Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 21:16

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Przepalona misa olejowa spadek mocy

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 422
Rejestracja: 20 grudnia 2011, 19:55
Lokalizacja: Cieszyn
Pochwały: 11
Motocykl: SC-57
Rok produkcji: 2004

Post » 30 kwietnia 2013, 21:05

Moj sąsiad miał kiedyś podobną historie pare lat temu jak kupił nowe SC57a i załozył pełny układ Akrapovica. Olej sączył sie z miski, on nie sprawdzał no i silnik poszedł w CENZURA...

 
Posty: 18
Rejestracja: 09 marca 2012, 17:03
Lokalizacja: londyn
Motocykl:

Post » 04 maja 2013, 15:18

wiertło pisze:turnmil, zapytaj się to ćpa lub źre hihi:
to jest dla mnie nie możliwe żeby honda takie coś spaprała :/ nawet nie wieże że to jakiś błąd fabryczny

czlowieku tobie wyraznie pisze ze sa tzn byly dwie wypalone dziury nie rozumiem po co mam klamac i sie osmieszac na forum Dzisiaj jade po paragony jak bedzie jeszcze tamta misa to zrobie foto
stashekcn tez zakladalem sobie jakis czas temu acrapa wydech ale nie sadze ze przez to no nic dziwna sytuacja jak ufo nie wiadomo skad i jak ;/

[ Dodano: Sob Maj 04, 2013 3:23 pm ]
motobandyta pisze:sorki że powiem wprost, ale ktoś tu kogoś robi w wuja. to jest fizycznie niemożliwe, najpierw musiałby odparować olej z miski a potem dopiero można by wypalić dziurę. jeśli rzeczywiście masz dziurę w misce to na 100% uszkodzenie jest mechaniczne, spytaj jakiegoś spawacza jak by się skończyło wypalanie dziury w takiej misce....

tak tylko to nie moglo byc uderzenie czy tam szlif bo akurat te dziury sa po dwoch stronach tam gdzie ida kolektory jakby byl upadke czy cos to one tez bylby wygiete czy cos a nie sa

 
Posty: 9
Rejestracja: 25 kwietnia 2013, 13:50
Lokalizacja: Gdańsk Wrzeszcz
Motocykl:

Post » 05 maja 2013, 09:54

Tak jak powiedziałeś, ufo tego nie zrobiło. Sam mówisz, że zmieniałeś wydech i ten trop należy sprawdzić. Czasami łączenie wydechu nie jest super szczelne i podczas pracy silnika na niskich obrotach tego nie widać a w przypadku strzałów w wydech przy wysokich obrotach przez nieszczelności może iść ogień. Na dole nic innego nie ma co mogłoby spowodować takie uszkodzenia. Zakładam, że w silniku wszystko jest ok i dziury nie powstały 'od wewnątrz'.

 
Posty: 571
Rejestracja: 29 lutego 2008, 20:06
Lokalizacja: Warszawa/
Pochwały: 5
Motocykl: Junak M10/Maxster/KXF450->SM/TE450+SM
Rok produkcji: 0

Post » 05 maja 2013, 11:04

jeszcze raz mówię to jest nie możliwe.
temperatura wrzenia czystego oleju silnikowego to maksymalnie 500C jeśli olej nie jest czysty (a taki właśnie jest w silniku) to jego temperatura spada trudno powiedzieć o ile.
temperatura topnienia czystego aluminium to około 660C w przypadku stopów ta granica wzrasta. dopóki olej jest w misce to miska nie zagrzeje się do wyższej temperatury niż temperatura wrzenia oleju.

może gdybyś chodzi na lekcje fizyki zamiast na wagary to pamiętałbyś doświadczenie w którym gotuje się wodę w papierowej torebce...

druga sprawa, gdybyś rzeczywiście miał takie dziury w misce i olej by się lał na gorące kolektory to poruszałbyś się w otoczeniu gęstej chmury jak szpieg z krainy deszczowców :)

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości