Strona 1 z 1

Prośba o sprawdzenie parametrów ładowania

Post: 13 września 2011, 22:04
autor: kamilwwe
Witam wszystkich.
Mam problem ze swoją CBRĄ wszystko zaczęło się w tą niedzielę po przejechaniu ok 100 km
stałem na światłach na pracującym silniku i na luzie i nagle zgasła więc pale ją i jest ok.
Dziś z rana pale trzymam z 6 sekund na starterze i nic ,druga próba no i zapaliła ,choć zawsze paliła za raz.
Jadę do pracy po przejechaniu z 25 km wszystko na liczniku mi zgasło tak jak by odcięło zasilanie po przejechaniu ok 0,5 km dalej wszystko na szafie włączyło się.
Dojechałem do pracy moto postało godzinę postanowiłem zapalić i kaszana padł akumulator,odpaliłem z przewodów od samochodu ,popracowała 10 min i zgasiłem.
Po 7 godzinach wychodzę i zapaliła na dotyk.
Po przyjechaniu do domu wziąłem miernik i sprawdzam:
-zgaszona 13.00 V
-zapalona bez światła przedniego przy 5 tyś.obr 13.90V przez chwilę i spada na 13.50V
-na wolnych obrotach 12.62V
-zapalona na światłach mijania 12.48V na wolnych obrotach
-zapalona przy 5 tyś.obr. 12,75
Dodam że posiadam jeszcze oryginalny akumulator HONDY firmy YOAUSA, który no ma już 7 lat.
I tu moje pytanie czy to już koniec akumulatora?,alternatora?,regulatora? czy jeszcze czegoś innego?
Pozdrawiam

Post: 13 września 2011, 22:09
autor: wiertło
sprawdzil bym aku na sam pierw i zobaczyl kostke miedzy altkiem a ryglem czy sie nie stopila i jaki jest kontakt

[ Dodano: Wto Wrz 13, 2011 10:09 pm ]
a najlepiej go wymienil aku po tym czasie

Post: 14 września 2011, 12:41
autor: kamilwwe
A jakie powinna mieć ładowanie?

Post: 14 września 2011, 14:37
autor: wiertło
jedynie pozostaje Ci serwisówka ładnie jest tam opisane. Jest do pobrania na fireblade

Post: 14 września 2011, 15:58
autor: blazej33
Aku ze względu na wiek do wymiany. Jak by była zwarty alternator to by rozładowywało aku a z opisu twojego wynika, że raz jest ok a raz nie. Sprawdź połączenia kostki zaczynając od alternator - regulator i regulator - aku. Zwalony regulator puszczał by raczej większe napięcie (gotował akumulator), ale nie wiem jak i gdzie robiłeś pomiary. Jak już zostało napisane, serwisówka wszystko opisuje i podaje prawidłowe wartości napięć.

Post: 14 września 2011, 16:03
autor: Sopel
Wymień aku i powinno śmigać. Prawdopodobnie zwarte cele.

Post: 14 września 2011, 21:18
autor: cziken929
Zasiarczona bateria powoduje stopienie izolacji uzwojenia prądnicy 3-fazowej (bo tak prawidłowo się nazywa) dostaje zwarcia do masy bądź zwarcia międzyfazowego i wydatki. Jeśli zmienisz stator to koniecznie aku oraz sprawdzenie rezystancji obwodu ładowania.

Post: 15 września 2011, 08:41
autor: pit
W moim moto fabryczna Yuasa ytz10s wytrzymała 4 lata. Teraz jeżdżę 2 lata na Varcie za 40%ceny Yuasy. Kumpel w vtr1000f wymieniał 9 letnią yuase. Działała ci bardzo długo.

Tą starą Yuasę próbowałem w zeszłym tygodniu podpiąć do zabawki i poszła z dymem?! Na szczęście w pojeździe dziecka nic się nie spaliło... :D