Strona 1 z 3

Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 14 września 2017, 16:57
autor: adamek52
Pany mam problem z ładowaniem, na wyższych obrotach jest normalnie 14,3 na niskich dużo poniżej 13 i spada, wymieniłem alternator i regulator napięcia dalej jest ta sama bajka. Gdzie jeszcze może być przyczyna jakieś pomysły ? czy to może być wina akumulatora ?

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 14 września 2017, 17:01
autor: wiertło
adamek52 pisze:Pany mam problem z ładowaniem, na wyższych obrotach jest normalnie 14,3 na niskich dużo poniżej 13 i spada, wymieniłem alternator i regulator napięcia dalej jest ta sama bajka. Gdzie jeszcze może być przyczyna jakieś pomysły ? czy to może być wina akumulatora ?

Zazwyczaj jak padło ładowanie akumulator też się wymienia bo on tu jest winowajcą. A alternator jest chiński czy przewijany ?

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 14 września 2017, 17:22
autor: adamek52
Przewijany. Wartości na alternatorze są dobre na każdej fazie na wolnych obrotach 10.5 a przy 5000 powyżej 30

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 14 września 2017, 17:37
autor: wiertło
Coś mało masz. Powinno być koło 60v jak mnie pamięć nie myli. Patrzyłeś w serwisówke ?

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 14 września 2017, 18:04
autor: adamek52
W serwisówce znalazłem tylko jaka powinna być rezystancja tego o napięciach międzyfazowych jakoś nie mogę zlokalizować

Zmierzyłem jeszcze raz w moto żeby dokładnie wiedzieć.
Wolne obroty 11,5V
5000obr/min około 45V

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 14 września 2017, 18:10
autor: wiertło
Masz sc57 ?

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 14 września 2017, 18:27
autor: adamek52
tak jest sc57a

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 14 września 2017, 18:57
autor: wiertło
Stanowczo masz za małe ładowanie. A możesz powiedzieć co sie stało z ładowaniem dlaczego wymieniałeś itp ?

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 15 września 2017, 00:45
autor: adamek52
Razu pewnego pięknego stał na wolnych obrotach wyłączyły się zegary, później lampy i na końcu zgasł. Sprawdziłem alternator i na jednej międzyfazie miał 0.5V jak dobrze pamiętam, więc go przewinąłem no i od tamtej pory jest taki problem że na wolnych obrotach miał stopniowo coraz słabsze ładowanie. Pomyślałem że to regler i przełożyłem go od kolegi z działającego moto i nic to nie zmieniło.

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 15 września 2017, 05:01
autor: wiertło
adamek52 pisze:Razu pewnego pięknego stał na wolnych obrotach wyłączyły się zegary, później lampy i na końcu zgasł. Sprawdziłem alternator i na jednej międzyfazie miał 0.5V jak dobrze pamiętam, więc go przewinąłem no i od tamtej pory jest taki problem że na wolnych obrotach miał stopniowo coraz słabsze ładowanie. Pomyślałem że to regler i przełożyłem go od kolegi z działającego moto i nic to nie zmieniło.

A kto Ci to przewijał ? Aku też podmień bo tu powinien być nowy po spaleniu altka.

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 15 września 2017, 07:50
autor: adamek52
u mnie w Białym taki szpec, innym przewijał i jest fest. Spróbuje z aku jeszcze, ale myślisz że takie wskazania mogą być przyczyną złego aku ?

Re: Nietypowy problem z ładowaniem

Post: 15 września 2017, 08:34
autor: maciekx
sc57 mialy fabrycznie jakis problem z alternatorami i potrafily sie palić od jazdy na zbyt niskich obrotach z tego co pamietam z jakiejś akcji serwisowej hondy, ładowanie masz fakt niskie ale jest chyba tak? bo napisales 13 i spada i teraz pytanie czy spada do tych 13 i stoi czy spada do napięcia akumulatora? sprawdz to dokładnie, weź naładuj akumulator i zmierz do jakich minimalnie spada napiecie ładowania na wolnych obrotach, sprawa wygląda w ten sposób ze w sc57 honda nie podaje sztywnych wartości ładowania tak jak to ma miejsce w innych modelach czy u innych producentów np 14-15V. honda podaje coś takiego napięcie akumulatora<napięcie ładowania<15.5V przy 5 tys obr, więc wnioskując każde ładowanie powyżej napięcia akumulatora jest dobrym napięciem ładowania. Dodatkowo oczysc wszystkie styki od aku też jakieś przewody masowe itp, i po prostu pojeździj zobacz co się bedzie dizało chyba ze jak mowie napięcie spada do napięcia akumulatora wtedy ewidentnie nie ma ładowania na wolnych obrotach i wtedy podejrzewałbym uszkodzony regulator.
zobacz na screen z serwisowki.