Strona 1 z 3

Malowanie proszkowe ramy

Post: 20 listopada 2010, 23:22
autor: ARNO
Witam, jako że wkrótce mam zamiar oddać ramę wahacz i kilka innych elementów do piaskowania i malowania proszkowego chciałem się dowiedzieć na co zwrócic uwagę przy przygotowywaniu tych elementów do tego. Podobno w gwinty trzeba powkręcać śruby podobnie trzeba zabezpieczyć główkę ramy oraz inne elementy które później będą połączone w jakiś sposób z innymi. Jak zabezpieczyć nr nabity na ramie? Jak to zrobić i czy może znacie jakiś sprawdzony zakład w okolicach śląska który takie rzeczy robi?

Post: 21 listopada 2010, 14:05
autor: crazyduck
ja bym na Twoim miejscu dal wyszkielkowac i do anodowania szkielkowanie nie jest tak drastyczne jak piaskowanie .

Post: 21 listopada 2010, 15:59
autor: cycu_rsko
To i ja sie dolacze do pytania, bo rowniez zamierzam polakierowac rame, wachacz i stelarz.

Post: 21 listopada 2010, 16:01
autor: walek809
podepnę się pod temat bo czekam na rame od spawacza i idzie też do piaskowania . słyszałem to samo co crazy mówi ale ja mam darmową opcję ale tylko piaskowanie i się zastanawiam właśnie jak to wyjdzie . ARNO łożyska trzeba ściągnąć z główki masz patent żeby ich nie uszkodzić ? i założyć ponownie czy zakładasz nowe ?

Post: 21 listopada 2010, 16:06
autor: cycu_rsko
Bieznie lozysk wybijesz bez problemu nie uszkadzajac ich. Ale jesli juz sie rozbiera moto do tego stopnia to nie zaszkodzi zalozyc nowych ;) Bedzie wtedy spokoj na dluzszy czas :)

Post: 21 listopada 2010, 16:13
autor: walek809
wiadome 130zł to aż nie takie pieniądze

Post: 21 listopada 2010, 18:23
autor: Berto
Malowaniem proszkowym zajmuję się mój kuzyn i jeżeli chodzi o usunięcie starej powłoki lakierniczej to polecam chemicznie najmniej inwazyjny sposób, potem wybrać kolor i gotowe. Jeżeli szukacie pomocy :)no problemo :) możecie na mnie liczyć.

Post: 21 listopada 2010, 21:05
autor: ARNO
Nie no łożyska i bieżnie usunąłem z główki ale jak to miejsce teraz zabezpieczyć przed tym zabiegiem. Wydaje mi się że zakład który piaskuje i proszkowo maluje powinien to zrobić. Dzwoniłem do jednych ale powiedzieli że powinienem przywieźć elementy już zabezpieczone. Ale jak to ma zrobić ktoś kto nigdy tego nie robił?

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 8:07 pm ]
Berto pisze:Malowaniem proszkowym zajmuję się mój kuzyn i jeżeli chodzi o usunięcie starej powłoki lakierniczej to polecam chemicznie najmniej inwazyjny sposób, potem wybrać kolor i gotowe. Jeżeli szukacie pomocy :)no problemo :) możecie na mnie liczyć.


berto skąd kuzyn też z wlkp?

[ Dodano: Nie Lis 21, 2010 8:09 pm ]
walek809 pisze:podepnę się pod temat bo czekam na rame od spawacza i idzie też do piaskowania . słyszałem to samo co crazy mówi ale ja mam darmową opcję ale tylko piaskowanie i się zastanawiam właśnie jak to wyjdzie . ARNO łożyska trzeba ściągnąć z główki masz patent żeby ich nie uszkodzić ? i założyć ponownie czy zakładasz nowe ?


Z wybiciem biezni nie miałem problemu. W główce są otwory przez które długi śrubokręt przechodzi i idealnie wybija je. Oczywiście zakładam nowe łożyska.

Post: 21 listopada 2010, 21:30
autor: Berto
ARNO pisze:berto skąd kuzyn też z wlkp?


Tak :)

Post: 21 listopada 2010, 21:38
autor: ARNO
Berto pisze:
ARNO pisze:berto skąd kuzyn też z wlkp?


Tak :)


szkoda troche daleko :/

Post: 21 listopada 2010, 22:36
autor: walek809
ja myślałem o takim zabezpieczeniu główki ja dwie podkładki idealnie pasujące góra i dół i długa śruba lub pręt z gwintem najnormalniej w świecie skręcić to . nie wiem czy dobrze myślę bo nie przyglądałem sie temu jeszcze dokładnie jak rama wróci ze spawania dopiero się tym zajmę .
ARNO jak wymyślisz patenty to rób foty :)

Post: 21 listopada 2010, 22:45
autor: crazyduck
papierowe tasmy daja rade nie stopia sie w piecu lakierni proszkowej skad wiem?z autopsji :D