Strona 1 z 3
kupiłem FIreblade i pali olej

:
12 sierpnia 2013, 21:02
autor: tomek19924
Witam, jakieś dwa tygodnie temu kupiłem sc57, 2004rok, 48000km i jak jezdziłem z kumplem to mi powiedział że jak mu odkręcam manetkę to unosi sie zamną niebieski dym (pali olej), jak na postoju go przegazuje to na wyższych obrotach też sie pojawia niebieski dym. Sprawdzałem poziom oleju i troche go ubywa. I tu moje pytanie czy mam sie czym martwić i czy zazwyczaj te silniki jak już biorą olej to czy przez zawory czy cylinder?? I jaki jest koszt takiego remontu

:
12 sierpnia 2013, 21:54
autor: wuja
Ten typ tak ma i już, jak chcesz żeby nie paliła oleju kup SC33


:
12 sierpnia 2013, 23:34
autor: PetereQ
wuja nie chce nikogo obrazac , ale nie pier*** farmazonow ze ten typ tak ma
Mialem dwie sztuki SC57 pierwsza 2005r druga 2007r i zadna nie brala oleju a jesli cos ubylo to tylko i wylacznie dlatego ze motocykl smigal pod czerwone pole non stop.
SC57 to nie jest SC59 i nie powinna brac oleju.

:
13 sierpnia 2013, 01:17
autor: sprytny.k
jak na niebiesko to bardzo źle. Mi olej znika po lataniu po torze ale mocnym bombieniu. Ale trochę łyka. Nie ma mowy o jakimkolwiek dymie

:
13 sierpnia 2013, 07:45
autor: wuja
No to w takim razie który 1000RR brał olej fabrycznie, bo była taka niechlubna chwila w historii Hondy...?

:
13 sierpnia 2013, 08:24
autor: maciekx
koledzy Ci napisali wyżej że SC59 od 08r => tylko nie wiem czy do konca modelu sc59 problem występował czy coś zrobili to nie wiem, i ciekawe czy najnowszy 013r tez pali oleum

hehe ojjj Honda się nie popisała z tym strasznie


:
13 sierpnia 2013, 09:05
autor: stashekcn
Jeśli puszcza niebieskiego dyma, to ewidentnie można celować w zużyte pierścienie olejowe lub uszczelniacze zaworowe. Sprawdziłbym też płyny, jest jakaś opcja uszkodzonej uszczelki pod głowicą, ale znikoma.
Zadbane SC57 nie ma prawa brać oleju, chyba że często i gęsto pałujesz na czerwonym polu obrotomierza. Na niektórych syntetykach też może minimalnie więcej brać, ale nie dymić!!! W tym przypadku zmiana na pół-syntetyk już nie pomoże.
Co do brania oleju, to SC-59 2008 miały taką przypadłość (w starszych generacjach R1-norma). Ponoć model 2009 miał już to poprawione.
Jeżeli masz ten motocykl pare dni dopiero, to udaj się do właściciela celem partypacji w kosztach naprawy, bądź może nawet zwróć mu ten motocykl.

:
13 sierpnia 2013, 10:40
autor: blazej33
od 5 lat mam SC57 i 300v trochę dolewam. Jednak nie ma prawa na niebiesko kopcić. Gość sprzedał bo wie, że to już koniec pieca niestety


:
14 sierpnia 2013, 08:09
autor: tomek19924
Rozmiawiałem z dwoma mechanikami i teraz mam zamiar sprawdzic ile mi bierze tego oleju na 1000km, jeżeli to bedzie jakieś 100-200ml to niemam zamiaru sie tym przejmować tylko wymienie jeszcze olej na motul polsyntetyk i tyle a jeżeli będzie brał więcej to sie zaczne martwić, pół biedy jeżeli to będzie głowica bo to jeszcze idzie zrobić gorzej jak cylindry.

:
14 sierpnia 2013, 10:24
autor: maciekx
obawiam się że jak już puszcza dyma to będzie wiecej niż te 200-300ml

mi F3 nic nie kopciła a tyle brała. no ale musisz sprawdzić

:
14 sierpnia 2013, 17:16
autor: roksc33
czym sie przejmujesz? najwyzej zmienisz silnik:) hehehe
a tak na powaznie to jak kolega pisal wyzej uszczelniacze zaworowe i pierscienie. co wiaze sie z wymiana i dosc duzym kosztem.

:
14 sierpnia 2013, 20:35
autor: PetereQ
Fajne BATY musiał przyjmowac ten Fajer ze puszcza niebieski dymek . (Sc57 raczej idiotoodporny jest) Moje sprzety nigdy nie mialy lekko ale wszystko bylo wymieniane na czas a nawet wczesniej....