Strona 1 z 1

Problem z rocznikiem motocykla,

Post: 12 maja 2008, 10:38
autor: blazej_84
Witam, niedawno kupiłem bladego który miał być z 1998 roku, niby przeglądałem dokumenty ale nie zauważyłem że ma w dowodzie rejestracyjnym wpisaną datę pierwszej rejestracji 5.12.1997r (może dlatego że byłem bardzo podekscytowany...). Wg numeru VIN jest to 1998rok :/ I teraz moje pytanie, czy możliwe jest że moto które miało wychodzić dopiero od 1998roku było sprzedawane już w 1997roku?

Post: 12 maja 2008, 11:01
autor: Luki213
Sprawdz tabliczke znamionowa na ramie i porownaj ja z numerem na silniku jest po prawej stronie przy pokrywie sprzegla. Jezeli w dowodzie jest 97r a np. na silniku 98r to wydaje mi sie ze maszyna dostala nowe zycie poprzez wymiane silnika.

Post: 12 maja 2008, 15:20
autor: Tytus
to normalne ze nowe modele na rok nastepny mozna juz nabyc w grudniu poprzedniego roku jak sie ma kontakty ;) Wiec pewnie w twoim przypadku tak bylo... praktycznie od polowy listopada trzaskaja juz modele na nastepny sezon tlatego nap taki rzeczy jak gumy , przewody hamulcowe maja zawsze date z poprzedniego roku (tak bylo tez w moim fajerze 2007 kupilem go w kwietniu a opony byly z ostatniego miesiaca 2006 roku, to samo przewody hamulcowe)

Post: 12 maja 2008, 15:28
autor: blazej_84
Luki213 pisze:Sprawdz tabliczke znamionowa na ramie i porownaj ja z numerem na silniku jest po prawej stronie przy pokrywie sprzegla. Jezeli w dowodzie jest 97r a np. na silniku 98r to wydaje mi sie ze maszyna dostala nowe zycie poprzez wymiane silnika.


No więc sprawdziłem, numery są inne ale wydaje mi się że przecież numer silnika i numer ramy (nadwozia) to dwa całkiem inne numery, i powinny być różne ale może się mylę. Dla ścisłości podam te numery: VIN: JH2SC33A8WM201918, nr silnika: SC33E-2203134. Nie wiem jak rozszyfrować numer silnika żeby sprawdzić z którego jest roku... Aha, no i te numery zgadzają się z dowodem rejestracyjnym...

Post: 12 maja 2008, 16:23
autor: Luki213
Tytus ma racje mozliwe ze tak jest w koncu to roznica 25 dni miedzy 97 a 98rokiem nie przejmuj sie. Ja tez mam inny numer na silniku i inny na ramie z tym ze ja mam 98rok produkcji a pierwsza rejestracja w 2000r i wydaje mi sie ze koles kupil w 97r motor ktory mial byc w 98 sprzedawany- wszytsko mozliwe. Trudno kombinowac i gdybac dlaczego tak jest ale to jest najbardziej prawdopodobne rozwiazanie, bo chyba nikt ramy nie zmienial :D takze nie pyraj, dla mnie wszystko jest ok.

Post: 12 maja 2008, 20:57
autor: gothan
wg mojej serwisowki silnik masz z98 i ramę też ,także możesz spać spokojnie

Post: 13 maja 2008, 14:06
autor: SzeFu
Drogi Piotrku z Zamoscia/UK mam nadzieje ze czytasz ten watek...

Post: 13 maja 2008, 17:18
autor: Piotrek
Czytam, czytam. Nizcego nowego sie nie dowiaduje do tego. Bo co innego model 98 kupiony pod koniec 97 roku, co innego skaldak.

Post: 14 maja 2008, 21:10
autor: dawcarr
jesli motor byl sprowadzany z USA to normalne ale jesli masz ten sam vin na ramie i w dowodzie to nie ma czym sie przejmowac.

Post: 14 maja 2008, 21:44
autor: blazej_84
No, mnie to w sumie narazie nie przeszkadza. Moto było sprowadzone z UK i numery wszystkie sie zgadzają z dowodem rejestracyjnym, tylko problem będzie ze sprzedażą bo nie wiem czy komuś wytłumaczę że motocykl jest faktycznym modelem z 1998roku a nie modelem 97 tylko po "przeróbkach" chociaż narazie nie zamierzam sprzedawać "fire'a" bo jestem z niego bardzo zadowolony i myślę że z dwa, trzy sezony pośmigam. Dzięki wszystkim za odpowiedzi :)

Post: 25 maja 2008, 19:26
autor: Piotrek
Wrzucam tu bo nie chce zakladac nowego tematu.

Oryginal?

http://search.autotrader.co.uk/es-uk/ww ... =714658665

Post: 25 maja 2008, 20:08
autor: krolik
http://fireblade.pl/sc33_malowania_eu.php
Ja osobiście nigdy nie widziałem takiego malowania. Nawet na zdjęciach