Strona 1 z 2

HELP! WYCIEKAJĘCY PŁYN Z CHŁODNICY NA TYLNE KOŁO.

Post: 12 września 2011, 18:23
autor: kasiarzkwinto
Witam sznowną elite. Mam poważny probem z płynem od chłodnicy może ktoś już to przeżywał, natomiast jakieś 2 m-ce temu płyn gdzieś mi ubywał ale w znikomej ilości i leciał na tylne koło co powodowało małe ślizgi gumy oraz zachlapany tłumik,rejstracje,osłone zamykania tylnego siodełka na klucz oraz tyny wahacz. Po zdemontowaniu akumulatora okazało się że to nie z niego cieknie. Zdemontowane zostały owiewki i sprawdzone przewody od chłodnicy ale też są ok. Zdemoneowany został zbiornik paliwa ale pod nim sucho jak na pustyni. Kolega mówił że może jeszcze tu przy dźwigni zmiany biegów gdzieś z tyłu jest uszczelka chyba koło pompy wodnej i może ona puszcza?!?!? Ponieważ kiedy wyczyszczony został tył to po ponownej jeździe był zachlapany tylny amortyzator od strony dźwigienki zmainy biegów . potem pomimo nie znalezienia awarii wyciek znikł przed oddaniem do mechaniora. No i tak polatałem dwa m-ce a tu wczoraj znowu problem po dobrej jeździe i zaparkowaniu maszyny w garażu znowu tył cały zachlapany. Umówiłem się do mechaniora na poniedziałek 19.09.2011 ale nie chcę żeby mnie zbytnio skroił bo narazie kręci nosem, że to PROBLEM ale nie wie jaki - 'dobre'. A jeździć troche starch bo można zakręt na śluzgu zaliczyć . Prosze o info pzdr

Post: 12 września 2011, 20:09
autor: erikson
Morze po prostu dziura w chłodnicy :)

Post: 13 września 2011, 06:45
autor: kasiarzkwinto
No jakby była dziurawa chłodnica to by gdzieś było widać wyciek bo płyn jak schnie zostawia suche jasne plamy, sprawdzone ponieważ jak było za dużo płynu to koło hamulca nożnego jest przewód z którego schodził nadstan płynu i w momęcie kiedy tą rurkę miałem na owiewce zamiast za owiewka to mi schlapało owiewkę dolną (tą gdzie sie sprawdz stan oleju). pzdr i dzięki za podpowiedź ktoś ma inne pomysły, :o/

Post: 13 września 2011, 08:18
autor: pit
Miałem przypadek w innym motocyklu, że po odpaleniu na uszczelce pompy zaczął lecieć płyn.
Tylko że odpalałem go zimą przy -10 na dworze. Jak chwilę pochodził przestało cieknąć. Może rozgrzewanie twojego silnika ma tu jakieś znaczenie?

Post: 13 września 2011, 09:15
autor: kasiarzkwinto
Dzięki będe miał to na uwadze. Panowie jakieś inne pomysły? dzięki pzdr

Post: 13 września 2011, 09:53
autor: motobandyta
przede wszystkim ustal co ci cieknie, olej, płyn chłodniczy czy paliwo. a może płyn hamulcowy każdy z nich ma inny zapach. paliwo łatwo wyczuć więc to raczej odpada. jak będziesz wiedział co ci cieknie wtedy można zacząć szukać potencjalnego miejsca wycieku.
btw. przyjrzyj się czy ci nie puszcza tylny amor jeśli nie ubywa ci płynu chłodniczego i oleju w silniku, a jeśli ci ucieka olej z silnika to sprawdź uszczelniacz na zębatce zdawczej.

Post: 13 września 2011, 11:19
autor: kasiarzkwinto
motobandyta pisze:przede wszystkim ustal co ci cieknie, olej, płyn chłodniczy czy paliwo. a może płyn hamulcowy każdy z nich ma inny zapach. paliwo łatwo wyczuć więc to raczej odpada. jak będziesz wiedział co ci cieknie wtedy można zacząć szukać potencjalnego miejsca wycieku.
btw. przyjrzyj się czy ci nie puszcza tylny amor jeśli nie ubywa ci płynu chłodniczego i oleju w silniku, a jeśli ci ucieka olej z silnika to sprawdź uszczelniacz na zębatce zdawczej.



Bankowo nie cieknie paliwo, płyny chamulcowe zostały wymienione i trzymmają stan no i napewno nie jest to olej. Kolor zielonkawy bardziej przypomina płyn chłodnicy ale ubytki są bardzo znikome dziwene i wręcz mało zauważalne - dziwny przypadek. No a gdzie można sprawdzić i jaki kolor może mieć wyciek z tylnego amora ? bo wydaje mi się że tył ok amortyzuje i nie jest miękki po sprawdzeniu na postoju i podczas jazdy. pzdr

Post: 13 września 2011, 12:16
autor: motobandyta
tył miękki nie będzie za to stracisz tłumienie jak nie będzie oleju w amorze no i oczywiście amor będzie zasrany olejem. poza tym motocykl będzie ci się bujał jak stary żuk na polnej drodze. płyn chłodniczy jest tylko lekko tłustawy olej o wiele bardziej no i zapach też jest inny. płyn do chłodnic aluminiowych może być koloru zielonego olej także, płyn szybciej paruje bo jest na bazie alkoholu, najlepiej zdejmij owiewki i pośmigaj kilka dni nakedem :) łatwiej będzie znaleźć źródło wycieku.

Post: 13 września 2011, 18:24
autor: diobol
1. rozbierz moto z owiewek, przetrzyj wszystko co jest brudne i mokre.
2. zagrzej do załączenia wiatraka i Sprawdź czy gdzie i co cieknie
3. jak nie to sprawdź pod obciążeniem, karnij się parę razy na gołym motocyklu i wtedy szukaj

Post: 13 września 2011, 18:56
autor: kamilwwe
Sprawdź śrubę spustową płynu chłodniczego to jest z lewej strony dolna śruba obudowy pompy wody i uszczelkę. Mi się pociła tam i okazało się że właśnie uszczelka puściła.

Post: 13 września 2011, 19:57
autor: kasiarzkwinto
diobol pisze:1. rozbierz moto z owiewek, przetrzyj wszystko co jest brudne i mokre.
2. zagrzej do załączenia wiatraka i Sprawdź czy gdzie i co cieknie
3. jak nie to sprawdź pod obciążeniem, karnij się parę razy na gołym motocyklu i wtedy szukaj


ad.1 już tak zrobiłem wcześniej i to właśnie po ściągnięciu tylnego błotnika miałem na amorku zachlapaną połowę czarnego dekla od amoru (góra) od strony zmiany biegów oraz osłone klucza otwierajacego siodeło tylne oaz tłumik i rejstracje
ad.2 też tak zrobiłem ale nic jak na złość nic nie ciekło
ad.3 pod obciążenim jak się bujnołem to wtedy był zapryskany jak w ad.1
pzdr

[ Dodano: Wto Wrz 13, 2011 8:04 pm ]
kamilwwe pisze:Sprawdź śrubę spustową płynu chłodniczego to jest z lewej strony dolna śruba obudowy pompy wody i uszczelkę. Mi się pociła tam i okazało się że właśnie uszczelka puściła.


wysłałem ci 'niusa' na pw odpisz dzięki pzdr

Post: 13 września 2011, 22:27
autor: JankoCBR
spradwź szczelnosć układu... przywal 2,5 bara i zapewne bedzie sikać z tej nie szczelnosci .... jak masz chłodnice pierdykniętą to ją zalutuj i po kłopocie;)