Strona 1 z 1

Ile powietrza w tyle CBR 1000 RR 04r

Post: 30 czerwca 2010, 21:44
autor: jarek25
Witam

Mam pytanie ile wy macie w swoich fireblade powietrza ??
chodzi mi o tylną oponę 190 .

bo przy 2.9 atmosfery strasznie szybko się zużywa opona .

Proszę o radę

Post: 30 czerwca 2010, 21:59
autor: miazga
No to opona zuzywa sie od jazdy a nie od cisnienia;) Cisnienie masz git, tu sie nic nie da wykombinowac.

Post: 30 czerwca 2010, 22:15
autor: blazej33
Ja mam zazwyczaj 2.5 na tył. Lepiej klei ale szybciej się zużywa :/

Post: 30 czerwca 2010, 22:15
autor: jarek25
A czy prz ciśnieniu 2,5 nie uszkodzi mi się felga.

Post: 30 czerwca 2010, 22:17
autor: BAX
jarek pewnie za dużo masz. jezeli podajesz to 2.9 na zimnej oponie to po rozgrzaniu gumy bedziesz miał około 3.2. ładuj na zimnej 2.4-2.5 ;) nic sie nie uszkodzi. to norma :)

Post: 30 czerwca 2010, 22:19
autor: Wariat79
Ja na rozgrzanej gumie mam 2,7 bo na 2,9 dziwnie mi podskakiwała nawet na najmniejszych nierównościach i teraz jest git ;)
Nie przy ciśnieniu 2,5 nie uszkodzisz felgi ;)

Post: 30 czerwca 2010, 22:54
autor: miazga
Producent podaje cisnienie na zimnej na gumie. 2,5 przod i 2,9 tyl . Mi tam nic nie podskakuje i nie mam zadnych problemow :P

Post: 01 lipca 2010, 05:53
autor: fesk
Na zimnej gumie to jest flak :D a jak się rozgrzeje to guma potrafi pęknąć :D
Pozdro

Post: 01 lipca 2010, 09:16
autor: Andrew
wydaje mi się, że ciśnienie podane na wahaczu ma być na rozgrzanej gumie, a odpowiednie rozgrzanie gumy na ulicy jest praktycznie niemożliwe. Ja pompuję zawsze o jakieś 0,2-0,3 mniej niż na wahaczu na powiedzmy rozgrzanej oponie (po mieście pojeżdżę i jadę pod kompresor). Im wyższe ciśnienie tym mniejsza powierzchnia styku opony z asfaltem a im wyższa temperatura opony tym lepiej się klei więc drogą dedukcji doszedłem że skoro opona nie rozgrzewa się do odpowiedniej temperatury to trzeba jej upuścić powietrza żeby zachować przyczepność. Na torze karingowym w radomiu opony po 15 minutach jazdy są niedogrzane więc na ulicy na pewno nie rozgrzeją się do optymalnej temperatury