Strona 1 z 1

Ściąga po wymianie oleju w lagach.

Post: 29 lipca 2013, 16:54
autor: mariuszw
Witam! Po wymianie oleju w lagach motocykl nie jedzie tak jak wcześniej. Delikatnie go ściąga, trzeba trochę kontrować kierownicą aby jechał prosto, najgorzej jest przy wyjściu z winkla.
Lagi raczej dobrze złożyłem. Oleju jest odpowiednia ilość w obu lagach. Są na równych wysokościach w półkach.
Wiem że motocykl miał kiedyś ślizga ale przez trzy lata użytkowania nie zauważyłem wad, dopiero po tej feralnej wymianie oleju coś jest nie tak.
Możliwe że jedynie lagi się źle ułożyły w półkach i wystarczy to jedynie jakoś skorygować?
A może to ma związek ze szlifem który motocykl kiedyś miał? Były skrzywione półki albo lagi i wyszło to dopiero teraz? Wiem że najlepiej by było zawieźć lagi i półki do sprawdzenia, ale narazie próbuje zrobić coś we własnym zakresie. Od czego radzicie zacząć?

Post: 29 lipca 2013, 17:44
autor: wiertło
mariuszw, coś nie tak pewnie zrobiłeś żle skręciłeś lub nie równo ustawiłeś lagi to znaczy tymi śrubami regulacji muszą być równo ustawione względem siebie musi być tyle samo obrotów itp .

Post: 29 lipca 2013, 21:45
autor: mariuszw
A wiec tak. Chyba miałem krzywe lagi. Założyłem je w innej pozycji niż na początku i przez to chyba zwichrowało mi półki. Może jakbym się zorientował odrazu to by było ok, ale po po mały teście wyjechałem w dłuższa trasę, moto sporo stało w pionie i to załatwiło półki. Ustawiłem moto na stojaku i niestety widać jak dolna półka jest delikatnie zwichrowana, ale możliwe że mi się tylko wydaje.
Może coś doradzicie? Co ewentualnie mogłem źle złożyć?

Post: 30 lipca 2013, 01:36
autor: Czarny
a jak stoi kierownica? nie jest troszeczke skręcona pod ktoraś strone?

Post: 30 lipca 2013, 05:56
autor: mariuszw
Tak niestety. Jak kolo jest ustawione prosto kierownica troche ucieka na prawo.

Post: 30 lipca 2013, 09:59
autor: Czarny
No to dolna półka do wymiany :)

Post: 30 lipca 2013, 15:19
autor: pit
Spróbuj to jeszcze poprawić bo do ustawiania półek trzeba mieć cierpliwość

Post: 30 lipca 2013, 16:08
autor: tomekn
widocznie masz krzywe lagi i/lub półki i masz teraz inaczej ustawione

Post: 30 lipca 2013, 18:54
autor: mariuszw
pit pisze:Spróbuj to jeszcze poprawić bo do ustawiania półek trzeba mieć cierpliwość


Jak te półki ustawić? Trzeba poluźnić główna śrubę na główce ramy? czy tylko na półkach? koło miedzy nogi i prostować?


tomekn pisze:widocznie masz krzywe lagi i/lub półki i masz teraz inaczej ustawione


Prawdopodobnie tak. Wcześniej musiały być skrzywione równo w stronę silnika, i efektów nie było czuć. Jak włożyłem je w póki w innych pozycjach to dopiero wyszło.
Ale spróbuje jeszcze jakoś ustawić te półki jak kolega Pit podpowiada.

Post: 30 lipca 2013, 23:05
autor: toper-utl
Glownej nakretki od sztycy nie ruszaj. Poluzuj sroby gornej polki trzymajace lagi i moze uda sie skorygowac ustawienie kiery. Ale pewnie masz niestety i tak cos krzywe, bo po zlozeniu zawieszenia do kupy wszystko powinno sie idealnie samo spasowac, jesli trzeba na sile naciagac jego elementy to wiadomo ze cos nie halo. No chyba ze jakis laicki blad zrobiles, chociaz tam w sumie nie za bardzo jest co zyebacc .... wyjmij lagi i sprawdz na czyms rownym, czy sa proste, polki tez samemu wstepnie sprawdzisz.

Post: 05 sierpnia 2013, 18:02
autor: mariuszw
Zdjęcie mojej półki, gdy koło jest prosto.
Obrazek

Sam na to nic nie poradzę. Może kojarzy ktoś zakład moto wings koło lublina?

[ Dodano: Pon Sie 05, 2013 9:22 pm ]
Odświeżam pytanie. Zna ktoś zakład moto wings koło Lublina? Możecie polecić?

[ Dodano: Pon Sie 19, 2013 1:30 pm ]
Byłem w moto wings. Ta usterka nie ma związku z wymianą uszczelniaczy. Miałem tak od początku tylko nie widziałem.
Do prostowania mam dolną półkę i lagi.

[ Dodano: Pon Sie 19, 2013 2:43 pm ]
Jest gdzieś na forum opisane jak wyjąć przedni zawias?