Strona 1 z 1

komputer sterownik silnika

Post: 17 lutego 2009, 13:51
autor: gustlik1000rr
witam mam pytanie czy nie znacie kogos kto potrafi dobrac sie do kompa.a mianowicie chodzi mi o to ze nie włącza mi sie wentylator chłodnicy elektryk posprawdzał i twierdzi ze komp nie daje impulsu na czujnik temp.czy jest wogule opcja zeby dobrac sie do niego,jezeli jest to komu to zlecic poradzcie cos panowie bo sezon juz blisko

Post: 17 lutego 2009, 14:07
autor: RudiszRR
Watpie zeby to byla wina kompa raczej zmien elektryka, sprawdz czujniki drugi raz bo koszt wymiany modulu to ok 3 tysia.
W razie czego namiary na specow od modulow mam ale poki co sprawdz 10 razy czy to napewno nie czujnik

Post: 17 lutego 2009, 14:26
autor: motobandyta
sterowanie wentylatorem za pomocą komputer to chyba przerost formy nad treścią. jak do tej pory wystarczał zwykły bimetal i nie sądzę żeby coś się pod tym względem zmieniło. moja rada zmień elektryka.

Post: 17 lutego 2009, 14:33
autor: gustlik1000rr
siemanko Rudisz sprawa wygląda tak miałem dzwona po czym dmuchawa chodziła po włączeniu przełacznika zapłonu przez cały czas nawet po odpieciu czujnika temp. po moim grzebaniu przestała chodzic całkiem symulowalismy jej temp.innym czujnikiem na zegarach temp.pokazywało normalnie i dmuchawa nie chodziła dalej po spiecu na ostro przekaznika który odpowiada za dmuchawe włacza i chodzi cały czas. przejscia na przewodach tez sprawdzone i wszystko wpożo. a jezeli chodzi o elektryków to jest to juz drugi pierwszy nie zrobił nic przez 3 miechy.a obecny jest niby dobry rozwikłał kila zagadek motocyklowych

[ Dodano: Wto Lut 17, 2009 1:37 pm ]
motobandyta to nie kawa z 2000roku bo tylko cebra 2006r. w zx9r po spiecu przewodów od czujnika dmuchawa włączała sie a tu jest troszke nowsza technologia.yez myslałem tak jak ty i prawdopodobnie przez moje spinanie przwodów od czujnika CENZURA to co odpowiada za włączanie jej jak nie jes to wina kompa to co jeszcze odpowiada za to?

Post: 17 lutego 2009, 15:23
autor: BUZKA
Po prawej stronie pod plastikem bocznym u góry masz 2 przekażniki.Bliższy przodu to jest od wentylatora.Styki na przekazniku są oznaczone A B C D.Jezeli zagrzejesz fure na max to pomiedzy C D (wtyczke) musisz miec 12 v a jak nie masz to poszedł moduł.Jak masz 12V to masz wypalone styki przekażnika.Omomierzem pomierz przejscie pomiedzy C D na przekazniku jak nie ma to spalona cewka przekaznika.

Post: 17 lutego 2009, 19:32
autor: gustlik1000rr
Buzka po prawej stronie masz na mysli stojąc od przodu moto?tam gdzie bezpieczniki jak tak to są tam 4 przekazniki w jednej obudowie po wyjeciu z obudowy są dwie kosci po 2 przekazniki sprawdzałem symbole są identyczne zamieniłem je i nic nie pomogło dzis pozyczyłem kompa i kluczyk od kumpla jutro bede próbował wpiąc jego komputr zeby upewnic sie na 100% ze to jego wina

Post: 17 lutego 2009, 21:43
autor: BUZKA
Tfu...://Masz racje kierunek sie podaje w taki sposób jakby sie siedziało na moto.Pisałem posta w robocie:).Moduł bym na samym ciężkim końcu męczył po ustaleniu że do modułu cała linia jest ok,bo jeżeli masz zwarcie to możesz dobry moduł spalić.A czasem jest tak że może być totalna pierdółka spalona a człowiek sie w baniak drapie o co biega.Dorwij serwisówke i tam jest wszystko krok po kroku.Elektryk od pralki powinien sobie dać na luzie rade.

Post: 18 lutego 2009, 14:36
autor: gustlik1000rr
stawiałem na komputer i nie myliłem sie po wpieciu kompa kolegi dmuchawa chodzi odrazu po zapłonie tak jak było na moim zanim zatrzełem sam grzebac czyli cos oprócz kompa jest CENZURA

Post: 18 lutego 2009, 14:51
autor: BUZKA
No to miernik w łape i poszli:).Cudów żadnych tam nie ma.Troche czujników i 1 przekażnik.Czujniki masz na wierzchu,wentylator wiesz ze działa:).

Post: 18 lutego 2009, 15:25
autor: synek
to może podmień też ten przekaźnik od kumpla. a tak poza tym to moto pali normalnie na twoim kompie??

swoją drogą to przekombinowali z tym sterowaniem wentylatorem za pomocą kompa...

Post: 18 lutego 2009, 19:16
autor: gustlik1000rr
własnie z paleniem nie jest za wesoło ostatnio wykreciłem swiece bo nie mogłem odpalic i okazało sie ze były strasznie pozalewane wyczysciłem je i odpaliła puzniej jak sie zagrzała paliła na dotyk ale nastepnego dnia z rana i tak nie zapaliła nie wiem co jest grane a na kompie kumpla nie odpalałem nie pomyslałem zeby to sprawdzic bo chodziło o ten wentylator przekazniki zamieniałe i bez skutku.elektryk u którego stoi moto mówił zebym sie nie martwił bo jak naprawią kompa to z tym ze włącza sie cały czas po zapłonie poradzą sobie bez problemu.