Dzisiaj jest 29 marca 2024, 07:31

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 5
Rejestracja: 06 lutego 2018, 16:30
Motocykl: HONDA CBR 1000RR SC57a
Rok produkcji: 2005

Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 27 kwietnia 2020, 22:42

Wczoraj zaskoczyla mnie sytuacja jaks zdazyla sie po odpaleniu silnika z pod stacji. Uruchomilem silnik i nagle strzal z pod korka wlewu oleju chmura dymu (szary). Pozniej zdazylo mi sie jeszcze to 2 razy. O co tutaj moze chodzić?
Olej wymieniony 500km temu na ten sam co kilka lat z rzędu

Awatar użytkownika
 
Posty: 670
Rejestracja: 01 października 2011, 08:51
Lokalizacja: Śląsk Bytom
Pochwały: 10
Motocykl: 1000rr sc57a
Rok produkcji: 4

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 28 kwietnia 2020, 13:25

Odma jest odpowiedzialna za "odpowietrzenie" komory silnika , na Twoim miejscu bym sprawdził czy coś samej odmy nie zatkało , a jak odkręcisz korek oleju na odpalonym silniku to mocno tam dmucha ?

 
Posty: 1036
Rejestracja: 24 kwietnia 2008, 21:04
Lokalizacja: Łódź
Pochwały: 43
Motocykl: SC33
Rok produkcji: 99

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 28 kwietnia 2020, 21:44

W 929 zdarza się, że uszkodzenie izolacji uzwojeń alternatora powoduje wybuch oparów oleju w bloku silnika, co w tym modelu powoduje poza kichnieciem wydmuchanie uszczelki pokrywy zaworów. Może w twoim przypadku jest podobnie, ale bardziej odporna uszczelka daje radę, a dym ucieka przez korek wlewu oleju. Osobiście od tego bym zaczął.

 
Posty: 5
Rejestracja: 06 lutego 2018, 16:30
Motocykl: HONDA CBR 1000RR SC57a
Rok produkcji: 2005

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 03 maja 2020, 21:53

Alternator padl, mozliwe ze jest tak jak mówisz. Upalony staror to powodowal. Motocykl stoi u mechanika. Kazalem mu tez zajzec do odmy. Odpowiadajac na pytanie czy dmucha no to nie zauwazylem dymu jak odpalonym cieplym lub zimnym. Jedyne co to dmucha obracajace sie sprzęgło.

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 19:48
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: cb500,cbr600,954, sc57a
Rok produkcji: 2004

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 05 maja 2020, 08:38

toper-utl pisze:W 929 zdarza się, że uszkodzenie izolacji uzwojeń alternatora powoduje wybuch oparów oleju w bloku silnika, co w tym modelu powoduje poza kichnieciem wydmuchanie uszczelki pokrywy zaworów. Może w twoim przypadku jest podobnie, ale bardziej odporna uszczelka daje radę, a dym ucieka przez korek wlewu oleju. Osobiście od tego bym zaczął.
Tak, dokładnie to samo miałem w SC57. Wydmuchało mi delikatnie uszczelkę pokrywy zaworów. Zmieniłem uzwojenie alternatora u Gywera plus oem uszczelka pokrywy i śmiga.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 19:48
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: cb500,cbr600,954, sc57a
Rok produkcji: 2004

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 05 maja 2020, 08:43

mokichanin pisze:Alternator padl, mozliwe ze jest tak jak mówisz. Upalony staror to powodowal. Motocykl stoi u mechanika. Kazalem mu tez zajzec do odmy. Odpowiadajac na pytanie czy dmucha no to nie zauwazylem dymu jak odpalonym cieplym lub zimnym. Jedyne co to dmucha obracajace sie sprzęgło.
Jak masz fabryczny przepalony alternator, to nie kupuj nowego chińczyka, tylko wyślij do Gywera na przewinięcie uzwojenia. Dostaniesz rok gwarancji na piśmie. Opinie o nim znajdziesz ;) ja już przewijałem w 954 i SC57.
Gywer 503 038 126.
Poza tym alternatory padają głownie przez kiepski akumulator, więc ważne jest utrzymywanie go w dobrym stanie.


Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Posty: 518
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:28
Lokalizacja: WLKP Kalisz
Pochwały: 7
Motocykl: była cbr 954 jest ZX10R
Rok produkcji: 2008

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 05 maja 2020, 19:39

Porządna bateria w Hondzie to podstawa od niej zaczynają się problemy z ładowaniem. :P

 
Posty: 5
Rejestracja: 06 lutego 2018, 16:30
Motocykl: HONDA CBR 1000RR SC57a
Rok produkcji: 2005

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 08 maja 2020, 22:15

Sprawa zaltwiona. Alternator. Pytanie jezzcze czym uszczlnic te gumeczke co wchodzi do silnika bo olej troszke przepuszcza a masa uszczelniajaca puscila

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 19:48
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: cb500,cbr600,954, sc57a
Rok produkcji: 2004

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 09 maja 2020, 08:51

mokichanin pisze:Sprawa zaltwiona. Alternator. Pytanie jezzcze czym uszczlnic te gumeczke co wchodzi do silnika bo olej troszke przepuszcza a masa uszczelniajaca puscila
Masa uszczelniająca powinna wystarczyć. U mnie nigdy nie było z tym problemu.
A to uzwojenie przewijałeś?


Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Posty: 5
Rejestracja: 06 lutego 2018, 16:30
Motocykl: HONDA CBR 1000RR SC57a
Rok produkcji: 2005

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 09 maja 2020, 11:46

Narazie wstawilem inny, gz jakis za 330

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 28 kwietnia 2013, 19:48
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: cb500,cbr600,954, sc57a
Rok produkcji: 2004

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 09 maja 2020, 11:49

mokichanin pisze:Narazie wstawilem inny, gz jakis za 330
Ale to nowy kupiłeś? :) bo wszystko co nowe to chińczyki. I jakie masz ładowanie?


Sent from my iPhone using Tapatalk

 
Posty: 5
Rejestracja: 06 lutego 2018, 16:30
Motocykl: HONDA CBR 1000RR SC57a
Rok produkcji: 2005

Re: Kichniecie plus dym z pod korka wlewu oleju

Post » 10 maja 2020, 09:32

Nowy. Na jałowych okolo 12. 8 przy 5tys 14.4


Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości