Strona 1 z 1
Fireblade do turystyki

:
13 sierpnia 2008, 10:25
autor: Gregor
Witam wszystkich motocyklistów,
Bardzo proszę o poradę kogoś kto ujeżdża Bladego turystycznie.Cztery sezony przejeździłem
VFR i bardzo dobrze mi się na niej jedziło.Do turystyki się nadaje, a spalanie na trasie oscyluje w granicach 6L.NIestety z braku funduszy musiałem ją sprzedać i kupić gsx600 do latania na wakacje.
Chcę kupić coś do turystyki i waham się pomiędzy golaskiem Hornetem 600 (ale trzeba go ostro kręcić, bo mała pojemnośc), Bladym 900RR PC31, CBR 1000F Dual (ciężki) lub Hornet 900, CBR 600 F3.
Z tego co się zorientowałem to pozycja na F3 jest niezbyt wygodna do turystyki, a Hornet też nie wiem czy się za bardzo nadaje.Sądzę, że Blady ma pod dostatkiem mocy, jednak chyba bolą plecy i nadgarstki po dłuższej jeździe, ale jest lekki.
Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mi opisał ten motocykl pod względem pozycji, kierowca/pasażer, spalania trasa/miasto i czy da się przerobić półkę z kierownicą na bardziej turystyczną oraz jak się tym robi trasy 500-700km.
Pozdrawiam i czekam na maila

:
13 sierpnia 2008, 11:14
autor: marblade
Mam bladego sc33 w miniony wekend zrobiłem 1100km we dwoje i z bagażem 400km na dzień to nie problem. Spalanie w moim moto w trasie 4,2l przy 80-140 przez góry.

:
13 sierpnia 2008, 11:42
autor: motobandyta
do turystyki kup sobie motor turystyczny np. XX

:
13 sierpnia 2008, 17:15
autor: qban
marblade pisze:Mam bladego sc33 w miniony wekend zrobiłem 1100km we dwoje i z bagażem 400km na dzień to nie problem. Spalanie w moim moto w trasie 4,2l przy 80-140 przez góry.
we dwoje to tyle skuter pali, a nie 900ccm pojemności...
Spalanie: sam - pare razy na kole, 160-260km/h , bez jazdy przez miasto - dokładnie 6,8 litra
zeszły weekend z dupą - około 5,3 litra. Prędkość od 120 do 140. Wg mnie wynik niesamowity. Mało na rynku jest tak oszczędnych moto.
Turystyka: bierz prostą kierę i śmigaj. Mam na sprzedaż. Kupiłem moto w niemczech od kolesia który całą europę zjeździł. Na lagach pełno winiet z różnych krajów miałem ponaklejane. Ja długich tras nie robię dlatgo założyłem oryginalną spowrotem. Napisz w temacie gdybyś był zainteresowany, bo mi to w garażu leży a może tobie się przyda.
pzdr

:
13 sierpnia 2008, 18:01
autor: fabiq
bierz chlopaku bladego, ma fajny schowek pod kanapa nawet fajki sie zmieszcza


:
13 sierpnia 2008, 18:55
autor: damian28
cbr 1000f bedzie na pewno najlepszym sprzetem do turystyki , jezdzilem jakis czas na cbr 900 bola rece i szyja a najwygodniej mi sie jezdzilo banditem 650 2005rok 500km na weekend bez bolu tylko troche wysoko kreci 6tys przy 100km/h jak komus przeszkadza
Re: Fireblade do turystyki

:
13 sierpnia 2008, 20:08
autor: Piotrek
Gregor pisze:Witam wszystkich motocyklistów,
Bardzo proszę o poradę kogoś kto ujeżdża Bladego turystycznie.Cztery sezony przejeździłem
VFR i bardzo dobrze mi się na niej jedziło.Do turystyki się nadaje, a spalanie na trasie oscyluje w granicach 6L.NIestety z braku funduszy musiałem ją sprzedać i kupić gsx600 do latania na wakacje.
Chcę kupić coś do turystyki i waham się pomiędzy golaskiem Hornetem 600 (ale trzeba go ostro kręcić, bo mała pojemnośc), Bladym 900RR PC31, CBR 1000F Dual (ciężki) lub Hornet 900, CBR 600 F3.
Z tej czworki wybralbym bez wiekszego wahania Honde Fireblade SC33. CBR 1000 to typowy turystyk, poza tym niezbyt praktyczny. A kupujac Bladego dostajesz 200 kilogramowy 130konny niezawodny motocykl. Moc oddaje bez skokow i dziur, co w turystyce nie jest bez znaczenia. Na dalszych trasach spalanie potrafi oscylowac w okolicach 5 litrow-> swietny wynik. Brakuje natomiast wskaznika paliwa. Dzieki przedniemu kolu o rozmiarze 16 cali obedzie sie bez amoraka skretu, choc nie wiem czy to sie nie zamieni na zaladowanym motocyklu. Swiatla masz duze i mocne. Te bolace ramiona/kark/dlonie tak typowe dla Sporta tutaj nie sa regula, ja na moim sie jeszcze zadnych takich objawow nie doczekalem, ale nie jezdzielm dalej niz 300km. Z Hornetami nie mialem do czynienia w swoim zyciu, moge tylko powiedziec, ze wiekszy ma sielnik od SC33. Tymczasem mniejszy i F3 tez obladowane jak wieldblady widze, czyli musza sie spisywac.

:
13 sierpnia 2008, 22:11
autor: fabiq
nie no co jak co ale bladziak do turystyki to sie nie nadaje, chyba ze CENZURA z predkosciami powyzej 200 bez bagazow lub z samym tankbagiem mozna nazwac turytyka, ja bym wybral cos innego jesli chcesz turyste, jest sporo modeli gondych uwagi np vfr v-tec z absem

:
14 sierpnia 2008, 08:55
autor: Ziggy
A ja wam napisze tak: bladym CENZURA trase świętokrzyskiePL-SouthamptonGB 2000km time 16godzin jazda od 200 do maxa cały czas spalanie 6.5 niezależnie jakie paliwo nalejecie 95,98, V-power to bez znaczenia i osiągi bez zmian, dodam że jechałem z 45l sakwy boczne, 20l centralna, 15l tankbag i plecak z kanapkami i redbulem 8) Po dojechaniu na miejsce jak się położyłem czułem ból w każdym zakamarku mojego ciała(zwłaszcza dupa) i przespałem 24h. Na trasach 500-700km jest luzik i jeśli poniżej 200km/h to spokojnie schodzi poniżej 6l. Prosta kiera niewątpliwie pomoże w turystyce jeśli będzie zamontowana razem z szybą turystyczną. Miejsca pasażera nie polecam nikomu, chyba że na 5km, poprostu jest niezdatne. GREGOR jeśli jednak byś się zdecydował na cbr1000f to mam na sprzedaż jedyne 45tyśkm w super stanie, kupiłem ojcu ale jakoś nie pasuje do niego. Jak podejmiesz decyzje to napisz na co się zdecydowałeś Pozdrawiam

:
20 sierpnia 2008, 01:29
autor: Zoltar
Ja mam 929 i nie polecę tego modelu do turystyki. A myślałeś o cbr 1100 XX? Miej więcej ta sama półka cenowa co Hornet 900.

:
22 sierpnia 2008, 08:56
autor: jacko
Zoltar pisze:Ja mam 929 i nie polecę tego modelu do turystyki.
A ja się z Tobą nie zgodzę. Również posiadam 929 i z moją panią byliśmy i w górach i na mazurach. Po przejechaniu 400 czy 600 km nie ma żadnego problemu.
Myślę, że to jednak jest sprawa indywidualna, jednemu będzie odpowiadał dany model moto a innemu nie. Przecież mamy różne wysokości ciała i różne wagi więc po prostu najlepiej by było się przejechać każdym i wtedy podjąć decyzję. Niestety nie zawsze to jest możliwe.