Strona 1 z 3

stukanie w silniku

Post: 09 sierpnia 2013, 23:34
autor: j_thapia
Witam proszę o podpowiedz a mianowicie kiedy moja cbr-a się nagrzeje to na wolnych obrotach zaczyna coś stukać w silniku z prawej strony. stukanie nie występuje za każdym razem. kiedy zaczyna stukać i np. go zgaszę i włącze na nowo to stukania nie ma. przejade kawałek, stanę na światłach i stukanie znowu się pojawia. Co to może być? Napinacz? Panewka? rozrząd?

Post: 09 sierpnia 2013, 23:44
autor: roksc33
najgorszym wyjsciem jest panewka. aby to sprawdzic rusz z samego sprzegla hamujac przednim hamulcem. tak jakbys chcial go zdusic. jezeli na zapalonym silniku zaswieci sie kontrolka oleju to nie fajnie. A jezeli chcesz miec na 100% pewnosc spusc olej zostaw niech troche ostygnie i odlej prawie calosc do innego naczynia i na samym dnie powinny byc opilki metali. cos jak szukanie zlota w misce. Obstawiam ze to nei panewka tylko napinacz lancuszka rozrzadu.

Post: 10 sierpnia 2013, 05:37
autor: j_thapia
Gdyby byla to panewka to chyba halasowalaby caly czas :)

Post: 10 sierpnia 2013, 05:53
autor: cbrstreet
panewka odpada :ooo: nagraj filmik ;) a się wysłucha :P

Post: 10 sierpnia 2013, 07:26
autor: j_thapia
Nie wiem czy na filmie bedzie cokolwiek slychac bo wydech two brothersa mega glosno gada :p

Post: 10 sierpnia 2013, 10:36
autor: cbrstreet
kiedyś był podobny temat przerabiany :ooo:
http://forum.fireblade.pl/topics24/cyka ... e++silniku

Post: 10 sierpnia 2013, 11:05
autor: stashekcn
Kosz sprzęgłowy, a konkretnie-amortyzator drgań skrętnych. Stuka Ci tylko na postoju. Zapnij jedynke-bez gazu i daj pół sprzęgło zeby zabierał juz, ale nie jechał jeszcze moto-mozesz sie wspomóc hamulcem przednim, pewnie stukania wtedy nie ma.

Post: 10 sierpnia 2013, 16:17
autor: roksc33
j_thapia pisze:Gdyby byla to panewka to chyba halasowalaby caly czas :)


Zadales pytanie czy to panewka napinacz czy rozrzad. wiec odpowiedziale jak rozpoznac jedna z opcji ktore wymieniles

Post: 10 sierpnia 2013, 18:19
autor: j_thapia
Ale wciaz nie wiem co to moze byc :p marwia mnie troche. koszty tej usterki

Post: 10 sierpnia 2013, 18:49
autor: streetfighter-1
Witam,
ja mialem to zawsze na cieplym silniku ale fakt faktem ze na poczatku ( w tamtym sezonie) tylko czasem cos pocykiwalo. I jest to pęknięta tuleja 3 cylindra. Ale u Ciebie to napewno nie to.

Post: 10 sierpnia 2013, 21:36
autor: j_thapia
u mnie tez to jest zawsze na ciepłym silniku i na niskich obrotach

Post: 11 sierpnia 2013, 19:14
autor: streetfighter-1
a po dodaniu gazu tak troche powyżej 2,5 tys już ustaje ?? luzy zaworowe masz dobre??