Dzisiaj jest 06 czerwca 2025, 20:19

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

matowienie aluminium

Miejsce przeznaczone do ogólnych rozmów na temat motocykli Honda ;)

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 136
Rejestracja: 29 marca 2010, 16:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 3
Motocykl: Sprzedany
Rok produkcji: 2002

matowienie aluminium

Post » 25 stycznia 2012, 11:54

Kupiłem tłumik micron'a na allegro, był mega zaśniedziały ale nie miał zbytnich wżerów, chcą się tego pozbyć trzeba było wypolerować co dało super połysk, jednak średnio taki połysk mi się podoba na 954 :P i teraz szukam sposobu na zmatowienie, jednak tak żeby nie było rys :) Jeśli ktos miał do czynienia z podobnym tematem to proszę o rady

Awatar użytkownika
 
Posty: 716
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Re: matowienie aluminium

Post » 25 stycznia 2012, 13:03

THOMAS pisze:Kupiłem tłumik micron'a na allegro, był mega zaśniedziały ale nie miał zbytnich wżerów, chcą się tego pozbyć trzeba było wypolerować co dało super połysk, jednak średnio taki połysk mi się podoba na 954 :P i teraz szukam sposobu na zmatowienie, jednak tak żeby nie było rys :) Jeśli ktos miał do czynienia z podobnym tematem to proszę o rady


Kolego THOMAS.
Jak pracowałem w poprzedniej firmie
to taką wielką płytę aluminium matowali szlifierką mimośrodową .
ooo czymś takim:

http://cdn28.epasaz.smcloud.net/s/files ... 3ff236.jpg

i dało to na prawdę fajny efekt!

Awatar użytkownika
 
Posty: 172
Rejestracja: 24 grudnia 2011, 00:37
Lokalizacja: Puławy-Kozienice
Pochwały: 7
Motocykl: sc33
Rok produkcji: 1998

Post » 25 stycznia 2012, 13:23

albo też można zmatowić papierem 1000 na mokro,

Awatar użytkownika
 
Posty: 119
Rejestracja: 14 lipca 2008, 18:36
Lokalizacja: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 0

Post » 25 stycznia 2012, 14:38

wypiaskować drobnym ziarnem. masz równiutki macik

Awatar użytkownika
 
Posty: 716
Rejestracja: 23 lutego 2010, 18:47
Lokalizacja: Wrocław-W
Pochwały: 12
Motocykl: zawsze HONDA !
Rok produkcji: 0

Post » 25 stycznia 2012, 14:56

JUNIORlu pisze:wypiaskować drobnym ziarnem. masz równiutki macik


Noo nad tym, bym się dobrze zastanowił, albo pogadał z kimś kto piaskował już coś typu wydech.
Piaskowanie fajnie wygląda, ale piaskować cienką aluminiową blaszkę?
Nie powstaną wgnioty ?
A jak się już uda, to nie trzeba zabezpieczyć jakimś środkiem tego przed utlenianiem?
Ale ... mogę się mylić.
Ostatnio zmieniony 25 stycznia 2012, 14:59 przez Siwy_ryry, łącznie zmieniany 1 raz

Awatar użytkownika
 
Posty: 136
Rejestracja: 29 marca 2010, 16:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 3
Motocykl: Sprzedany
Rok produkcji: 2002

Post » 25 stycznia 2012, 14:57

spróbuje najpierw papierem a jak efekt nie będzie zadowalający to rozbiorę tłumik i go wypiaskuję i wtedy się zobaczy co dalej

 
Posty: 928
Rejestracja: 13 lutego 2011, 15:44
Lokalizacja: Żory
Pochwały: 22
Motocykl: Cbr 900rr
Rok produkcji: 1999

Post » 25 stycznia 2012, 15:03

główne pytanie to: czy tlumik jest na 100% aluminium czy nierdzewka.bo jak to drugie to z własnego doswiadczenia powiem ze zesr*** sie a nie zrobisz na nim nawet rysy. jak aluminium to papier 1000 i woda

Awatar użytkownika
 
Posty: 71
Rejestracja: 24 stycznia 2011, 14:53
Lokalizacja: starogard
Pochwały: 2
Motocykl: SC59
Rok produkcji: 2008

Post » 25 stycznia 2012, 15:36

piaskowałem kiedyś końcówkę z tytanu, efekt do bani... powstały mikro wgnioty, dopiero malowanie termoodpornym matem przyniosło odpowiedni efekt.

Awatar użytkownika
 
Posty: 119
Rejestracja: 14 lipca 2008, 18:36
Lokalizacja: LUBLIN city
Motocykl: CBR 1000RR
Rok produkcji: 0

Post » 25 stycznia 2012, 15:39

mam małą piaskarkę ( coś takiego http://allegro.pl/piaskarka-kabinowa-90 ... 73494.html), która służy raczej do matowania. Robiłem wiele elementów i wychodziło bardzo ładnie. kwasówka też się piaskuje tylko trzeba większe ciśnienie. Po odpowiednim obklejeniu można robić nawet napisy.

 
Posty: 13
Rejestracja: 23 grudnia 2009, 19:17
Lokalizacja: Czerwińsk
Motocykl: Honda
Rok produkcji: 0

Post » 25 stycznia 2012, 16:09

Kolego jeśli już to nie piaskować tylko szkiełkować i to drobnm granulatem. Szkiełkuje dużo więc mogę Ci pomóc. Na priv mogę wysłać Ci zdjęcia aluminiowych mechanik przed i po szkle.
no i szkło jest dużo delikatniejsze więc dużych zniszczeń nie poczyni.

Awatar użytkownika
 
Posty: 136
Rejestracja: 29 marca 2010, 16:27
Lokalizacja: Dolnośląskie
Pochwały: 3
Motocykl: Sprzedany
Rok produkcji: 2002

Post » 25 stycznia 2012, 16:34

jest to na pewno ALU, co do "piaskowania" to w grę wchodziła by soda która jest coraz częściej stosowana, lub jak kolega orzech85 napisał szkiełkowanie, tylko gdzie dostać ten materiał?

 
Posty: 13
Rejestracja: 23 grudnia 2009, 19:17
Lokalizacja: Czerwińsk
Motocykl: Honda
Rok produkcji: 0

Post » 25 stycznia 2012, 20:09

Materiał dostaniesz w sklepie ze ścierniwami i śrutownicami itp. Koszt granulatu szklanego 200-300 mikronów to ok.100 zł za 25 kg.Jeszcze musisz mieć w czym to wyszkiełkować więc lepiej poszukaj w swojej okolicy jakiejś firmy co Ci to zrobi.

Następna

Wróć do Ogólne Dyskusje

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości