Dzisiaj jest 19 kwietnia 2024, 11:20

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

poprawianie hamulcow

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 106
Rejestracja: 29 września 2009, 23:33
Lokalizacja: cz-wa
Pochwały: 1
Motocykl: feniks2 - VFRstreet
Rok produkcji: 1993

Post » 27 czerwca 2012, 09:59

ble2u pisze: Nie mam pewnego hamowania bo klamka robi sie miekka.


znaczy sie gdzies jest powietrze

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 27 czerwca 2012, 10:31

Z tego co piszesz wynika jasno, że to nie problem samego układu hamulcowego, ponieważ jego parametry nie powinny zmieniać się w tak dużym zakresie wraz ze wzrostem temp.
Przy wzroście temp. problemem może być płyn hamulcowy o niskich parametrach lub stary (z uwagi na wysoką higroskopijnosć złapał wody, która przy ostrym hamowaniu gotuje się i zapowietrza układ).
Stare przewody bez oplotu pod wpływem ostrego hamowania,a więc temp puchną i pracują razem z klamką, więc siła hamowania spada.
Może też pompa być nieszczelna i łapać lewe powietrze, lub tłoczki w zaciskach dawno nie były czyszczone i smarowane.
Zamiast kupować Bringera za pierdylion PLN, zrób serwis układu hamulcowego, załóż klocki SBS Extreme, zalej RBF 660 i będziesz zadowolony ;)

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Post » 27 czerwca 2012, 10:45

ble2u pisze:Wnioskuje po wypowidziach ze jednak standardowa pompa w hondzie jest slaba ?


Bzdura!!! Zrobiłem na SC57a ok.40.000km dość zróżnicowanej jazdy i nigdy nie zawiódł mnie układ hamulcowy (dosłownie nigdy - ani obładowany podczas turystycznych wypraw gdzie czasem były całkiem kręte trasy i temp. otoczenia po 38stC ani na okolicznych winklach gdzie dohamowanie jest co zakręt). Co więcej w bezpośrednim porównaniu z motocyklami konkurencji z tamtych lat hebel w Hondzie był najwydajniejszy , prawie niezmienny temperaturowo. Nie sądzę żeby w SC57b mogło być gorzej.
Popieram tutaj Błażeja33 - zamiast inwestować pierdylion złotych w tuningi skup się lepiej na podstawowych sprawach i regularnym serwisie hamulców. U siebie co 2 sezony wymieniałem płyn (RBF600 Motula), klocki z reguły EBC HH zakładałem, plus zawsze przegląd zacisków ,ewentualne czyszczenie, smarowanie tłoczków. Motocykl na seryjnym heblu z gumowymi przewodami sprawował się idealnie.

Twoje objawy ewidentnie wskazują na zaniedbanie serwisowe bądz prawdopodobnie nieszczelność połączeń tudzież stary, kiepskiej jakości płyn.

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 27 czerwca 2012, 11:43

blazej33 wlasnie SBS w R6 dawaly rade, takze klocki juz wiem jakie kupic :D

blazej33 oplot bys wstawil , Goodridge i Braking Power Under Control czy Hel ? :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 27 czerwca 2012, 11:51

SBS, tak jak inni producenci, ma szeroką gamę klocków o różnej klasie i zastosowaniach, więc pamiętaj, że (tak jak napisał marcinsc33) specyfikacja HH to raczej minimum...

JA ma oplot Goodridge (dożywotnia gwarancja) ale każdy firmowy na pewno zda egzamin :one:

 
Posty: 3350
Rejestracja: 19 grudnia 2010, 13:40
Lokalizacja: Piechcin
Pochwały: 104
Motocykl: CBR125,f4i,sc44,sc57A,ZX10R,Cb,sc57A :)
Rok produkcji: 2005
Samochód: Seat leon 1 1.9 Tdi :)

Post » 27 czerwca 2012, 12:00

Pany a te klocki SBS Extreme gdzie dostane ??? bo szukam ale nie ma ich. Cyba że źle szukam
Oddam nerkę za cbr :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 27 czerwca 2012, 12:17

Sorry mój błąd. Miałem na myśli EBC Extreme i jak brałem to ciężko było z dostępnością (nie wiem jak teraz) http://www.ebcbrakes.com/exprobrakes.html

są w sprzedaży http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przod-ebc-honda-cbr-1000-rr-04-11-i2434040635.html

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 27 czerwca 2012, 13:27

kupile oplot Goodridge i klocki EBC Extreme :D

plyn hamulcowy kupie na miejscu u mnie motula racing jakis (do pracy w extymalnych warunkach) :D

dam znac po sobocie jak zrobie wymiane.

dziekuje wszytkim za cenne wskazowki :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 27 czerwca 2012, 18:51

Miałem podobny problem klamka była wyregulowana najwyżej, a i tak czasami jej brakowało. Wymiana płynu na rbf pomogła znacząco. Najlepszy efekt dała wymiana fabrycznych klocków na EBC. Klamka poszła w górę o 3 pozycje i bez problemu można robić stoopie, oczywiście klocki docierały się jakieś 500km.
Moto Psycho

 
Posty: 141
Rejestracja: 24 stycznia 2011, 19:18
Lokalizacja: Kurowice
Motocykl: Była Honda :)
Rok produkcji: 1999

Post » 27 czerwca 2012, 20:38

U mnie też tonęła klamka hamulca i postanowiłem wymienić gumowe przewody hamulcowe na w stalowym oplocie hela i zalałem płyn hamulcowy motul RBF 600 i jest czuć różnice w hamulcu klamka jest twardsza i bardziej czuć hamulec. Na razie tylko taką zauważyłem różnicę w hamulcu bo mam dopiero kilka dni założone oploty :)

 
Posty: 147
Rejestracja: 02 maja 2011, 11:35
Lokalizacja: Elbląg
Pochwały: 4
Motocykl: sc57b oraz suzuki rm 125
Rok produkcji: 2007

Post » 11 sierpnia 2012, 22:15

Wszyhtko teraz gra jak nalezy. NIe ma cyrkow . wyminilem wszytko tak jak bylo pisane czyli : EBS klocki , przewody w oplocie i dot4 motula RBF 660 .
Teraz to hamuje przyzwoicie. Skok klamki faktycznie jest dosyc duzy ale popmy wyminiac nie ma sensu narazie. To co jest w zupelnosci wystaracza mi.

dziekuje za pomoc :)

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 12 sierpnia 2012, 00:52

Może już tarcze kwalifikują sie do wyrzucenia?

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości