Strona 1 z 2
Zamiana łańcucha na pasek

:
26 sierpnia 2010, 16:04
autor: Sajka77
Witam wszystkich
Mam dziwny pomysł , może nawet zwariowany ale
chciałbym zmienić łańcuch w swojej CBR-ce na pasek napędowy
wiąże się z tym fakt że pasek jest prawi bez obsługowy
lecz powstaje pytanie czy warto i czy są jakieś przeciw wskazania na zamianę
czy np wytrzymałość jego będzie wystarczająca - niektóre motocykle z dużym momentem go posiadają i jeżdżą
czy np prędkość obrotowa dla niego nie będzie za duża
albo czy jakieś inne czynniki nie stają na drodze takiej zamiany
Jeśli ktoś ma wiedzę na ten temat lub już jakieś doświadczenia proszę o wypowiedzi

:
26 sierpnia 2010, 16:13
autor: sc-xxx
Wg, mnie ktoś wymyslił kiedys łancuch w sportach bo widocznie jest lepszym rozwiazaniem dlatego chyba nie warto poprawiac fabryki i wielu lat doswiadczen na tym polu. Kupując sporta chyba wiedziałes jak to jest ze trzeba dbać wiec dziwny masz pomysł ale mimo to jak uda Ci sie to zrealizowac to pochwal sie na forum.

:
26 sierpnia 2010, 16:44
autor: MaciekM
sc-xxx pisze:Wg, mnie ktoś wymyslił kiedys łancuch w sportach bo widocznie jest lepszym rozwiazaniem dlatego chyba nie warto poprawiac fabryki i wielu lat doswiadczen na tym polu. Kupując sporta chyba wiedziałes jak to jest ze trzeba dbać wiec dziwny masz pomysł ale mimo to jak uda Ci sie to zrealizowac to pochwal sie na forum.
Takim tokiem rozumowania nie warto nic w motocyklu zmieniać bo przecież producent wymysliłnajlepiej np gumowe przewody hamulcowe i brak amortyzatora skrętu albo niska szybke nie znam sie na tyle żeby coś poradzić w tej sprawie i mozliwe ze sa jakieś przeciwskazania ale twój argument to żaden argument.

:
26 sierpnia 2010, 20:09
autor: chanbord
Podoba mi się pomysł.

Sam zrobiłbym to samo gdybym miał troszkęluźnej kaski
Zastanawia mnie jedno, a mianowicie szerokość paska, bo musiałby jednak być szerszy niż łańcuch i to pewnie będzie problem.
CIekawa opcja... może jak skończy mi się łańcuch to też o tym pomyślę


:
26 sierpnia 2010, 20:16
autor: Borys86
a wg mnie raczej to się nie opłaca ;d i będzie bardzo ciężkie w wykonaniu ale powodzenia z chęcią poczytam o efektach waszych prac... niewątpliwą zaletą paska jest to że jest on sporo cichszy od łańcucha....
PS. jak komuś nie chce się smarować łańcucha to są takie sprzęty które sporo osób sobie chwali mowa oczywiście o scottoiler/motoiler...

:
26 sierpnia 2010, 21:55
autor: excat
Gdzieś, kiedyś na necie widziałem takie gotowe zestawy do róznych moto. Co prawda to było pare lat temu, ale spróbuj poszukać.

:
27 sierpnia 2010, 09:15
autor: Sajka77
chanbord pisze:Podoba mi się pomysł.

Sam zrobiłbym to samo gdybym miał troszkęluźnej kaski

Zastanawia mnie jedno, a mianowicie szerokość paska, bo musiałby jednak być szerszy niż łańcuch i to pewnie będzie problem.
CIekawa opcja... może jak skończy mi się łańcuch to też o tym pomyślę

większym wyzwaniem od szerokości paska będzie założenie napinacza dla tego paska
i tak go skonstruowania aby działał prawidłowo.
Powoli zbliża się czas zimowy, więc będzie czas na modyfikacje i usprawnienia.

:
27 sierpnia 2010, 12:31
autor: kris_big
a ja stawiam że małe koło pasowe które będzie na wałku zdawczym będzie miało tak dużą średnicę że po prostu nie zmieści się w tak małej przestrzeni jak teraz jest zębatka oryginalnie

:
27 sierpnia 2010, 12:47
autor: sc-xxx
MaciekM pisze:Takim tokiem rozumowania nie warto nic w motocyklu zmieniać bo przecież producent wymysliłnajlepiej np gumowe przewody hamulcowe i brak amortyzatora skrętu albo niska szybke nie znam sie na tyle żeby coś poradzić w tej sprawie i mozliwe ze sa jakieś przeciwskazania ale twój argument to żaden argument.
Amortyzator, stalowy oplot czy wyższa szybe raczej stostuje sie dla bezpieczenstwa i poleszpszenia prowadzenia wiec nie porównuj tego do zmiany łancucha na pasek

:
27 sierpnia 2010, 13:10
autor: fesk
Jeżeli pasek rozrządu wytrzymuje w dieslu to czemu by nie wytrzymał w motocyklu
Jednak wydaje mi się że pasek taki długo nie wytrzyma szarpnięć itp.
I pojawia się też pytanie czy taki zestaw nie musi mieć jakiegoś napinacza który przy ruchu wachacza napnie albo zluzuje pasek przynajmniej tak mi sie wydaje ... bo tak jak jest w łańcuchem że im wieksze obciążenie tym jest bardziej napięty a jak podskoczy nam dupa to się luzuje bardziej. ale mogę się mylić
No chyba że robicie hard-taila


:
27 sierpnia 2010, 13:41
autor: blazej33
Buell lata na pasku


:
27 sierpnia 2010, 14:03
autor: orzech
Gdzieś kiedyś czytałem że eksploatacja paska w Buellu wygląda następująco:
co 25tys km napięcie,
co 50tys km wymiana,
więc jak dla mnie bajka, wydaje mi się że na pewno w części motocykli pasek sprawdza się idealnie ale czy da radę w supersportach o mocy grubo powyżej 150Km ?