Strona 1 z 1

BRAK SSANIA, slabiej pali na zimnym

Post: 23 lutego 2014, 13:36
autor: fake`
witam,
zatem, nie dziala mi ssanie, tymsamym przy odpalaniu na zimnym jest ciezej. w 99% nie mam problemu bo mieszkam w uk i nie ma mrozow, lecz czasami w zimne poranki musze pokrecic. aku jest nowy najlepszy jaki mieli w sklepie, podobno oryginalny.
nie zmienia to jednak faktu ze ssanie kompletnie nie dziala! gdzie ono sie dokladnie znajduje i jak ewentualnie mozna je zreanimowac? wszelkie podpowiedzi, zdjecia ipt mile widziane!!
dzieki!
Adam

Re: BRAK SSANIA, slabiej pali na zimnym

Post: 10 maja 2014, 22:47
autor: fake`
chcialbym odswiezyc temat, nadal pozostalem z problemem i nikt mi nie podpowiedzial gdzie szukac, jak to wyglada, jest to dreczace, nie przyjemnie sie go odpala bez ssania :(

Re: BRAK SSANIA, slabiej pali na zimnym

Post: 11 maja 2014, 01:06
autor: AdamSsS
Ssanie polega na uchyleniu przepustnic dlatego musisz porkęcić aby odpalił .
Skoro nie ma go w ogóle to sprawdziłbym czy nie uszkodziął się wiązka jest to mozolne ale do sprawdzenia jeszcze czujniki temp, od nich komp bierze tem silnika i wie czy trzeba ssanie czy nie . Możliwe że nie dostaje sygnału lub się czujnik zepsuł .

Re: BRAK SSANIA, slabiej pali na zimnym

Post: 04 lipca 2014, 08:13
autor: fake`
a gdzie ten czujnik moge znalez ? jak on wyglada.. :/ temperature na zegarze wskazuje ok, wiec jest dobry... chyba ze elek. ssanie uzywa .innego

Re: BRAK SSANIA, slabiej pali na zimnym

Post: 06 lipca 2014, 01:41
autor: yapknn
Rany boskie! @AdamSsS piszesz takie głupoty, że głowa boli!

Dobra to jest tak, "ssanie" nie ma nic wspólnego z elektroniką wiązkami i czujnikami.

W PGM-FI ssanie jest czysto mechaniczne.

Po zdjęciu airboxa zobaczysz przepustnice, tutaj masz schemat z serwisówki:
Obrazek

Po krótce: obok gardzieli masz dysze powietrza dla wolnych obrotów, te dysze są przymykane przez zaznaczone na zdjęciu "IAC VALVE" pierwszy jest na stałe 3 pozostałem mają śrubki po to żeby móc ustawić "synchro" czyli wyrównać ilośc powietrza wpadającą do poszczególnych cylindrów na wolnych obrotach.

"Ssanie" w Hondach z tych to "IAC THERMAL VALVE" dział na bardzo prostej zasadzie, płyn chłodniczy ogrzewa ten zawór i w miarę wzrostu temperatury zawór ten domyka IAC VALVE czyli ogranicza dopływ powietrza na wolnych obrotach do stanu "normalnego" W momencie kiedy odpalasz zimny motocykl, IAC są maksymalnie wyciągnięte dopływ powietrza jest duży, co wykrywa map sensor i komputer dokłada paliwa. UWAŻAJ nakrętka od tego ustrojstwa jest "painted white" co oznacza w hondzie NIE DOTYKAĆ. Osobiście sądzę, ze trochę przesadzili, ale trzeba mieć pojęcie jak to działa żeby regulować. Wkręcając tą nakrętkę spowodujesz, efekt jeszcze wyższych obrotów na zimnym silniku.

Musisz tam zajrzeć i zobaczyć byc może nakrętka się odkręciła i z tego powodu "ssanie" nie działa

Re: BRAK SSANIA, slabiej pali na zimnym

Post: 09 września 2014, 21:53
autor: fake`
O ogolnej zasadzie dzialania ssania slyszalem wczesniej, ale nigdy nikt mi nie wytlumaczyl co i jsk dokladnie. Tego mi bylo trzeba. Konkretny opis plus wstawka serwisowki. Wielkiee dzieki. Jak bede mial ktorys wolny weekend zabieram sie dopuki nie ma chlodow i wilgotnych porankow, ktore w anglii sa dosc siiillne ;P