Strona 1 z 1

zamiana SC33 na SC50

Post: 28 maja 2011, 10:26
autor: toper-utl
Dopoki pucha mi motura nie popsuła nigdy w zyciu bym nie zamienił mojego fajera na nowszy model. Ale cóż, jak patrze na skrzywiony pysk Hanki po strzale ktory dostała od furaka to jakos dziwnie sie czuje i nie wiem czy nie wykorzystac sytuacji i nie wymienic 919 na 954. Kaczuszke opendzlowac tak jak stoi, technicznie igla tak jak była przed bum, prosta jak strzała, tylko owiewki troche dostały, odbilem sie od furaka ale utrzymałem maszyne na kolach wiec dekle nawet nie porysowane. Mocy w 33-ce mi nie brakuje, bezawaryjnosc bezdyskusyjna, przez 5 sezonow nigdy mnie sprzet nie zawiodl - wiec mam mega zaufanie do tej maszyny i na Madagaskar bez zastanowienia bym sie nią wybrał. Prowadzenie mi pasuje, dobrze sie nia rzuca w zakretach, latałem troche na 929 i jakos przepasci w prowadzeniu nie zauwazylem - ale Pedrosa to ze mnie nie jest, wiec pewnie i tak bym sie nie skapnal. Czekam na wycene z OC sprawcy, dolozyl bym kilka kafelkow i nowa hanke zatargal do garazu. Ale czy jest sens..... i z tym do was moi koledzy sie zglaszam.
Moje priorytety to bezawaryjnosc, prowadzenie, porecznosc, no i czasami 500 km jednego dnia z plecaczkiem - łapy i plegar nie odpadną ?. Z tego co wiem 954 jest znacznie bardziej podatna na pekanie bloku silnika przy altku po glebie, czasami plaszcz wodny z przodu lubi sobie peknac, dwojka chyba czesciej pada niz u starszej siostry, ładowanie tez chyba lubi kleknac troszku czesciej, mocowania czachy, exup to rzeczy na ktore trzeba szczegolnie zwrocic uwage. w sc33 raczej nie ma takich klopotow, wiec czy jest sens, czy plusy - jakie ? - nie przesłaniaja minusow?... tylko szczerze , bo wiadomo kazdy swoje chwali.....
Pytanie moze i glupie ale nikt odemnie nie ma 954 i nie mam jak sie do niej przymierzyc i polatac najlepiej kilka dni, bo na jezdzie przed zakupem to tak srednio cos mozna wywnioskowac, odemnie wszyscy tylko suzukiii, kwasaki i fortepany pizgaja. Lezalem w szpitalu 4 dni i tak sobie wlasnie kombinowalem, ale przekonany jak narazie nie jestem. Po kilku drobnych inwestycjach moja bedzie taka sama jak przed dzwonem wiec jak cos to sobie ja zrehabilituje i nie bedzie sladu, a za kase pokupuje nowe winyle...., no ale moze jednak do zyda..... no sam nie wiem..
Proze o porade drogie bravo.....

Post: 28 maja 2011, 12:25
autor: damjan
954 ma swietne heble, kolo 17cali z przodu, wtrysk paliwa, wiecej mocy, zawias upside down, jest do niej lepsza dostepnosc czesci i akcesoriow niz do sc33 no i jest oczywiscie bardziej nowoczesna stylistycznie. Moim zdaniem warto.

Post: 28 maja 2011, 13:46
autor: BACA
moim zdaniem też warto pod warunkiem że dorwiesz 954 w bardzo dobrym stanie, jednak 954 idzie dużo lepiej, jest dużo nowsza stylistycznie i technologicznie, hamulce to nie wiem, chyba to samo montują od 98roku aż do 954, chyba tylko tarcze są większe w 954, sam jak będę zmieniał moje sc33 może w przyszłym sezonie to będę się rozglądał za 954, ewentualnie 1000 k3,k4 :)

Post: 28 maja 2011, 21:09
autor: Cris83cbr900
Śmigałem na SC33 97r a teraz SC50 (kombinuje nad SC57b) i powiem ci tak ze na SC50 widać już taniość - małe niedociągnięcia, gorsze wykończenie, cienkie plastiki ale teraz nowe motory tak maja a np K5 ma jeszcze cieńsze plastiki. Kultura pracy silnika to przepaść w porównaniu do SC33 i to mnie najbardziej bolalo bo to co Honda miała najlepsze to w SC50 już nie jest choć ja narzekać nie mogę jeśli chodzi o awaryjność silnika poprostu trzeba sie przyzyczaić do dziwnych odgłosów i odkręcać manetkę. Pozycja za kierownicą raczej na minus w porównaniu do SC30 ale ja sie już przyzwyczaiłem i jest ok. Teraz plusy hamulce SUPER, dużo zwinniejszy niż SC30 - ale amortyzator skrętu trzeba mieć. Duuuużo lepszy duł niż w SC30 to mocno czuć. Wygląd chyba po SC57b najpiękniejsze dziecko Hondy. Ja nie żałowałem zmiany warto jeszcze jak sie trafi zdrową sztukę to naprawdę warto.

Post: 28 maja 2011, 22:06
autor: Derb1
Co do minusów to w 954 siadają skrzynie biegów [nagminnie] i pękają bloki silnika. Jak ja bym zmieniał to na sc57 wzwyż.

Post: 29 maja 2011, 07:32
autor: cerber666
Derb1, rozumiem,ze miałes kilka sc50 i w kazdej pekał Ci blok i wysypywała się skrzynia?:)ja poza je...anym exupem jestem bardzo zadowolony z 954,prowadzenie,moc,hamulce,jak najbardziej ok.Stylistycznie także odbiega juz od sc33.Jak dla mnie to kwestia przeznaczenia motocykla i kwestia gustu.na 954 napewno nie bedziesz odczuwał róznicy w spadkach mocy podczas jazdy z pasażerem,co jest zauwazalne w sc33.sc50 ani sc33 nie nazwałbym wygodnymi motocyklami,bo dłuższa jazda na obu jest uciażliwa.Co do dostepu czesci to sie nie zgodze z kolega powyżej,do sc33 jest wiekszy wybór uzywanych czesci i cenowo przez poł do sc33,wiem bo szukałem klamotów do 954 i sc33.Spalanie ok 1-2 l mniejsze w sc33.Prowadzenie oczywiscie na korzysc 954 nawet z samej racji wagi o 15 kg mniejszej,jesli latasz na kole 954 wstaje nieporównywalnie łatwiej niz sc33.Jesli latasz ostro amor skretu w 954 obowiązkowy,i tylnia opona znika w trybie natychmiastowym :D A do pracy silnika trzeba sie poprostu przyzwyczaic ;)

Post: 29 maja 2011, 11:00
autor: Tomcbr600
sc50 - świetne hamulce, lekki, poreczny, pieknie wchodzi w winkle,fortepian z tego roku ie kryje, super dół, juz od 2500 obr/min, bdb. światła, minusy- 2x poszedł uszczelniacz przedniego zawiasu- każdy wytrzymał tylko 7tys. km, spalanie przy predkościach powyżej 200km, w granicach 9l/100km-ale moc jest ogromna :), - ogólnie zrobiłem 16 tys. km i żadnych awarii - olej filtry płyny i opony i naped - tyle- mechanicznie nic sie nie dzieje - Polecam 954rr -chociaż chodzi mi po głowie sc57b- jednakże $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$ - Pozdrawiam