Strona 1 z 1

coś z elektryką zgasł i nie pali

Post: 23 września 2012, 21:32
autor: diobol
Witam, Dziś w trasie spotkała mnie następująca sytuacja:
Pierwszy objaw licznik przestał działać: podświetlenie, licznik prędkości, obroty wyświetlacz nie działały a migacze kontrolka świateł długich działała.
Myślę sobie ok pewnie jakiś bezpiecznik albo wtyczka jadę dalej bo nie było gdzie się zatrzymać a miałem niedaleko do domu.

Po paru kilometrach moto zaczęło lekko przerywać i tracić moc, można to idealnie porównać do kończącego się gazu w samochodzie. Coraz mniej mocy, obrotów aż zgasł. Stanąłem na ulicy.

Po ponownym przekręceniu kluczyka licznik wrócił do normy, pompa paliwa chodzi ale moto nie kręci rozrusznikiem - mruga podświetlenie licznika przy próbie odpalenia moto a pod siedzeniem coś strzela - jakby zwarcie.

Wcześniej moto stało trochę nie odpalane więc pewnie aku był lekko rozładowany a dziś zrobiłem z 300km i padło.

Wiadomo po tych objawach czy to alternator czy regulator?
Gdzie znajduje się regulator w sc57a żeby to pomierzyć wszystko?
A może to coś innego?
Jak sprawdzić ładowanie jak moto nie pali?

Post: 23 września 2012, 21:58
autor: crazyduck
na poczatek sprawdz klemy od aku ,ladowania nie sprawdzisz jak nie odpalisz moto mogl pasc reg i wyczerpac aku,robi zwarcie

Post: 23 września 2012, 22:52
autor: macu
Siemka, motor nie zapali bo akumulator rozładowany, jak licznik zgasł to nie miałeś już ładowania i jechałeś na samym akumulatorze aż do momentu kiedy go całkiem rozładowało. Teraz naładuj, zapal i sprawdź ładowanie, najpierw na kabelkach od alternatora (3 żółte) jak na nich bedzię to później na kabelku od regulatora (czerwony+ i zielony-) jeżeli nie bedzie na kabelkach od alt. tzn ze alt. padł jeżeli bedzie, a na tych od reg. nie tzn ze reg. padł :) Jest jeszcze opcja że od alternatora juz nie bedziesz miał ładowania to jeszcze nie przesadza o tym że alternator CENZURA, w tym momencie sprawdź wszystkie kostki od alt i reg.(dokładnie) bo moze byc tak że ktoras robi zwarcie(przypalona, cokolwiek na pewno bedzie widac golym okiem odepnij i zobacz od srodka) wtedy wymiana kostki lub tylko przeczyszczenie:)

[ Dodano: Nie Wrz 23, 2012 10:56 pm ]
A jeszcze pytałes gdzie sie znajduje reg., z lewej strony (siedzac na motocyklu) sciagasz gorną boczną owiewke i masz wszystko jak na tacy

Post: 23 września 2012, 23:03
autor: Skucior
Kolego miałem to samo w 929, sprawdź alternator i regulator napięcia, padł alternator i tak jak kolega wyżej pisze, jechałeś na samym akumulatorze, akumulator padł i baj baj. Prądu mało to i wtrysk nie daje rady itp :) Taki urok motocykla na wtrysku :)

Pozdrawiam

Post: 24 września 2012, 07:57
autor: pit
Kolego temat przewałkowany na forum użyj opcji szukaj.
Ściągnij seerwisówkę tam jest procedura sprawdzania elektryki.
Dodatkowo sprawdź zmienne napięcie na fazach między 3 zółtymi kablami od alternatora jak pisze macu.

Post: 24 września 2012, 14:32
autor: stashekcn
Jakbyś szukał to mam oryginalny 100% sprawny regler do sprzedania

Post: 24 września 2012, 17:09
autor: Bombel
ja tez mam :D w dobrej cenie

ale stawiam na altka :(

Post: 24 września 2012, 21:37
autor: diobol
a skąd wy macie nowe dobre regulatory napięcia?:P przecież to jest chyba niszowy towar typu silnik do 954 bez przekręconej panewki :P

Pod koniec tygodnia spróbuje wszystko pomierzyć to dam znać co potrzebuje.

A puki co mam pytanie odnośnie części,
Czy alternator i regulator pasują z sc57b do sc57a ?

Lepiej szukać używki czy przewijać alternator?

Jakie to są mniej więcej koszta? Ile sobie życzycie za te regulatory?

Post: 25 września 2012, 22:40
autor: Bombel
jak bedziesz chcial przewijac altek daj znc na pw dam ci namiar na gosica co sie tym zajmuje 150zl i daje gwarancje robil mi juz 2 razy i ok dawalem komus z orum nr i tez zadowlony a co do ceny reg to sie dogadamy bo mi lezy i zajmuje miejsce :P

Post: 25 września 2012, 23:04
autor: stashekcn
No mam drugi regler, 100% sprawny. Moge Ci wymyslec jaka chcesz historie, ze dostałem pod choinke, ze kupiłem jako lokate. Ma pewne pochodzenie i sprawność taką samą jak nowy element. W 1000RR czesciej pada altek niz regler...

Post: 29 września 2012, 19:08
autor: diobol
witam, pomierzyłem wszystko dziś,
ładowania nie ma w ogóle nawet na 3-4 tyś obrotów

Przy próbie pomaru złączki alternator - regulator zanotowałem następujące dane:
Przy wpiętej wtyczce alternatora wszystkie trzy żółte kable z cewek dają podobnie po 1,3V
Przy wypiętej wtyczce alternatora sprawdzenie cewek alternatora z masą nie dzieje się nic - totalne zero odczytów.
Czyli że alternator kompletnie klękł?

Mam jeszcze pytanie, czy między cewkami powinno być ok 0,8 oma?