Strona 1 z 2

POMOCY BRAK SPRZĘGŁA CBR 1000 RR

Post: 01 maja 2010, 09:32
autor: jarek25
Witam podczas odkręcania lewej kiery w mojej CBR 1000 RR musiałem odkręcić śrobę mocującą przewód do pompy sprzęgła żeby dostać sie do śruby mocującej kierę , z tego przewodu sprzegła przy kierownicy wyciekło mi troszkę płynu DOT4.Póżniej po złożeniu wszystkiego okazało sie że nie mam sprzęgła klamka jest miękka.

Czy miał ktoś taką samą sytuację ??
Proszę o pomoc

Pozdr

Post: 01 maja 2010, 09:37
autor: synek
można dużą strzykawkę (100ml) podłączyć wężykiem do odpowietrznika i przeciągnąć płyn razem z powietrzem lub podpompować klamką, trzymać wciśniętą, odkręcić odpowietrznik, zakręcić, puścić klamkę i znowu podpompować itd aż cały układ się odpowietrzy. tylko jak będziesz odkręcać odpowietrznik to załóż jakiś wężyk żeby płyn ściekał do jakiegoś pojemnika a nie na silnik.

[ Dodano: Sob Maj 01, 2010 9:39 am ]
możesz też spróbować przechylić mocno moto na prawą stronę i czekać aż powietrze samo przedostanie się do zbiorniczka i ucieknie.

Post: 01 maja 2010, 09:39
autor: prezes
Musisz dolać ( a najlepiej korzystając z okazji wymienić na nowy) i odpowietrzyć układ

Post: 01 maja 2010, 14:21
autor: jarek25
Próbowałem odpowietrzyć tym odpowietrznikiem po lewej stronie przy dzwigni biegów i nic niewiem co jest .

Czy oprócz tego odpowietrznika jest jeszcze jakiś inny????

Post: 01 maja 2010, 14:36
autor: babyy82
Przechyl moto w prawo najpierw i poczekaj az sie pompa odpowietrzy. Potem odpowietrzaj normalnie.
Nie tobie pierwszemu sprzeglo zjadlo nerwy ;)

Ewentualnie spusc stary plyn i strzykawka przez odpowietrznik od dolu wpychaj pomalu to powinno sie samo odpowietrzyc.

Post: 01 maja 2010, 14:37
autor: sasza_19
no to dolewasz płynu pompujesz hamulcem kilka razy .. naciskasz hamuclec do konca jednoczesnie odkrecasz ta śróbe co odkreciles wczesniej przy demontazu kiery i polecą z niej bombelki ;) czyli powietrze. zakrecasz srobe i dopiero puszczasz klamke i pompujesz dalej. aż do skutku powtarzasz operacje. odpwoietrznikiem tym na dole czasem cieżko odpowietrzyc. wiec przy pompie bedzie najszybciej. ja tak zawsze robilem. acha musisz uwazac zeby plyn gdzies na lakier nie poszedł ;) szmatka w pogotowiu :D pzodro

[ Dodano: Sob Maj 01, 2010 2:43 pm ]
\oczywiscie ta śrobe nei do konca okrecasz tylko tak zeby wyciekly bombelki :mrgreen:

Post: 01 maja 2010, 16:19
autor: morfeusz126
Ja za wymianę płynu w sprzęgle płaciłem 30zł + płyn oczywiście ,szkoda nerwów :mrgreen:
( serwisie hondy jak by ktoś pytał)

Post: 30 lipca 2010, 16:46
autor: marcinSC33
Z innej beczki - przy wymianie klocków wymieniłem płyn hamulcowy na Motula RBF 600 zostało mi go spokojnie na wymianę w układzie pompy sprzęgła - czy ktoś zalewał RBFem ten układ? Producent sugeruje DOT 4 moim zdaniem nie powinno być problemu po zalaniu RBFem (tak samo jak zmieniałem standardowy DOT4 z układu hamulcowego na RBFa) ale z ciekawości pytam czy ktoś to robił ? Czy jakichś negatywnych skutków nie było? PZDR

Post: 30 lipca 2010, 16:50
autor: Borys86
Motul RBF 600 spełnia normę DOT 4 więc wszystko jest zgodnie z zaleceniami producenta więc lać nie zastanawiać się...

Post: 03 grudnia 2011, 19:58
autor: $iwy
Panowie mam problem ze sprzęgłem w moim sc57 jak go kupiłem od forumowicza (w lutym) miałem zapowietrzone sprzęgło-odpowietrzyłem je i była gitara.(mówił że ostatni raz jeździł w październiku) Przez sezon śmigałem było ok a od września moto stało w garażu-nie miałem czasu i w ogóle.Dzisiaj odpaliłem go i chciałem tylko wyjechać z garażu-wbiłem 1 weszła z lekkim zgrzytem i nie mogłem wybić biegu.Najprawdopodobniej znowu się zapowietrzyło sprzęgło.Macie jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje??

Post: 03 grudnia 2011, 21:05
autor: wiertło
chyba gdzies lapie lewe powietrze i to jest przyczyna

Post: 03 grudnia 2011, 22:29
autor: blazej33
Borys86 pisze:Motul RBF 600 spełnia normę DOT 4 więc wszystko jest zgodnie z zaleceniami producenta więc lać nie zastanawiać się...


Ja mam hamulce i sprzęgło zalane RBF600, wszystko działa super.
Przy odpowietrzaniu sprzęgła jak pompujecie to za każdym razem warto przytrzymać wciśniętą klamkę sprzęgła przez około 2 sek. i dopiero puszczać. Ten układ ma większą bezwładność.