Po raz kolejny amortyzator skrętu...

Witam!
Testowałem swój amortyzator tak jak jest to opisane: ''- stacyjka włączona, zapłon wyłączony
- podnieść przednie kolo by nie stykało się z podłożem
- boczna stopka w położeniu ON czyli rozłożona
- przełączyć bieg w położenie inne niż luz
- otworzyć maksymalnie przepustnice
- zapłon w pozycje ON
teraz kontrolka HESD miga i przez 10sek jest tłumienie amora włączone - pokręcić kierownicą w lewo i prawo, powinno być odczuwalne tłumienie''
Ale podnosilem przód motocykla w taki sposób że za półkę linką alpinistyczną i do gory, wiec samo to dawalo opór na kierownicy. Dzisiaj postanowiłem wykręcić cały amortyzator i stwierdzam: po wykręceniu i pokręceniu nim stawia opory troszke pod koniec ruchu w prawo i w lewo do tego gdy wykonuje ruch dźwięk ruchu brzmi jakby w środku amora był piasek... stwierdziłem ze dy wyj.... ale podniosłem przod do góry wpiąłem amora i zrobiłem test czuć opór i nie trzeszczy już jak jest włączony i nie trwa to 10sek. trwa to krócej... co mam zrobić? Od razu zapytam czy da sie założyć jakiś uniwersalny amor i czy zmienia to cos dla motocykla że nie będzie miał oryginała?
Testowałem swój amortyzator tak jak jest to opisane: ''- stacyjka włączona, zapłon wyłączony
- podnieść przednie kolo by nie stykało się z podłożem
- boczna stopka w położeniu ON czyli rozłożona
- przełączyć bieg w położenie inne niż luz
- otworzyć maksymalnie przepustnice
- zapłon w pozycje ON
teraz kontrolka HESD miga i przez 10sek jest tłumienie amora włączone - pokręcić kierownicą w lewo i prawo, powinno być odczuwalne tłumienie''
Ale podnosilem przód motocykla w taki sposób że za półkę linką alpinistyczną i do gory, wiec samo to dawalo opór na kierownicy. Dzisiaj postanowiłem wykręcić cały amortyzator i stwierdzam: po wykręceniu i pokręceniu nim stawia opory troszke pod koniec ruchu w prawo i w lewo do tego gdy wykonuje ruch dźwięk ruchu brzmi jakby w środku amora był piasek... stwierdziłem ze dy wyj.... ale podniosłem przod do góry wpiąłem amora i zrobiłem test czuć opór i nie trzeszczy już jak jest włączony i nie trwa to 10sek. trwa to krócej... co mam zrobić? Od razu zapytam czy da sie założyć jakiś uniwersalny amor i czy zmienia to cos dla motocykla że nie będzie miał oryginała?