Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 08:51

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

Kłopoty z ładowaniem akumulatora

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 03 maja 2009, 16:07

musisz wyjąć swój alternator, pomierzyć i pytać sprzedawców o wymiary innych modeli. to że na zdjęciu wygląda tak samo nie oznacza że jest taki sam. niektóre alternatory różnią się zaledwie kilkoma milimetrami np. średnicy i już go nie wsadzisz.
poza tym to co ci się stało?? może wystarczy przewinąć?

 
Posty: 23
Rejestracja: 01 marca 2009, 15:44
Lokalizacja: TARNÓW
Motocykl: sc33 1999 i Hayabusa 2012
Rok produkcji: 2004

Post » 03 maja 2009, 20:06

JUZ NAWINOLEM DZIEKI ALE I TAK MAM NA ZAPAS JESZCZE JEDEN OD 1000 RR 2005 TEZ PASUJE DZIEKI ZA P[OMOC

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 06 maja 2010, 09:03

To chyba częsty problem z tym alternatorem?
Po jakim przebiegu się pojawia, czy nie ma to żadnego znaczenia?
Moto Psycho

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 06 maja 2010, 13:23

Ja zazwyczaj po glebie mam alternator do przewinięcia, bo uderzenie w dekiel powoduje miejscowe odpryśnięcie powłoki osłaniającej uzwojenie, przez co alternator zostaje zwarty (a przynajmniej jedna cela).

Awatar użytkownika
 
Posty: 76
Rejestracja: 25 lutego 2009, 20:13
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 2
Motocykl: GSXR1000 K8
Rok produkcji: 2008

Post » 06 maja 2010, 14:04

sc57a miało coś takiego jak "stator recall", więc tak częste awarie są prawdopodobnie związane z tym że nie wymieniono części w ramach akcji serwisowej

np.: http://pnwriders.com/general-discussion ... ecall.html

Awatar użytkownika
 
Posty: 591
Rejestracja: 21 kwietnia 2009, 18:38
Lokalizacja: Radomsko
Pochwały: 1
Motocykl: sc57a
Rok produkcji: 2005

Post » 07 maja 2010, 23:36

Pomierzyłem całą elektrykę według serwisówki i wszystko jest ok.
Chyba mam słaby aku bo jest od nowości.
Jak go naładuję ładowarką elektroniczną trzyma 12,6V, a na wariata zwykłą jest 13,2V.
Jeżeli włączę na chwilę światłą to muszę go ładować ok 10min.
Co o tym myślicie?
Nigdy nie padł tak żebym nie odpalił maszyny, ale dość mocno omdlewał.

P.S.
Silniki R1 06 w niektórych modelach też mają wadliwe alternatory.
Tamte rozsypują się mechanicznie to do tych co się chwalili Yamahami :)
Moto Psycho

 
Posty: 23
Rejestracja: 01 marca 2009, 15:44
Lokalizacja: TARNÓW
Motocykl: sc33 1999 i Hayabusa 2012
Rok produkcji: 2004

pomoc

Post » 09 maja 2010, 19:48

słuchaj sprawdz ładowanie z alternatora kiedy slinik bedzie pracował na ok 5000 obr. o ile dobrze pamietam. ja sprawdzałem jak chodził na wolnych i było wszystko jak serwisówki mówią. a okazało sie ze nie maił dobrego ładowania jak go wkeciłes na obroty i okazało sie ze miał nadpalone cewki czy cele i to dwie. nie powiem Ci jakie powinien miec dokladnie ładowanie bo juz nie pamietam ale duze to juz musisz dopytac. wtedy tez sadziłem ze to regulator ale byl dobry. a na wolnych obrotach wszedzie prad maił ksiażkowe napięcie. problem był jak go wkęcałeś na obroty.

 
Posty: 958
Rejestracja: 19 stycznia 2010, 18:25
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 1000 rr repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 16 maja 2010, 08:51

panowie ja mam podobny problem po naładowaniu akumulatora i po przejechaniu jakiś 20 -30km zaczyna mi wszystko wariować gaśnie prędkośćiomierz nie działa obrotomierz .Na wolnych obrotach gaśnie jak przytrzymam na wysokich obrotach nie zgaśnie ,pan edzio w warsztaćie powiedział (po sprawdzeniu altka że jest ok ).Po naładowaniu aku.. na sucho przy zgaszonym moto na mierniku mam 12.8v czy aku jest ok czy regulator padł mam ból hu.....ja bo niewiem co kupić czy regulator czy akumulator prosze o pomoc dzieki wielkie za porady
maliniak

Awatar użytkownika
 
Posty: 174
Rejestracja: 22 lutego 2010, 22:17
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 16 maja 2010, 18:44

Hej erikson, sprawdź aku przy załączonym silniku i ok 2-3tys obr. Powinieneś mieć ładowanie od ok. 12.8 do 15V.

Poza tym sprawdź czy nie stopiło Ci wtyku przy regulatorze no i możesz przeczyścić od razu

 
Posty: 958
Rejestracja: 19 stycznia 2010, 18:25
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Pochwały: 1
Motocykl: cbr 1000 rr repsol
Rok produkcji: 2005

Post » 16 maja 2010, 21:15

siema sopel a jak ladowanie bedzie mniejsze od tego co podales to bedzie oznaczalo ze akumulator kaplica czy jakas inna jeszcze opcja
maliniak

Awatar użytkownika
 
Posty: 938
Rejestracja: 31 grudnia 2008, 16:05
Lokalizacja: W-wa
Pochwały: 11
Motocykl: SC57a
Rok produkcji: 2004

Post » 16 maja 2010, 21:30

W manualu napisali, że przy 5000 rpm i włączonych długich światłach robisz pomiar

Awatar użytkownika
 
Posty: 174
Rejestracja: 22 lutego 2010, 22:17
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: CBR 900 RR SC33
Rok produkcji: 1997

Post » 16 maja 2010, 22:35

erikson pisze:siema sopel a jak ladowanie bedzie mniejsze od tego co podales to bedzie oznaczalo ze akumulator kaplica czy jakas inna jeszcze opcja


Aku wydaje mi się, że masz ok. Stwierdzam po Twoich wcześniejszych pomiarach bo dla naładowanego powinno być 12,6V.

Wydaje mi się, że to regulator ale musisz to sprawdzić.

PoprzedniaNastępna

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości