Strona 1 z 1
Bierze plyn chlodniczy!!!!!!!

:
26 lutego 2009, 20:50
autor: sisi1623

:
26 lutego 2009, 21:17
autor: szafa87
Przecież miałes Moto u czikena w serwisie.....
ostatnio zachwalałeś jak ci odpicował pasieke...czyżby małe nie dopatrzenie :?
sisi

:
26 lutego 2009, 21:36
autor: sisi1623
kolego 954 bylo 2 razy u czikena a 1000rr nie bylo jeszcze u niego.

:
26 lutego 2009, 22:42
autor: cziken929
A nawet gdyby było u czikena...czy to znaczy, że motocykl nie ma prawa miec innych awarii ? A czy ciken jest komputerem i wpidając się w DLS widzi wszystko ? Motocykl jest najpewniejszy gdy wyjeżdzą z fabryki a mimo tego dostaje gwarancję i czesto ma wady konstrukcyjne.

:
26 lutego 2009, 23:48
autor: crazyduck
cziken929 racje nawet fabryka sie myli

komputery sie psuja a co dopiero ludzie

nic do Ciebie stwierdzam fakt.pozdro

:
27 lutego 2009, 00:59
autor: Luki213
No to kupa, uszczelka pod glowica lub gorzej, trzymam kciuki ze gdzies na laczach puszcza... ostatnio byl temat ze ucieka plyn chlodniczy....

:
27 lutego 2009, 02:16
autor: lukasz302
Ja kiedys miałem honde dwusuwa i miałem głowice nie dokreconą to w zbiorniczku wyrównawczym tak mi płyn bulgotał jakby się miał gotować. Może sprawdź czy na odpalonym silniku żadne dzwięki ze zbiorniczka nie dochodzą. Nie wiem czy podobne objawy sa w czterosuwie bo nie miałem jeszcze takiego przypadku w dorosłej hondzie.

:
27 lutego 2009, 09:31
autor: BUZKA
Sisi popatrz dokładnie w jaki sposób jest w Hondzie rozwiązane połaczenie zbiorniczka wyrównawczego z obiegiem chłodzącym(strona 233 w manualu).Dojdziesz po przewodach że tylko 1 jest podłaczony i to pod sam wlew płynu chłodzącego.Zbiorniczek wyrównawczy nie zmieni swojego poziomu jak będzie brało płyn.Poziom sie zmieni tylko w momencie przegrzania i wypchania wody z chłodnicy przez korek który słuzy jako zawór bezpieczeństwa.Zdejmij prawa górną owiewke,odkreć korek i sprawdz co sie tam dzieje i jaki masz poziom.No a jak nie masz emulsji w oleju to nie ma paniki i można latać dalej.POZDRO.Jak coś będziesz robił to zwróć uwage na opaski zaciskowe przy wlewie na chłodnicy bo tam miałem raz problem gdyż fabrycznie są słabo podokręcane.Opłaca sie je dla spokoju wymienić na mocniejsze.

:
27 lutego 2009, 10:16
autor: cziken929
BUZKA ni do końca tak jest. Zbiornik wyrównawczy jest w zasadzie zbornikiem nadmiaru i nie jest zbiornikiem obiegowym. Natomiast korek jest zaworem ciśnieniowym który otwiera sie przy pewnym ciśnieniu gdy gorący płyn zmienia swoją objętość znacznie i wówczas w zbiorniku przybywa płynu. Kiedy silnik stygnie w układzie tworzy sie podciśnienie i również przez ten korek płyn jest wciągany spowrotem do układu. Z tego co Sisi mówił to miał zalany niebieski płyn a oryginalnie występuje zielony bardzo ciemny. Może w PL ktoś wymieniał na jakieś petrygo któro akurat w 57 nie zda egzaminu ze względu na temp. pracy silnika dochodzącą do 110st. Być może jeszcze układ po wymianie wciągnął trochę płynu gdy się odpowietrzyl. Trzeba to obserwować i nie robić paniki. Wlać na max na zimnym silniku i polatać...uzupełnić i znowu. Jeśli dalej będzie lipa to sprawdzić szczelność połączeń, a jeśli to nie pomoże to dopiero zacząć się martwić. Jeszcze jedna rzecz; Jeśli płyn ucieka gdzieś w połączeniach magistrali to zawsze gdzieś pocieknie po gorących elementach silnika i wówczas czuś jego specyficzny słodkawy zapach który może pomóc przy stwierdzeniu usterki.

:
27 lutego 2009, 11:05
autor: BUZKA
A możliwe:).Z drugiej strony jest zimno i tak jak piszesz może już sie odpowietrzył układ i stan zostanie.No i słuszna uwaga szukania przecieku na "WĘCH".No i żeby zakatować SC57 do wywalenia uszczelki to trzeba sie starać.
sisi

:
27 lutego 2009, 21:06
autor: sisi1623
witajcie koledzy sprawdzilem wszystkie polaczenia i znalazlem jedna wadliwa obejme z lewej strony obok sruby mocowania silnika. wymienilem na nowa i wlalem plyn na maxa. zrobilek kreche na zbiorniczku i jutro jade poszaleje troszke i zobacze jaki jest stan plynu. odezwe sie jutro. oby wszystko bylo dobrze. pozdro