Dzisiaj jest 20 kwietnia 2024, 13:14

FORUM.FIREBLADE.PL

Forum miłośników Hondy FireBlade CBR1000RR-R | CBR1000RR | CBR954RR | CBR929RR | CBR900RR | SC82 | SC77 | SC59 | SC57 | SC50 | SC44 | SC33 | SC28

problem z EXUP-em

Tematy dotyczące usterek lub awarii Hondy Fireblade CBR1000RR SC57 2004-2007

Moderatorzy: maciekx, Tytus

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 14 października 2009, 21:24

taka pozycja faktycznie powinna być po przekreceniu stacyjki ok 50 stopni od pełnego zamknięcia. Jak przekrece lekko serwo lub kołowrotek to po włączeniu zapłonu wraca na taką właśnie pozycje. I tutaj niespodzianka. Nawet jak włącze tryb serwisowy w DLC (złącze zielony i brązowy) to nic z serwo się nie dzieje. Mniemam że powinno ustawić sie na tryb otwarty tak jak pow 6 tyś obrotów czyli na równo ze wskaznikami ale u mnie nic sie nie dzieje. Może coś źle połączyłem w tym DLC albo złą kolejność robie (najpierw robie zworke potem stacyjke a potem knefel ON). Dodam że błędy pokazuje (a raczej nie pokazuje bo jednostajnie świeci MIL), ale jak odłączyłem serwo to pokazał błąd 35 czyli błąd serva czyli chyba dobrze zwarłem? tak więc nie wiem gdzie jest przyczyna :(
Jutro pobawie się z tym DLC, posprawdzam czy zworka się styka bo to nie możliwe że wszystko działa a serwo na tryb serwisowy się nie przełączało.

Podpowiedzcie coś bo mimo że pogoda nie dopisuje to mam nadzieje jeszcze poskładać moto i coś pojeździć w tym sezonie.

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 14 października 2009, 22:59

to że świeci się kontrolka cały czas to dobrze bo nie ma żadnych błędów, a to że servo się nie rusza to źle i właśnie nie wiem dlaczego. u mnie od razu po włączeniu trybu serwisowego servo ustawia się w odpowiedniej pozycji. robisz wszystko tak jak opisałem to na poprzedniej stronie (zapłon na ON, czerwony przycisk na ON, stopka boczna rozłożona)??

[ Dodano: Sro Paź 14, 2009 11:02 pm ]
dopóki serwo nie zacznie ustawiać się w trybie serwisowym w odpowiedniej pozycji to nie masz co regulować linek bo możesz jeszcze coś zepsuć.

 
Posty: 319
Rejestracja: 06 listopada 2008, 14:02
Lokalizacja: katowice
Pochwały: 1
Motocykl: sc57
Rok produkcji: 0

Post » 14 października 2009, 23:30

wszystko wydaje się działać, temat mam obcykany, serwisówkę prześledzoną. Jedyne co mi przychodzi do głowy to nie zwrócenie uwagi. Zrobiłem zworkę by sprawdzić błędy to zadziałało a może kiedy zrobiłem jeszcze raz by sprawdzić servo to nie zwarłem (bo używam zwykłego drutu). Także jutro zwrócę na to szczególną uwagę i dam znać co się działo. Jeśli zadziałał to przynajmniej pozostawie swóje poprzednie posty w ramach instrukcji dla potomnych :okulary:.

Przy okazji zrobiłem zdjęcie kostki DLC nie wiem jak u was ale ja miałem problem z odróżnieniem brązowego od żółto brązowego ;)
http://img376.imageshack.us/img376/2387/dsc00284.jpg

EDIT: No i udało się, okazało się że faktycznie nie stykałem w kostce serwisowej (używałem drutu 1,5 kwadrat więc nie wchodził i nie zwierał). Reszta poszła bez problemu. Dodam tylko że jeśli się za mocno naciągnie linki, to servo nie daje rady obracać i piszczy. Wtedy należy szybko je wyłączyć żeby się nie spaliło. Co ciekawe kiedy servo nie wyrabiało poprzez naciągnięte linki komputer pokazywał aż 5 błędów ( błąd nr: 2, 8, 9, 34 i 51), natomiast gdy wyregulowałem linki i serwo chodziło poprawnie to wszystkie błędy zniknęły :ooo:

Tak wyglądają wyregulowane linki
w trybie serwisowym: http://img70.imageshack.us/img70/2379/dsc00293d.jpg
a tak po wyłączeniu zworki: http://img61.imageshack.us/img61/3779/dsc00292g.jpg

Nie wiem tylko czy ta druga opcja to 50stopni otwarcia, wygląda na więcej ale narazie tak zostanie.
Załączniki
dsc00284.jpg
dsc00292g.jpg
dsc00293d.jpg
Ostatnio zmieniony 01 stycznia 1970, 02:00 przez diobol, łącznie zmieniany 1 raz

 
Posty: 408
Rejestracja: 25 czerwca 2008, 22:57
Lokalizacja: Lublin
Pochwały: 3
Motocykl: sc57 04'
Rok produkcji: 0

Post » 15 października 2009, 20:21

u mnie jest tak samo.

Awatar użytkownika
 
Posty: 592
Rejestracja: 06 sierpnia 2009, 21:15
Lokalizacja: Ziemia
Pochwały: 3
Motocykl: był zawsze moim marzeniem
Rok produkcji: 2018

Post » 07 stycznia 2010, 02:29

Ciekawy temat. Za jakiś czas jak poskładam moto to sprawdzę te ustawienia u siebie. a mam jeszcze pytanko małe. Co ile tyś należy regulować to ustrojstwo? :)

 
Posty: 32
Rejestracja: 19 stycznia 2012, 00:04
Lokalizacja: Osiek k.O
Motocykl: FireBlade sc 57
Rok produkcji: 2004

Post » 11 października 2012, 12:36

Panowie jest możliwość podpięcia linek w inne miejsce w silniczku? Chodzi mi o to ze na silniczku jest mały i duży kołowrotek. Tak się zastanawiam bo zauważyłem różne miejsca w tym kołowrotku gdzie można podpiąć linki. Pozdro

 
Posty: 25
Rejestracja: 21 marca 2012, 11:44
Lokalizacja: wwa
Motocykl:

Post » 18 czerwca 2013, 09:14

Witam
czy możecie dać znać jakoś opisowo ew. ze zdjęciem jak i którędy poprowadzić linki exupa od wydechu do silniczka w sc57a ? jakie czynności wykonać co odkręcić itp, sie męczyłem z godzinę wczoraj i za cholere nie wymyśliłem którędy je puścić, a chce je spowrotem założyć, w serwisówce jest wszystko ale tego jak poprowadzić linki jakoś nie namierzyłem :/
Pozdr
Pozdrawiam
Maciek

 
Posty: 168
Rejestracja: 06 lipca 2010, 14:59
Lokalizacja: Świdwin
Pochwały: 8
Motocykl: CBX 1000
Rok produkcji: 0

Post » 18 czerwca 2013, 12:29

ostatnio montowałem klientowi i korzystałem z serwisowki, jest tam dokładnie jak poprowadzić linki

 
Posty: 25
Rejestracja: 21 marca 2012, 11:44
Lokalizacja: wwa
Motocykl:

Post » 18 czerwca 2013, 13:27

a możesz strone podać ? bo dobre pol godziny jechałem i nie mogłem namierzyć :( dziś poszukam jeszcze raz ale przeglądałem strona po stronie i nie znalazłem. bo niby jest na stronie 49 rozdział 2-6 ale z tego rysunku g... mozna zobaczyć ktoredy je puścić ani nie jest opisane jak,.

jakbyś mogł napisać co trzeba odkręcić ( czy owiewki ) i którędy mniej wiecej je puszczać ( prawa, lewa strona czy środek probowałem puszczac w lewą strone od wydechu do silniczka i nie szło a z prawej nie widziałem możliwości wciśnięcia ich bez rozbierania połowy moto ...
Pozdrawiam
Maciek

 
Posty: 168
Rejestracja: 06 lipca 2010, 14:59
Lokalizacja: Świdwin
Pochwały: 8
Motocykl: CBX 1000
Rok produkcji: 0

Post » 19 czerwca 2013, 09:18

na pewno musisz mieć ściągnięty zbiornik, lewą owiewkę ściągnij żeby mieć dostęp do silniczka, linki po podłączeniu w zasadzie same się układają, w serwisowce musisz tylko znaleźć która gdzie jest podłączona do silniczka i jak są ułożone względem innych linek, kabli, wiązki itd.

 
Posty: 25
Rejestracja: 21 marca 2012, 11:44
Lokalizacja: wwa
Motocykl:

Post » 19 czerwca 2013, 10:45

dzieki za wskazówki,
próbowałem to powciskać bez rozbierania czegokolwiek, może ze zdjętym bakiem będize prosciej, widze ze to robota na troche dłużej niz 10 minut, pokombinuje, pozdr

[ Dodano: Sro Cze 26, 2013 2:03 pm ]
a może ktoś łopatologocznie wytłumaczyć która linka ma gdzie iść :) ?

( cieżko to opisać ale...) : patrząc od wydechu i zaworu w wydechu - dolna linka z puszki ( ta ze sprężynką ) idzie sobie do silniczka pod bakiem i w silniczku jest od wewnątrz czy od zewnątrz kołowrotka ??
puszczona i zawija się do silnika czy na zewnątrz motoru w neutralnym położeniu ( choć to akurat widać na jednym ze zdjęć )

serwisówce nie znalazłem podłączania linek a jedynie ich regulacje, i nie wiem czy dolna linka z wydechu idzie u mnie tam gdzie trzeba i czy tym samym exup nie działa mi odwrotnie zamiast otwierać zamyka itd.

albo najlepiej - jest ktoś z wawy z sc 57a żeby mozna było sie gdzies ustawić i zebym mogł podpatrzeć jak to jest założone ? :) to chętnie podjade zobaczyć.

bo kuzwa żem założył linki iii nie jest dobrze.... :) bez linek moto jezdziło teraz nie chce ;) na zdrowy rozum chyba odwrotnie albo po prostu mi nie otwiera wydechu i sie dusi, moto powyżej 4 tyś obrotów nie jedzie mozna z manetą robić co sie chce ;P skastrowałem ją tym zabiegiem do jakichś max 90 koni ... eh
nie chce ich wywalać tylko zobaczyć czy nie jest lepiej jak są poprawnie podłączone bo bez nich jezdziłem długi czas i dół jest jakiś taki słabawy.

{ozdr

[ Dodano: Pią Cze 28, 2013 10:41 pm ]
oczywiscie założzyłemjeza pierwszym razem zle na kolowrotek i w momencie dodawania gazu zamykało mi zawór ;) muł straszliwy heheh

ustawiłęmwszystko jak powyżej na fotacj i jest ok - moze i ten dół sie troche poprawił ale kolosalnej rozniczy nie czuje .
Pozdr
Pozdrawiam
Maciek

Awatar użytkownika
 
Posty: 7
Rejestracja: 31 marca 2012, 11:07
Lokalizacja: Ełk
Pochwały: 1
Motocykl: było sc33 sc44 jest sc57b
Rok produkcji: 2007

Re: problem z EXUP-em

Post » 07 września 2015, 20:45

Witam w mojej hondzie sc 57b zawór egcv jest ustawiony na wyłączonym silniku tak jak na załączonym zdjęciu. Mam prośbę może ktoś z kolegów z forum wrzuci zdjęcie jak to powinno być prawidłowo ustawione z góry dziękuje
Załączniki
DSC03709.JPG

Poprzednia

Wróć do Usterki/awarie (CBR1000RR SC57)

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości