Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 07:27

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Alternator i regulator. Rozwiazanie problemu

Psujący sie alternator

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

Awatar użytkownika
 
Posty: 4
Rejestracja: 26 października 2014, 16:56
Motocykl: CBR1000 RR 4
Rok produkcji: 2004

Alternator i regulator. Rozwiazanie problemu

Post » 26 października 2014, 19:02

W polowie marca stalem sie posiadaczem CBR 1000 rr4 z przebiegiem 14.000 mil.
Od poczatku mialem wrazenie ze motor chodzi nierowno. Po przejechaniu pierwszego 1000 mil padl mi alternator.
Zostal wymieniony na nowy. Motor nadal chodzil nie tak jak chcialbym. ( wczesniej zrobilem 30.000 mil cbr 600 rr5 takze mialem porownanie). Przy przebiegu 19.500 mil podczas wyprawy motor znow odmowil posluszenstwa.
Dopiero po konsultacji w Honda TECNIMOTO w Fiueres w Hiszpanii dowiedzialem sie ze nie ma potrzeby kupowania regulatora tylko alternator razem z kolem( na ktore jest reklamacja dlatego caly zestaw wyniósl mnie 400 euro a nie 780)
Okazalo sie ze kola w rr4 1000 mialy zbyt duzo magnesów i dlatego alternatory sie palily.
Po zalozeniu nowych czesci motocykl chodzi jak nowy.
Dzis minelo kilka miesiecy od tej wyprawy. Ja mam prawie 24.000 mil i nic sie nie dzieje.
Kolejną sprawą jest przejscie na Repsol 10w40 Full synthetic(nie moglem znalezc innego wtedy) przy zmianie alternatora podczas wyprawy.
Zrobilem juz ok 4000 mil od tego czasu i nadal wszystko chodzi a biegi wskakują lagodniej.

Mam nadziej ze ten post pomoze komus :okulary:

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Re: Alternator i regulator. Rozwiazanie problemu

Post » 30 czerwca 2015, 18:00

Właśnie wróciłem z garażu z wyjętym alternatorem (spalony). Nie wiem co teraz zrobić. Kupić nowy zamiennik, kupić nowy oryginał, czy może dać do przewinięcia ale to będzie zależne od tego ile takie przewinięcie kosztuje. A może kupić używkę oryginalną za 390 zł? Może ktoś doradzi? nie chcę wtopić kilku stówek żeby po chwili znowu padło.

Awatar użytkownika
 
Posty: 900
Rejestracja: 07 września 2007, 23:16
Lokalizacja: Rzeszów
Pochwały: 15
Motocykl: RN19 (Były SC:33,57a,59)
Rok produkcji: 2007

Re: Alternator i regulator. Rozwiazanie problemu

Post » 30 czerwca 2015, 20:06

W takiej sytuacji jak Twoja (tylko , że moto 1800km od domu było) kupiłem nowy altek z Electrex World ok500zł i miałem zamiar przewinąć oryginał na zapas ale po kilku miesiącach sprzedałem moto.

Awatar użytkownika
 
Posty: 149
Rejestracja: 27 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Koło
Pochwały: 2
Motocykl: Honda cbr 929
Rok produkcji: 2000

Re: Alternator i regulator. Rozwiazanie problemu

Post » 30 czerwca 2015, 20:26

jak chcesz przewinąć to polecam goscia GYWER z Gogołowa, ja u niego przewijałem i jestem zadowolony, jak masz orginalny stator to jak pamietam to chyba kaszt jest w granicach 150-180 zl

 
Posty: 183
Rejestracja: 15 grudnia 2010, 17:13
Lokalizacja: dolny
Motocykl: SC 33
Rok produkcji: 97

Re: Alternator i regulator. Rozwiazanie problemu

Post » 01 lipca 2015, 08:04

blazej dobrze gada. 160 przewinięcie kurier 20 zł uszczelka bodajże 20 firmy athea czy jakoś tak. Gwarancja rok instrukcja obsługi i wszystko gra i buczy. Dodam tylko ze gościu zawodowiec a wskazówka voltomierzu stoi jak mały przed ślubem :P

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Re: Alternator i regulator. Rozwiazanie problemu

Post » 01 lipca 2015, 09:04

Dzięki koledzy. Chyba tam zadzwonię i dam do tego przewinięcia. Czytałem w necie, że gościu ma pozytywne opinie.

Tak mnie jeszcze ciekawi czy mój spalony alternator nie ma związku ze zmianą oryginalnego akumulatora na nowy Varty? 10 lat moto ma i dopiero teraz zmieniłem aku bo fabryczny jeszcze dawał radę na zimnym ale na gorącym już nie. Wstawiłem Varty i po kilku krótkich traskach spalił się alternator. Ciekawe, czy zbieg okoliczności czy może nowe aku ma jakiś wpływ na prądy w alternatorze i większe grzanie się cewek?


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości