 2009, 09:02
Lokalizacja: zewsząd
Pochwały: 1
Motocykl: Sandały Ojca Gaudentego
Rok produkcji: 0

Post » 30 czerwca 2010, 22:17

jarek pewnie za dużo masz. jezeli podajesz to 2.9 na zimnej oponie to po rozgrzaniu gumy bedziesz miał około 3.2. ładuj na zimnej 2.4-2.5 ;) nic sie nie uszkodzi. to norma :)
Ostatnio zmieniony 30 czerwca 2010, 22:22 przez BAX, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 695
Rejestracja: 28 marca 2010, 19:39
Lokalizacja: Wyszogród
Pochwały: 3
Motocykl: Było 954rr jest R1 Rn12
Rok produkcji: 2002

Post » 30 czerwca 2010, 22:19

Ja na rozgrzanej gumie mam 2,7 bo na 2,9 dziwnie mi podskakiwała nawet na najmniejszych nierównościach i teraz jest git ;)
Nie przy ciśnieniu 2,5 nie uszkodzisz felgi ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 313
Rejestracja: 29 grudnia 2009, 23:02
Lokalizacja: KCH
Pochwały: 1
Motocykl: gixx k7
Rok produkcji: 0

Post » 30 czerwca 2010, 22:54

Producent podaje cisnienie na zimnej na gumie. 2,5 przod i 2,9 tyl . Mi tam nic nie podskakuje i nie mam zadnych problemow :P

 
Posty: 316
Rejestracja: 15 września 2009, 06:24
Lokalizacja: Chrzanów
Pochwały: 2
Motocykl: 954rr
Rok produkcji: 2002

Post » 01 lipca 2010, 05:53

Na zimnej gumie to jest flak :D a jak się rozgrzeje to guma potrafi pęknąć :D
Pozdro

Awatar użytkownika
 
Posty: 32
Rejestracja: 19 lutego 2009, 15:46
Lokalizacja: Piotrków
Motocykl: sc44 929
Rok produkcji: 2000

Post » 01 lipca 2010, 09:16

wydaje mi się, że ciśnienie podane na wahaczu ma być na rozgrzanej gumie, a odpowiednie rozgrzanie gumy na ulicy jest praktycznie niemożliwe. Ja pompuję zawsze o jakieś 0,2-0,3 mniej niż na wahaczu na powiedzmy rozgrzanej oponie (po mieście pojeżdżę i jadę pod kompresor). Im wyższe ciśnienie tym mniejsza powierzchnia styku opony z asfaltem a im wyższa temperatura opony tym lepiej się klei więc drogą dedukcji doszedłem że skoro opona nie rozgrzewa się do odpowiedniej temperatury to trzeba jej upuścić powietrza żeby zachować przyczepność. Na torze karingowym w radomiu opony po 15 minutach jazdy są niedogrzane więc na ulicy na pewno nie rozgrzeją się do optymalnej temperatury


Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości