Dzisiaj jest 17 maja 2024, 22:57

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Analizator spalin

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Analizator spalin

Post » 10 lutego 2011, 13:20

Ktoś się zna na tego typu sprzętach? http://allegro.pl/analizator-spalin-i1450810949.html Czy jest sens kupować taki analizator, czy pomoże w ustawieniu gaźników? Czy musiałbym się wwiercić w każdy kolektor z osobna i ustawiać każdy gaźnik oddzielnie? A może znacie jakąś alternatywę dla takiego analizatora, żeby dobrze ustawić mieszankę (świece COLORTUNE już znam)

Awatar użytkownika
 
Posty: 40
Rejestracja: 26 października 2010, 13:39
Lokalizacja: Rzeszów
Motocykl: SC33 '99
Rok produkcji: 1999

Post » 10 lutego 2011, 23:35

Teoretycznie nie ma co się bawić tylko analizator w tłumik i wszystkie gaźniki o taką samą ilość obr. wkręcać wykręcać od położenia skrajnego, jeśli chodzi o śrubki mieszanki wolnych obr. a najlepszym analizatorem jest wzrok i słuch, jeśli chodzi o pracę silnika i spadanie z obrotów na wolne. :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 11 lutego 2011, 01:00

No ale jednak silnik się zużywa i każdy gaźnik z czasem potrzebuje trochę innej kalibracji, więc teoretycznie sposób z analizatorem byłby bardzo przydatny.

Awatar użytkownika
 
Posty: 628
Rejestracja: 18 stycznia 2009, 18:55
Lokalizacja: Gliwice
Pochwały: 3
Motocykl: cbr 929
Rok produkcji: 2000

Post » 11 lutego 2011, 11:53

Wyżej wymieniony analizator ma chyba z 50 lat i jego dokładność można porównać do mierzenia prędkości "na pośliniony palec" hihi: Nie wiem co za czujnik gazu tam siedzi ale wiem że czujniki gazów są jednymi z najbardziej "kapryśnych" wymagają stałych kalibracji oraz duża cześć z nich ma określoną żywotność np. 2lata ...

 
Posty: 175
Rejestracja: 21 listopada 2007, 11:58
Lokalizacja: NOL
Motocykl: GSXR 1000 K8
Rok produkcji: 0

Post » 11 lutego 2011, 16:22

http://www.zeitronix.com/Products/zt2/zt2.shtml
Polecam to.
Stały podgląd składu spalin.Można skonfigurować że dodatkowo wyświetla położenie przepustnicy.Na laptopa można zgrać wszystko i na podstawie tych danych dokonać regulacji,albo stworzyć własną mape:)
Laptop do plecaka i w realnych warunkach mozna zgrać skład spalin.
W sam raz dla PCIII albo do wgrania w oryginalnego kompa.
You can't fuck with

Awatar użytkownika
 
Posty: 378
Rejestracja: 21 sierpnia 2010, 22:42
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 4
Motocykl: CBR 900rr
Rok produkcji: 1998

Post » 11 lutego 2011, 16:33

Wszystko super, ale potrzebna sonda lambda której nie posiadam. Były montowane dopiero w sc44 więc mi się to nie przyda. Poza tym, chodzi tu o ustawianie gaźników, więc musiałbym wkręcić w każdy kolektor po jednej sondzie i wtedy z pomocą kompa regulować gaźniki. Jednak sonda to dość drogie ustrojstwo i nie wiem czy nie trzeba by kalibrować z jakimś programem, a taki spec niestety nie jestem.
Co do regulacji gaźników, słyszałem o takiej maszynce jak INDIAN. Szukałem w necie ale nic o tym nie ma, mechanik w Zamościu chwalił się że na tym ustawia skład mieszanki uwzględniając rodzaj tłumika i filtra paliwa.


Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości