Strona 1 z 1

regulator 1000rr

Post: 31 października 2013, 19:39
autor: eXo
Witam ponownie.
Otóż mam słynny problem Hondy 1000rr (a przynajmniej tak określił Pan Szmid z firmy Gywer) mianowicie spalony alternator. Po wyjeciu faktycznie przypalonego altka, wysłałem go do naprawy. Przyszedł przewinięty stator, bez wtyczki, gdyż była upalona. Zagiąłem blaszkami od kumpla z pracy, zlutowałem na krótko z regulatorem, zalałem nowy olej i odpalilem. Napięcie na wolnych obrotach oscylowało w granicach 13,5v czyli wszystko w porządku. Zadowolony poskładałem owiewki i poszedłem spać. Dzisiaj chciałem śmignąc na moto, jednak coś mnie naszło i sprawdziłem napiecie jeszcze raz: 11,75v - brak ladowania. Dwie rzeczy przychodza mi do głowy:
1) walnięty regulator, co w Hondzie zdarza się dośc czesto, w 1000RR ponoć rzadziej.
2) zwarcie na którymś przewodzie - tutaj jak wiadomo, trzeba rozebrać pół moto, żeby sprawdzić cała instalacje.
Najpierw chcialbym sprawdzić regulator, ale jedyny pomysł jaki mój głupi łeb wymyślił, to podmianka z innego moto. Jeśli na innym regulatorze napięcia dalej nie będzie, znów otworze dekiel sprawdze stator i zaczne rozbierać moto.

Ale wracając do regulatora, po zbadaniu kilku tematów z użyciem opcji "szukaj", mam pytanie do szanownego grona użytkowników forum: Z jakich motocykli, po za 1000rr, pasuje nieszczesny regulator?
Jestem otwarty na jakiekolwiek inne sugestie odnośnie rozwiązania problemu, chciałbym jeszcze ożywić Blade'a przed zimą ;)

Post: 31 października 2013, 20:10
autor: stashekcn
Możesz zmierzyć napięcie jakie Ci wchodzi do i z regulatora. Jak coś to mam ori na sprzedaż

Post: 31 października 2013, 20:21
autor: eXo
Zrobię to gdy tylko dopadnę jakiś zastępczy regulator, nie chcę kupować niepotrzebnie, jeśli ten jest w porządku. Jeśli będę musiał, jaka cena regu?

Post: 31 października 2013, 21:04
autor: stashekcn
220zł, jest to fabryczny. Możliwe że bede w Krakowie na dniach...

Post: 31 października 2013, 21:08
autor: tomekn
z żadnego innego nie pasuje, tylko SC57A

Post: 31 października 2013, 22:17
autor: wiertło
eXo, warto też sprawdzić aku bo może robić taki młyn. A takie problemy jak Ty opisujesz zaczynają się od dolegliwości akumulatora.

Post: 01 listopada 2013, 19:37
autor: eXo
wiertło a powiesz mi coś wiecej n.t jak sprawdzić aku? Co prawda jest to niezbyt nowa yuasa, ale napiecie daje dobre. Udało mi się dorwac regulator po dość dobrej cenie więc w tygodniu wszystko będzie jasne.

Post: 01 listopada 2013, 22:43
autor: wiertło
zobacz ile same aku trzyma. A żeby dokładnie sprawdzić to byś musiał podjechać do kogoś kto ma urządzenie żeby sprawdzić je jak trzeba. Można też podmienić od kogoś takie same aku i zobaczyć ładowanie bo te co masz może mieć zware na celach i nie przymóje prądu i z stąd takie cuda są. Może każdy gadać co chce ale aku jest tu najważniejsze żeby nie mieć później problemów z ładowaniem, później masy kostki czyste i nie ma bata żeby moto nie chodziło i nie miało ładowania ;)

Post: 30 listopada 2013, 13:09
autor: eXo
Na śmierć zapomniałem żeby napisać ostatecznie co zawiniło. Niestety na skróty w żaden sposób nie dało się pójśc i w moim wypadku musiałem wymienić (przewinąć) stator, zmienić regulator i do tego dochodzi całkowicie wyśmigany aku. Dopiero po zmienionym regulatorze ładowanie powróciło na normalny poziom. Mogę tylko gdybac od czego się zaczęło, ale to pytanie do poprzedniego właściciela. Pozdrosy zazimowane fajerki ;)