Strona 1 z 1

sc57b czujnik przechylu problemm

Post: 03 kwietnia 2011, 21:07
autor: sosikon333
Witam. Postanowilem sprawdzic w mojej sc57b jak nisko mozna pochylic motocykl do momentu kiedy czyjnik przechylu wylaczy silnik, i co sie okazaly gdy pochylam moto na prawa strone i motocykl dotyka asfaltu sruba od podnozka kierowcy to wszystko ok a jesli na lewa strone to jak tylko dotyka sruba od podnozka to gasnie. Wiele razy czytalem ze motocykl mozna tak pochylic na zakrecie ze trze sie tymi srubami ktore sa pod podnozkiem kierowcy .Dziwna sprawa wydaje mi sie ze silnik powinnien wylaczac sie gdy motocykl calkowicie lezy ,a nie przy takim przechyle jakies porady odnosnie czujnika przechylu ? moze regulacja?

Post: 03 kwietnia 2011, 21:50
autor: Lukki
Czujnika przechyłu się nie reguluje :P

Post: 03 kwietnia 2011, 22:56
autor: chanbord
Następny. Pomyśl trochę że gdy jedziesz w zakręcie to działa siła odśrodkowa. Jak można czujnik przechyłu sprawdzać stojąc w miejscu? hihi: hihi: hihi:

Czujnik w zakręcie ma podobny stan do tego gdy stoisz w miejscu z wyprostowanym motocyklem.

Zamiast na fizykę pewnie chodziłeś na wagary :)

Post: 04 kwietnia 2011, 00:44
autor: sosikon333
chanbord obys mial racje . Ale nie jestem przekonany do konca czy tak naprawde jest ,sprawdzalismy kumpla motor , na obie strony i nie wylacza sie ,gdy sruby podnorzkow dotkna ziemi tak ze sprobuje lekko go przekrecic na srubach milimetr lub dwa i zobaczymy czy bedzie lepiej. w serwisowce napisane jest ze czujnik wylacza silnik w pochyleniu 60 stopni

nie mam pojecia jak zbudowany jest taki czujnik ,czy tam jest rtec czy cos innego ,jesli jest rtec to niewiem jak zachowuje sie w takiej sytuacji jak opisales, jesli mozesz to potwierdzic w jakis naukowy sposob to bedzie to mile widziane na forum

Post: 04 kwietnia 2011, 11:27
autor: chanbord
Na pewno nie jest to żyroskop. Skoro nie żyroskop to znaczy, że siła odśrodkowa w zakręcie działa na czujnik. Nie potrzeba tu naukowych wyjaśnień. Weź wiadro z wodą i zakręć się z nim w koło - wiadro ustawi się tak, że się nie wyleje nawet kropla. Czy naprawdę nie potrafisz sobie tego wyobrazić?

Czujnik przechyłu to nie żyroskop.

Post: 04 kwietnia 2011, 13:02
autor: sosikon333
A wiec napewno masz racje z ta sila odsrodkowa ,tu nie ma watpliwosci ,nawet ludzie ktorzy nie chodzili na fizyke napewno tego doswiadczyli. Poczytalem troszeczke na zagranicznych forach i co sie okazuje ze niektorzy maja z tym czujnikiem problem przy bardzo duzym pochyleniu i niewielkiej predkosci a wiec robia obejscia co wrazie wywrotki jest bardzo nebezpieczne bo czujnik wylacza pompe paliwa a jesli tego nie zrobi to moze dojsc do wybuchu :ooo: