Strona 1 z 2

cbr f4i brak automarycznego "ssania"

Post: 28 marca 2011, 21:27
autor: jacuucha
Witam, problem polega na tym iż w motocyklu honda cbr 600 f4i 2001r brak automatycznego ssania, motor odpala i nie ma podwyższonych obrotów (na zimnym silniku), ktoś orientuje się może jaki czujnik jest za to odpowiedzialny bądz jakie urządzenie, gdzie moglbym szukac przyczyny awari ? Odpala normalnie ale jak nie przytrzymam gazu lekko chociaz chwilke to zaraz gasnie (na zimnym silniku). Prosiłbym kolegów o jakies wskazówki :/ . Pozdrawiam

Post: 29 marca 2011, 02:54
autor: wiertło
Przedstaw sie :(
może ten czujnik co jest ww filtrze powietrza nie jest czasem odłączony ?? pewnie koledzy beda lepiej wiedzięli. Pozdro

Post: 29 marca 2011, 07:52
autor: pit
Prawdopodobnie WAX UNIT. To urządzenie na końcu linki z pokrętłem z lewej strony do obrotów. Podobno można rozebrać i wyczyścić. Powinno trochę pomóc jeżeli wkręcisz i wykręcisz na maxa pokrętło kilka razy.

Post: 04 kwietnia 2011, 14:44
autor: jacuucha
Witam, sprawdziłem kolego ten WAX UNIT rozebralem calego i zagotowalem ten czujniczek w garnku, i działa on pod wpływem temp sie rozpreza czyli powinien odpuczszczac ssanie i obizac obroty w motocyklu, dzis zmontowałem to ponownie, dokreciłem linke ssania na max i ku mojemu zdziwieniu po odpaleniu motocykla nadal brak wysokich obrotów, wogóle nie reaguje na krecenie linka od obrotów, blaszki te co są przy listwie wtryskowej ruszaja się, i pracuja pociągajac kolejne elementy ale podwyższania obrotów niestety nadal brak. Na dole wrzucilem poglądowe zdjęcie tego calego ustrojstwa, tylko wyglada na to ze ono jest sprawne a moze cos w listwie wtryskowej? moze są tam jakies dodatkowe czujniki ? Na jakiej zasadzie to działa? Czy to cos mechanicznie uszkodzone jest czy raczej jakas elektronika czy czujnik ?

Pozdrawiam

Obrazek

Post: 04 kwietnia 2011, 16:13
autor: Lukki
Poszukaj w serwisówce czegoś takiego jak: starter valve. Zapewne z tym jest problem, te zaworki znajdują się nad wtryskiwaczami i sterowane są za pomocą wax unit ;)

Post: 04 kwietnia 2011, 23:04
autor: jacuucha
Przeglądałem serwisówke i rzeczywiscie kolego Lukki masz racje są zaworki ktorymi rusza WAX UNIT, w książce serwisowej zawiele nie ma , procz momentów dokrecenia zaworu startowego, wykecenia go, wkrecenia , jak i wspomniane tylko aby wykrecić i przedmuchac otwór spreżonym powietrzem (co jutro zrobie), to za ssanie jest odpowiedzialny tylko jeden z tych zaworków czy wszystkie ktore są zaciągane podczas pracy WAX UNIT ?? Ktoś ma jakies propozycje na rozwiązanie problemu ? Z góry dziękować a za rozwiązanie wysylam browara kurierem :D

Post: 06 kwietnia 2011, 21:29
autor: Lukki
Wszystkie cztery zaworki odpowiadają za automatyczne ssanie ;) Jeśli chcesz zwiększyć obroty silnika na ssaniu to musisz troche wkręcić te zaworki. Pamietaj tylko, żeby każdy wkręcić o taką samą ilość obrotów! ;) Mam nadzieję, że teraz wiesz na czym to polega. :)

Post: 06 kwietnia 2011, 22:44
autor: cziken929
lukki pie rdo lisz tak ze szlag mnie trafia. Ku rwa zastanow sie zanim zapodasz takie rady bo pojecie masz w pisssduuu - 38. Gdybys mial zerowe to jeszcze resztki szacunku by pozostalo. Szkoda ze w dupe kopnac nie idzie przez monitor :wnerwiony:

Post: 07 kwietnia 2011, 02:53
autor: jacuucha
to jak chłopaki w koncu z tymi zaworkami? jeden z nich jest nieco inny z tego co pamietam, jeden czy wszystkie cztery odpowiadaja za to ssanie? Można cos wiecej procz przedmuchania kompresorkiem (o czym pisze ksiazka serwisowa) zrobic ? heeeeelp ;)

Post: 07 kwietnia 2011, 08:05
autor: ARNO
rotfl2:

Post: 07 kwietnia 2011, 08:48
autor: emiel3
cziken929 pisze:Szkoda ze w dupe kopnac nie idzie przez monitor


rotfl2: rotfl2: rotfl2:

Post: 07 kwietnia 2011, 13:25
autor: jacuucha
Ktos cos doradzi ? :027: