Strona 1 z 1

Płyn w chłodnicy

Post: 21 marca 2014, 17:41
autor: asimje7
Witam, czy jest możliwe ze płyn chłodzący jest jasny/przeźroczysty i nie widać go w zbiorniku wyrównawczym? (minimum,maximum) Temperatura wydaje mi sie być normalna, około 85stopni podczas jazdy, wiatrak włańcza sie gdy jest 104 stopnie, ale temperatura rośnie, maxymalnie udało mi sie osiągnąć 110 podczas stania na światłach (mam motocykl tydzień). Po otwarciu korka z zbiornika widać u góry piane, ale nie umie dojrzeć czy jest tam płyn. Jutro jade na otwarcie sezonu wraz z paradą, a wiem ze wtedy motocykl może sie mocno zagrzać, nie chciałbym żeby mnie spotkało coś nie miłego. Ewentualnie czy podacie mi strone w serwisówce w której jest napisane jak wymienić płyn w chłodnicy, bo z moim angielskim jest średnio.

Post: 21 marca 2014, 19:39
autor: stashekcn
Popatrz pod słońce, u mnie tez słabo widać normalnie czy jest płyn w zbiorniczku. Motul jest jasnożolty, nie widać go np. Co do osiąganych temperatur, to norma. 115 nawet Ci wyskoczy, niepokojące bedzie powyzej 120

Post: 22 marca 2014, 23:09
autor: CODA
Wskazania masz normalne. Choć ja nie przekroczyłem nigdy 118 i tu już mowa o jeździe w korkach w 38-40 stopniach w słońcu.

Post: 27 marca 2014, 03:03
autor: Tylik
może głupie pytanie ale jeżeli moto przekracza 118-120 stopni stojąc w korku lub długo pod garażem w miejscu, to pytanie czy najlepiej jest:

- je zgasić i troche schłodzić,
- lekko przegazować do 4-5 tys obr. żeby płyn poszedł w obieg ?
- czy poprostu zostawić żeby wentylator schłodził - mimo że nie bardzo mu to idzie bo jest średnio wydajny gdy moto stoi.. ?

wiem że głupio to brzmi ale jeżeli przekracza 120 stopni wolałbym znać prawidłową odp. ;)

Post: 27 marca 2014, 11:31
autor: ferdas
najlepiej to by się było wyrwać z korku i polecieć żeby wychłodzić
gazowanie nic nie da bo wiatrak i tak wieje a termostaty pootwierane
gasić silnika raczej też nie polecam bo temperatura wzrośnie momentalnie bardzo wysoko